• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • J D
    SaraPayam skrev 2008-10-21 18:59:53 följande:
    J D skrev 2008-10-21 17:46:05 följande: Det låter ju jättebra :) Vart vill du jobba sen då?Jo det va en smart idé, man kan ju sitta & pyssla med inbjudningskorten i stället för julkorten i år, har ändå tänkt att köpa 1kr kort till de vi brukar skicka till :)
    Mm . Någon av de stora affärsjuridiska byråerna blir det troligtvis.

Ja, vi håller ändå inte på med julkort så då finns det ju utrymme . Ska fokusera på save the dates först dock.
  • SaraPayam
    Småland09 skrev 2008-10-21 19:03:32 följande:
    Jag tänkte ha typ OSA till typ mitten av maj. Då har man lite mer än 2 månader på sig att fixa bordsplacering etc.. Ska oxå göra mina egna kort, men vet inte när jag ska få tid till det
    Men visst känns det ganska lagom att osv datumet då, för då har ju de flest fått veta hur de ska jobba i sommar & hur de ska ha semester :) Tror det blir perfekt :)
  • MilosMamma

Jag har lärt mej en läxa, o samtidigt är jag såååå ledsen.

Min brudklänning kom idag!
    Det är helt fel storlek plus att den är rosa, Jag höll på att få andnöd.
    Jag är så himla arg!

Har skickat ett mejl nu till han ja köpte den av så får vi se vad som händer, jag vill skicka tillbaka den o få tillbaka mina pengar!

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-22 08:36:10 följande:
    Jag har lärt mej en läxa, o samtidigt är jag såååå ledsen.Min brudklänning kom idag!Det är helt fel storlek plus att den är rosa, Jag höll på att få andnöd.Jag är så himla arg!Har skickat ett mejl nu till han ja köpte den av så får vi se vad som händer, jag vill skicka tillbaka den o få tillbaka mina pengar!
    OJ nähä vännen, hur kunde du få den i rosa? Vem beställde du den utav? DU det kommer att lösa sig, men va berädd på att det kan bli många diskussioner. Tycker så synd om dig.. :´(
    Hoppas att det löser sig för dig.
    Tänker på dig!! Kram på dig
  • MilosMamma

Jag köpte den på ebay och på bilden var den i rosa, men vi har haft bra mejlkontakt o man fick välja färg, den ser jättekonstig ut.

Sånt får man ta när man köper över nätet, åh jag är SÅ ledsen.

• Strindlund

Jag och min karl skall gifta oss den 22 augusti 2009, vilket vi ser fram emot fruktansvärt mycket! :) Vi har än så länge bokat kyrka, pratat med brudtärnan (den enda som vet än så länge), bokat håruppsättning för oss två samt bokat smekmånaden.

Vi skall åka till Turkiet i en vecka, jag skulle gärna åka två veckor och till något helt annat land men då min karl tidigare inte varit utomlands var det det enda han kunde tänka sig då jag tidigare varit där! Det duger för mig, vi skall ändå umgås han och jag, och inte jag och landet! :D

Just nu letar jag klänning men det är svårt då jag förhoppningsvis kan gå ner två storlekar i vikt. Jag kommer att vara 22 år när vi gifter oss, han är då närmare 35 år. Det låter så fruktansvärt mkt, men det känns som om att vi är jämngamla båda två! :)

• MilosMamma

Vart har ni andra köpt era klänningar?
    jag vill ha en klänning som är 2 storlekar alltså med snörning men de kanske dom flesta är.

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-22 08:49:32 följande:
    Jag köpte den på ebay och på bilden var den i rosa, men vi har haft bra mejlkontakt o man fick välja färg, den ser jättekonstig ut.Sånt får man ta när man köper över nätet, åh jag är SÅ ledsen.
    Så är det verkligen inte, det är inget som du ska acceptera bara för att du köpte den på nätet, de har skyldigheter precis som vilken bröllopsaffär som helst.
    Har de svarat på ditt mail? Hur mycket fick du ge för den.
    Förstår att du är ledsen, det hade jag med varit. Men det kommer att lösa sig :)
  • Strindlund

MilosMamma: Jag är ny i tråden men jag såg länken till klänningen du skulle köpa! Tyckte den var otroligt fin och har haft funderingar att köpa från samma säljare, tror jag. Vad hette din säljare på ebay?

Vad har du lagt ut för pengar på kalaset? Hoppas det inte är större summor med pengar, aldrig roligt att få fel, men ännu värre att behöva strida om detta med pengar osv.

• SaraPayam
    Strindlund skrev 2008-10-22 08:50:00 följande:
    Jag och min karl skall gifta oss den 22 augusti 2009, vilket vi ser fram emot fruktansvärt mycket! :) Vi har än så länge bokat kyrka, pratat med brudtärnan (den enda som vet än så länge), bokat håruppsättning för oss två samt bokat smekmånaden. Vi skall åka till Turkiet i en vecka, jag skulle gärna åka två veckor och till något helt annat land men då min karl tidigare inte varit utomlands var det det enda han kunde tänka sig då jag tidigare varit där! Det duger för mig, vi skall ändå umgås han och jag, och inte jag och landet! :D Just nu letar jag klänning men det är svårt då jag förhoppningsvis kan gå ner två storlekar i vikt. Jag kommer att vara 22 år när vi gifter oss, han är då närmare 35 år. Det låter så fruktansvärt mkt, men det känns som om att vi är jämngamla båda två! :)
    Välkommen hit :)

Ska ni åka till Turkiet på bröllopsresa? Vart i Turkiet? Jag älskar verkligen Turkiet, har varit där 3 ggr, har varit både i Marmaris (jättemysigt) & Alanya (fin, men mer en feststad). :)

Jag håller med på att gå ner i vikt, kämpar som bara den :) Men jag kommer säkert att lyckas tills den 1: augusti :)

Det skiljer nästan lika mkt på mig & m2b, jag är 23 & han är 37 :) Och det spelar ingen roll vilken ålderskillnad man har, det viktiga är att man älskar varann :)
Svar på tråden Augusti 2009