• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • MulleNuh

Ja du kan dricka. Jag visste inte om NÅGON av mina graviditeter så jag blev aprak många ggr.

• Ankan80

Hehe..jo, det är ju så sant....Förhoppningsvis så vet jag till lördag.....

• Godisråttan

borde ha ÄL snart..Usch vad allt går långsamt!Ska lägga lite fokus på att komma i form och träna istället för att vänta...Jobbigt när fokus blir ÄL och BIM...

• blivandefrularsed

Jag tänkte också lägga ner spriten nu när vi försöker. Men nu har jag bestämt att tills jag plussar så dricker jag som vanligt (vilket iofs inte är så ofta). Vet ju inte hur lång tid det kan ta och sen när man väl plussar blir det ju alkoholfritt ett bra tag framöver

kaffe dricker jag inte alls, tycker inte om det.....

• blivandefrularsed

Träffade en kompis och hennes lilla tre-månaders, sööö gullig och sååååå extra sugen blev jag...

• Ninnispinnis

Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.

Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet

Godisråttan skrev 2008-10-23 13:18:06 följande:
    borde ha ÄL snart..Usch vad allt går långsamt!Ska lägga lite fokus på att komma i form och träna istället för att vänta...Jobbigt när fokus blir ÄL och BIM...
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2008-10-23 14:09:04 följande:
    Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet
    Det är väl därför vi hänger i både träningstrådar o i bebistrådar?!

Jag håller med er.....när plusset kommer så blir det alkoholfritt innan dess så har jag tänkt ta det lite lugnare med spriten....inga fylleslag direkt!

Känner av mensvärk, öm i bröstvårtorna o trött....men det är nog indianerna som förbereder sig för krigsstigen o att det är så mörkt ute på morgonen o kvällen....igår fick jag ingen sol alls....började 7.30 o åket hem 1900...

Vi kör "träning" varannan dag efter att indianernan vandrat vidare....men tar inte så stenhårt på det.....blir det så blir det!
  • Godisråttan
    Ninnispinnis skrev 2008-10-23 14:09:04 följande:
    Jag vet! Har bestämt mig för att inte bli besatt av det... Läste på familjeliv (tror jag det var) att 75-85% av alla friska par blir gravida inom ett år av försök, i genomsnitt tar det 5-7 månader, har jag för mig.Angående träning så kan det tydligen tom vara lättare att bli gravid om man är i bra form och äter sunt. Dessutom klarar man kanske graviditeten + barnbärandet bättre, samt att det oftast är lättare att komma iform efteråt om man är vältränad från början. Detta läste jag såklart INNAN jag bestämde mig för att inte surfa runt på allt som heter graviditet
    Japp det är nog en bra idé att träna och tänka lite på vad amn äter då jag VEEEET jag kommer äta ihjäl mig när jag ä mammaledig...
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-10-24 07:47:54 följande:
    Japp det är nog en bra idé att träna och tänka lite på vad amn äter då jag VEEEET jag kommer äta ihjäl mig när jag ä mammaledig...
    Ja det är nog en stor fälla.....men vi har i dagsläget inte så mkt onyttigt i skåpen o det funkar bra att ta lite nötter när suget blir som störst......
    Jag ser framför mig långa långa o många många promenader under mammaledigheten.....blir nog ett par skor som kommer att gå åt då!
  • Ninnispinnis

Haha, ja vi har ju ungefär samma intressen

ingenjörsbruden skrev 2008-10-23 16:43:30 följande:
    Det är väl därför vi hänger i både träningstrådar o i bebistrådar?!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3