• ingenjörsbruden

Bebis före/efter bröllopet!! Del 3

Silva79 startade förra tråden.....

Kände att denna tråden behövs för att ventilera o diskutera allt som har med graviditetsönskan, gravidet osv!

• Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3
  • Hvidbrud

Åh, tack ingenjören!
    Har precis berättet det fïr Yoga läraren och han gav mig tipps på mat som jag ska äta för att ägget ska fastna bättre:
    En kombination av: honung, vitlök, auberginer och en grönsak som heter Drumstick (kan fås i thai butiker). Så jag sk ut och handla i dag ocg koka curry! Det är bra för både mannen och kvinan. Hans soldater kanske blir starkare? (mot indianderna?!)

Går och klämmer på tuttarna hela tiden, för at se om ägglossningen är på gång, men jag ska nog ha tålamod en eller två veckor inan nått händer.
    Ska till min läkare i morgon- skulle ha varit första kollen med blodprover ect, men nu får det nog bara bli en rutin tjeck och lite snack om vasd man sakll tänka på ect.

ingenjörsbruden skrev 2008-11-02 17:03:16 följande:
    Hvidis: Har hört att efter ett MF så brukar det ta direkt.....typ att MF har rensat ut o sen gången efter så blir det kanon.....håller tummen för er!!
  • Ninnispinnis

Det verkar ju nästan så... I alla fall på Clear Blues test står det ju att även ett svagt streck betyder positivt.

Jag har egentligen inte koll på ÄL, indianerna var ju 4 dagar sena sist. Jag vet inte om det betyder att jag har 32 dagars cykel, eller om den bara var sen just den gången? ÄL är nog någon gång mellan nu och helgen tror jag. Molar i "tjejmagen" (låter fåningt, men har lärt mig på FL att det kallas så ) men vet inte om det betyder ÄL. Mannen är borta till torsdag, så jag hoppas i så fall inte det gör något att aktiviteten ligger nere mellan söndagkväll och torsdag kväll...

Ingenjören, jag förstår att det känns motigt... Du är ju som sagt inte den som deppar i vanliga fall

Ankan80 skrev 2008-11-04 13:40:51 följande:
    mmm...känner igen mig....Jag gjorde ju ett test kvällen innan som visade mitt lilla lilla streck. Sa till mannen att det syns inte men eller hur är jag gravid . Han var dock lite skeptisk och tog inte ut segern i förskott som tur var.Sen kom den ju dagen efter. Snablars!!Men har ju ändå tänkt lite....Det måste ju kunna vara så att det tog sig och fastnade, men sen så lossnade det igen. Därav den väldigt sena mensen samt symtomen. Eller?
  • Ninnispinnis

Hvidis, vad bra att du har fått tips om ägg-vänlig mat! Snor nog den idén om curry...

Vad trist att läkarbesöket inte blir som ni tänkt, men det kan ju ändå vara skönt att komma och prata med en expert som kanske kan förklara lite och ge råd? Håller tummarna för att din kropp snart vill gro ett frö igen

• Hvidbrud

NiNis: Åh! Jag håller tummarna för er!

Ingenjören: Så tråkigt! Men det är normalt at det tar upp till ett år innan något händer, men det är så trist när man hoppas så mycket.

• Ankan80

Tjejmagen är typ nedre delen av magen där man brukar känna mensvärk.

• pluttefisa

Tack för lite lugnande besked Ninnispinnis och MulleNuh!

Idag har jag varit pa vaccinationscentralen och har lite lugnande nyheter (kanske för er som ska ut och resa senare under graviditeten). De avrader inte för resor till thailand, laos, kambodja eller vietnam.

Sjukvarden är tydligen (som MulleNuh sa) mycket bra i Thailand och i Vietnam ifall att nagot skulle hânda. Man KAN ta malaria tabletter även som gravid - (fast nu behövde inte jag det) och da rekommenderar de numera Lariam (trots att man tidigare trodde att det var farligt - nya tester visar att det inte är farligt ÄVEN under första trimestern).

Godisrattan du kan flyga som sagt fram till v. 32 ibland 35 och anledningen till att de inte vill att du flyger sen är risken för att föda ombord, inte för att det är farligt för fostret eller bebisen.

Tycker att det var lugnande nyheter!

• MulleNuh

Mina vänner kom nyligen hem från thailand! Mannen blev väldigt sjuk och blev liggandes. Så tillslut ringde dom efter någon.. Det kom en TJOCK kille som såg ut som en riktig sumobrottare.
    Han visste ALLT! Han visste tom allt om sverige och om alvedon/ipren. Han visste även exakt hur mycket pengar man får tillbaka här hemma när man varit sjuk osv.

pluttefisa skrev 2008-11-04 15:19:10 följande:
    Tack för lite lugnande besked Ninnispinnis och MulleNuh!Idag har jag varit pa vaccinationscentralen och har lite lugnande nyheter (kanske för er som ska ut och resa senare under graviditeten). De avrader inte för resor till thailand, laos, kambodja eller vietnam. Sjukvarden är tydligen (som MulleNuh sa) mycket bra i Thailand och i Vietnam ifall att nagot skulle hânda. Man KAN ta malaria tabletter även som gravid - (fast nu behövde inte jag det) och da rekommenderar de numera Lariam (trots att man tidigare trodde att det var farligt - nya tester visar att det inte är farligt ÄVEN under första trimestern). Godisrattan du kan flyga som sagt fram till v. 32 ibland 35 och anledningen till att de inte vill att du flyger sen är risken för att föda ombord, inte för att det är farligt för fostret eller bebisen. Tycker att det var lugnande nyheter!
Svar på tråden Bebis före/efter bröllopet!! Del 3