Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Idag har jag & m2b suttit & letat fram adresser till de som vi ska bjuda :)
Ska ni skriva era inbjudningskort för hand eller ska ni trycka dem?
Vi har inga barn och inga kompisar med barn. Men en del släktingar har barn från 7 till 16. Eb del släktingar som har sjuåriga barn kommer från Finland därför är vi lite bekymrade över att de kanske inte har möjlighet att skaffa en barnflicka. Men å andra sidan varför ska det vara annorlunda i finland än i Sverige? Om man hittar en barnvakt (mor/farföräldrar till ex) så borde det funka i Finland också iaf för tre dagar åtminståne.
I värsta fall få de väl ta med barnen. Så få vi hjälpas åt med att fixa allt för de.
Nu har vi bokat lokalen och bestämt meny!
Det blir perfekt! :)
Jag kommer gifta mej ung, eller jag tycker inte att jag ärt spec gammal iaf, 23 år vid bröllopet.
Vi har ju själv en sån på nästan 2 år då, o även om jag kanske inte vill ha dit alla barnen i våran släkt så kommer alla vara välkommna vid vigsel och middag, men när festen drar igång får barnvakten komma o hämta.
PÅ våran weddinf sida har jag skrivit såhär:
Barn är självklart välkommna då vi räknar med alla familjemedlemmarna, ett tips är att skaffa barnvakt för kvällen då vi gärna har en trevlig stund med alla vi känner, party party!
Jag vet inte om det är optydligt men barn och alkohol hör inte ihop, våran son ska till barnvakten då med.
Eftersom det är ganska många av våra kompisar som har barn våra kompisar är unga brukar det bli ganska hett på festerna därför, för barnens skull bör dom vara hemma på kvällen.
ekpo1, Vad har ni för meny?
Till förrätten har vi rökt renkött i tunna strimlor blandad med röra på färskost, grönsaker och pepparrot. Röran breds sedsn på mjukt tunbröd och rullas i små rullar. Enligt kocken kommer det se ut som björkstubbar såm står på talriken ungefär. Plus grönsaker och lingån omkring.
Till efterrätten blir det ugnsbakad rödinge med potatis, sås och grönsaker.
Till efterrätten blir det antingen bröllopstårtan eller några kulor sorbe. Eller både och men först efterrätten och sedan tårtan.
*Vi fick veta att sorbeleverantör levererar också till nåbelmiddagar!
Känns lite kul att kunna äta det de äter på nobelmiddagen. :)