• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • SaraPayam
    ninaojocke skrev 2008-10-20 11:02:11 följande:
    hej igen..Konstigt själv tycker jag inte att vi kommit så långt, jag tror att det som kommer att kännas stressigt om några månader är inbjudningar, vad man önskar sig i present, bordsplacering, innehåll i festhäften..våra inbjudningskort kommer att gå i blått och jag har köpt kort/papper och likadana kuvert från panduro och stämplar från stämpelfabriken..jag har börjat med inbj. korten bilder kommer så fort jag är klar..runt om kortet skall jag ha natursnöre då vårat "Tema" kommer att vara havet..snäckor..sand vass mm...ett riktigt sommar bröllop förhoppningsvis..Hur skall ni andra göra med inbjkort?göra eller köpa?
    Nä men vist känns det så, vi tycker inte alls att vi har kommit långt, när man sitter & tänker på det, men när man staplar upp allt som man har gjort så känns det nästan som om man är färdig. :)

Vi kommer att göra våra egna inbjudningskort. De kommer arr gå i silver & ljuslila. Tror att det kan bli snyggt :) Får lägga upp bilder sen när man har börjat pyssla med dem :)
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-20 11:08:07 följande:
    vilka har ni berättat för?
    Hehehe så gott som alla ;) Nädå det finns väl några som inte vet om det än :) Ni då?
  • ninaojocke

Alla vänner och familj vet att det nalkas bröllop men inte villket datum, det är bara tärnorna, bestman och toastmaster/madamé som vet..vi tänkte skicka ut inbjudningarna ganska tidigt eftersom det är i semestertider och jag vet av egen erfarenhet att jag planerar ofta min semester i god tid..och vi vill ju att alla som bjuds kan komma..

när tänkte ni andra skicka inbj?

• SaraPayam
    ninaojocke skrev 2008-10-20 11:14:54 följande:
    Alla vänner och familj vet att det nalkas bröllop men inte villket datum, det är bara tärnorna, bestman och toastmaster/madamé som vet..vi tänkte skicka ut inbjudningarna ganska tidigt eftersom det är i semestertider och jag vet av egen erfarenhet att jag planerar ofta min semester i god tid..och vi vill ju att alla som bjuds kan komma..när tänkte ni andra skicka inbj?
    Jo man så är det ju, datumet får de ju veta när inbjudan kommer :) Vi kommer att skicka våra inbjudningskort efter nyår :) Så att gästerna hinner planera in att de ska komma hit :)
  • MilosMamma

vi ska skicka i jan.
    Vi skulle inte berätta för nån alls förutom dom ska ska medverka, men jag kan inte hålla tyst så endel vet redan =)

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-20 11:22:41 följande:
    vi ska skicka i jan.Vi skulle inte berätta för nån alls förutom dom ska ska medverka, men jag kan inte hålla tyst så endel vet redan =)
    Det är ju jättesvårt att hålla tyst, man vill ju bara skrika ut det för hela världen :)
  • koholma

Jag är också otroligt dålig på att hålla tyst, så jag gör inte det. Men jag förstår inte riktigt varför man inte ska berätta för någon?

• SaraPayam
    koholma skrev 2008-10-20 12:36:49 följande:
    Jag är också otroligt dålig på att hålla tyst, så jag gör inte det. Men jag förstår inte riktigt varför man inte ska berätta för någon?
    Nä men precis, det kan ju inte göra något om man berättar det, eller?
    Men å andra sidan, de som berättar det för kanske förväntar sig att de ska få komma på bröllopet, eller jag vet inte :)
  • ninaojocke

nä, jag tror inte det spelar någon roll om man berättar det, men det är ju alltid kul om det dimper ner en inbjudan i brevlådan..tycker jag iaf..
    men annars så kan man ju berätta tycker jag,,,det hade jag gjort om det inte vore för min sambo han vill att det skall vara lite överraskning

• J D
    koholma skrev 2008-10-20 12:36:49 följande:
    Vi ville inte berätta förrän vi hade bokat lokal och kyrka och efter det så ville vi först berätta för familj för att de ej ska få höra det på omvägar. Nu har vi gjort det (iaf för den familjen som kan få höra det på omvägar) så nu kan vi vara helt öppna med datum .
Svar på tråden Augusti 2009