Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Åh, blir så frustrerad. Får inte tag i nån fotograf. De som är intressanta är antingen redan uppbokade eller så hör dom inte av sig. Börjar bli lite småstressad av detta nu.
Tycker oxå det är svårt att hålla tyst. Min sambo vill att det ska vara hemligt för sina föräldrar tom! Fattar verkligen inte.. jag tänker berätta för mina föräldrar när vi träffar dem om några veckor.. (vi bor inte i samma stad) - vill se mammas ansikte
Vi kommer skicka i januari någon gång tror jag.. min sida av familjen har slutat byta julklappar så det blir inte så mkt julstress på den sidan så det är jätteskönt.. kommer ha tid att pyssla med korten
Börjar bli stressad att jag inte får svar från festlokalerna.. måste ringa dem - har två som jag bara VILL vara på, så vilken som helst av dem går väl bra egentligen
Det är så svårt att gå ifrån och ringa från jobbet bara
Hej!
Vi ska gifta oss 1 Aug 2009, och funderar lite på när man ska skicka ut inbjudningskort?!
Ser att ni ska skicka ut era inbjudningskort i januari, brukar man skicka ut 8 månader i förväg, jag tänkte skicka iväg dem i början på april maj, men det kanske är försent?
JAG VET INTE!!!!
Ni kankse kan hjälpa mig?
Vi gifter oss på Öland i Egby för övrigt, någon annan här kanske gifter sig på Öland i Augusti ?
/Karolina
Över hälften av våra gäster måste resa ca.120 mil. Dessutom är bröllopet mitt i semestertider, vilket man kanske planerar i februari-mars. Dessutom kommer vi inte berätta för vänner och så om böllopet förrän de får inbjudningskorten. Vi vill att så många som möjligt ska komma,därför kommer vi antagligen skicka ut dem i januari-februari.
Vi gifter oss 1 augusti, men jag vet att det är 3 andra par som planerar bröllop samtidigt som oss (minst) - därför vill jag snabbt få ut inbjudningarna
Har en bror som bor utomlands och han har svårt att få ledigt - han får nog reda på det innan dock
Och så är det som sagt i semestertider och då känner vi att det är bättre att man är tidig att skicka ut än sen.. varför ska man vänta förresten??? är det någon etikettsregel? Man borde väl kunna skicka ut när man vill :-S
kan tillägga att vi gifter oss mitt i djupaste småland och de flesta av våra gäster bor i Stockholm.. tror att det blir lite meck för dem att ordna boende (även om vi kommer reservera ett antal rum där vi ska ha festen).. så det är också ett skäl att få ut inbjudningskorten tidigt..
men det beror oxå på hur snabbt jag kan fixa med inbjudningskorten :-S tummen ur haha..
Nej det finns väl inga direkta etikett regler gällande när man skall skicka inbjudningarna, jag tycker faktiskt att det är bra om dem kommer i god tid, jag planerar själv min semester i god tid.
Man kan ju tänka såhär skicka dem i slutet på feb och osa slutet på april och vipps så är det bara 3 månader tills bröllopet...eller hur?????
jaja, det blir säkert bra men man vill ju att alla man bjuder verkligen kan komma.
Vad alla ni var duktiga på att ge feedback! Vad glad jag blev! Kommer nog skicka ut såna där save the dates, i januari, och sedan riktiga inbjudningskort i april, det blir nog bra det! Nästa steg i bröllopsplaneringen är varifrån man ska få inbjudningskorten ifrån, eller ska man göra dem själva? Jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig, hur ska ni göra era inbjudningskort? Har ni tips o ideér? Kram Karolina