• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • ingenjörsbruden
    MulleNuh skrev 2008-10-28 11:50:18 följande:
    alla här verkar ha samma mensdagar typ!
    Hahahaha...utom jag!! Men det har jag insett....att jag inte är som alla andra!!!

Har BIM till helgen...får se hur det går!!
    Har hållit mig borta ifrån familjeliv o försöker att inte tänka så mkt på det.....
  • Ankan80

Det är nog rätt inställning, men svårt att undvika

Lycka till!

• Ore

Inte jag heller... Men i likhet med lanovia08 så har jag ÄL framemot slutet av veckan (tror jag). Enligt länken som blivandefrularsed gav mig tidigare i tråden så var det måndag - lördag som gällde, så vi startade igår (snarare övergick från övning till skarp läge...)

• Blivande fru L

Här är en till som gett sig in på bebisfabriken! Har följt tråden ett tag men inte kunnat skriva eftersom min dator på jobbet kastar ut mig när jag försöker...

Vi har skjutit skarpt sedan april och blivit besvikna varje månad hittills. Vet att det kan ta flera månader att bli gravid men har ändå hoppats att det ska gå snabbare just för oss.

Har också belagt mig själv med FL-förbud! Trots att jag är barnmorska blir jag ändå förvånansvärt nojig av allt som står där. Och det hjälper tydligen inte att man är i branschen när det kommer till att försöka bli gravid, storken tycks flyga vart den vill ändå.

Heja oss alla, hoppas vi lyckas snart!

• Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 12:55:03 följande:
    Hahahaha...utom jag!! Men det har jag insett....att jag inte är som alla andra!!! Har BIM till helgen...får se hur det går!! Har hållit mig borta ifrån familjeliv o försöker att inte tänka så mkt på det.....
    Åhhh så spännande! Håller tummarna!!!! Själv borde jag ha ÄL tors fre däromkring...Hoppas det blir i helgen då hinner man ju "öva" mer
  • ingenjörsbruden
    Godisråttan skrev 2008-10-28 13:24:23 följande:
    Åhhh så spännande! Håller tummarna!!!! Själv borde jag ha ÄL tors fre däromkring...Hoppas det blir i helgen då hinner man ju "öva" mer
    Ja det är ganska spännande.....men känner ett skumt lugn just nu....nåja...det blir om det blir!
    Är dock lite fundersam över m2bs svensexa.....de har tänkt ta det en söndag!!! Skumt o tydligen så involverar de mig med....roligt iofs.....men de ville inte att jag skulle åka norut o hälsa på kompisar....hmm...en söndag är inte riktigt optimalt.....m2b blir ju alltid JÄTTEbakis....medans jag är mera äckligt pigg o fräsch....orättvist eller?!

Godisråttan: Ni får börja "öva" redan idag!!! Så står ev några glada simmare o väntar på ägget!!!

Tycker att det är skitbra att kunna skylla på bebisverkstan att vi måste "öva" *hehehehehe* M2b ställer ju upp på det!! Stackarn...blir helt utsliten!!
  • Godisråttan
    ingenjörsbruden skrev 2008-10-28 13:46:08 följande:
    Ja det är ganska spännande.....men känner ett skumt lugn just nu....nåja...det blir om det blir!Är dock lite fundersam över m2bs svensexa.....de har tänkt ta det en söndag!!! Skumt o tydligen så involverar de mig med....roligt iofs.....men de ville inte att jag skulle åka norut o hälsa på kompisar....hmm...en söndag är inte riktigt optimalt.....m2b blir ju alltid JÄTTEbakis....medans jag är mera äckligt pigg o fräsch....orättvist eller?! Godisråttan: Ni får börja "öva" redan idag!!! Så står ev några glada simmare o väntar på ägget!!! Tycker att det är skitbra att kunna skylla på bebisverkstan att vi måste "öva" *hehehehehe* M2b ställer ju upp på det!! Stackarn...blir helt utsliten!!
    Nejdå han blir nog bara glad för att ni måste "öva"!
  • pluttefisa

Jag hänger pa här - har precis idag fatt ett svagt streck, men vagar inte ta ut glädjen riktigt än - vill gärna testa en gang till med sambon hemma som vittne sa att jag inte bara inbillar mig.

Blivande fru L - som barnmorska brukar du säga till blivande mödrar att de kan fortsätta träna som vanligt eller är det nagon som man maste tänka pa? (spelar tennis, squash, joggning och boxning) (förstar själv att man inte ska boxas i magen...)

• Blivande fru L

Pluttefisa

Grattis! Svarade dig i en annan tråd också.

Så länge det känns bra kan du träna som vanligt. I början av sin graviditet är de flesta ganska trötta och då drar man helt naturligt ner på tempot. Här kan du läsa mera om träning under graviditet:

www.vardguiden.se/templates/Article.aspx

Lycka till!

• FruLjungberg

Oj tog nyss ett apoliva test mensen kom giår. dock sparsam & annorlunda. hade bara mens värk ett litet tag å inget alls ida. Tog ett test visade postivt? Nytt missfall eller graviditet? vad tror ni. ska beställa tid hos kk imorgon

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3