• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • pluttefisa

Tack för 'grattisarna'.

Har ocksa hört att man kan blöda en del under graviditeten utan att det behöver betyda nagot negativt.

är det fler än jag som inte kânner sig jätteglada än över ett plus/streck? Jag har jättesvart att länka detta strecket til det faktum att jag är gravid och ännu svarare att fatta att det betyden en bebis. Jag känner mest oro över att det finns sa manga saker att tänka pa och INTE göra och sa min smekmanad i Asien om 1,5 manader pa 1 manad, jag oroar mig jättemycket för det med. Fler som känner sa här eller är jag lite konstig för att jag inte kopplar ihop allt än?

• FruLjungberg

Jo men läkaren kan ändå inte se ngt så tidigt i en gravidtete så man borde vänta en vecka ändå. kan sj vänta en vecka ta ett tst å är det starkare är det en gravidtete som inte blivit till missfall.

Har fått fem missfall. 2 st innan anton och tre därefter..

Han blir 2 år i februari.

• junikul08

Ni som kan sånt här... vad är bra att äta/inte äta när man vill försöka bli gravid? Vill nog börja försöka nästa år :)

• Ore

Det enda jag hittade som var bra att äta i förväg var folsyra, det minskar risken för att barnet får ryggmärgsbråck eftersom det hjälper till vid celldelning.

Sedan är det bra att äta nyttigt överlag, träna för sin egen hälsa och vikt, samt för att orka graviditeten rent fysiskt.

Har du ett hormonbaserat preventivmedel (t.ex. p-piller) så är det bra att sluta med det i god tid, och använda något annat (kondom) och hinna få minst en vanlig mens innan. Då kan du få en säkrare beräkning av när barnet ska födas, annars är det svårt att veta när din ägglossning kom igång.

• Ore
    FruLjungberg skrev 2008-10-29 11:47:50 följande:
    Jo men läkaren kan ändå inte se ngt så tidigt i en gravidtete så man borde vänta en vecka ändå. kan sj vänta en vecka ta ett tst å är det starkare är det en gravidtete som inte blivit till missfall.Har fått fem missfall. 2 st innan anton och tre därefter..Han blir 2 år i februari.
    Tråkigt med så många missfall... Blir ledsen när jag läser det, stackars dig...

Hoppas att det inte var missfall nu.
  • MulleNuh

Man behöver inte äta något speciellt.. Bara folsyran kan vara bra. Jag åt dock aldrig folsyran förns jag blev gravid.

Man ska leva precis som vanligt!

• FruLjungberg

Ore: nej hoppas inte jag på heller men bara vänta & se

• Lali2008

Nu vågar jag äntligen mig på att skriva ett inlägg. Jag gifte mig i augusti och slutade med minipiller i juli. BIM är idag och jag börjar känna av att mensen är påväg. *Suck* Inte denna gång heller...

• Blivande fru L

Tack för välkomnandet! Fråga på ni - jag svarar så ofta min dator tillåter vilket inte är så ofta.

Pluttefisa
    Det är vanligt att man känner som du. Många jag träffar på MVC berättar om hur känslorna åker berg-och-dalbana. Man är glad över att bli mamma men samtidigt livrädd eftersom ALLT kommer allt bli annorlunda. Det finns nog en mening med att en graviditet är 40 veckor lång så att man hinner vänja sig vid tanken på en bebis!

Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3