• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • ninaojocke

hej och välkommna alla nya...

det är alltid lika kul att höra hur det går med planeringen..
    kan ni inte berätta hur långt ni kommit och villket slags bröllop ni skall ha :)

• SaraPayam

Ååå vad kul att det är så många nya som har kommit hit sen igår :) 1 augusti verkar vara ett populärt datum :)

• Lövings

ninaojocke skrev 2008-10-24 18:07:09 följande:

hej och välkommna alla nya...det är alltid lika kul att höra hur det går med planeringen..kan ni inte berätta hur långt ni kommit och villket slags bröllop ni skall ha :)
    Jag ska gifta mig i Linköping på et slott. Bjärka Säby slott= bokat.
    Vigseln sker i deras kapell och festen i festlokalerna.
    Färgtema: grönt och vitt.
    Catering bokat: trerätters.
    Ska boka frisör och make up snart.
    Solist bokad.
    Vet vilken ring, smycken jag ska ha, likaså håret och make up.
    Något jag har jättesvårt för är klänningen. Likaså skorna. Vet inte alls!!!
    Gästlistan klar, ska skicka ut "save-the-date" kort med julkorten. Alla trycksaker gör jag själv och är i stort settklar med det jag kan.
    Hobbyfotograf i stort sett klart.
    Underhållning, transport ville sambon fixa.
    Tårtan vet vi vilken vi ska ha.
    Tärnor, bestman och toastmaster klara.
    Sambons kläder vet vi vilka han ska ha.

Så långt ha vi typ kommit men det är sååå mycket att tänka på, rädd att glömma något..
  • SaraPayam
    Lövings skrev 2008-10-24 22:00:23 följande:
    ninaojocke skrev 2008-10-24 18:07:09 följande:
    Jag ska gifta mig i Linköping på et slott. Bjärka Säby slott= bokat.Vigseln sker i deras kapell och festen i festlokalerna.Färgtema: grönt och vitt.Catering bokat: trerätters.Ska boka frisör och make up snart.Solist bokad. Vet vilken ring, smycken jag ska ha, likaså håret och make up.Något jag har jättesvårt för är klänningen. Likaså skorna. Vet inte alls!!!Gästlistan klar, ska skicka ut "save-the-date" kort med julkorten. Alla trycksaker gör jag själv och är i stort settklar med det jag kan.Hobbyfotograf i stort sett klart.Underhållning, transport ville sambon fixa.Tårtan vet vi vilken vi ska ha. Tärnor, bestman och toastmaster klara. Sambons kläder vet vi vilka han ska ha.Så långt ha vi typ kommit men det är sååå mycket att tänka på, rädd att glömma något..
    Vilket utav slotten är det, det finns tydligen både ett gammalt & ett nytt, men både ser jättefina ut :)
  • Lövings

Ja, vigseln sker det nya (det stora) och lokalen där vi ska vara är i det gamla slottet.
    =) Jättemysigt..

• SaraPayam
    Lövings skrev 2008-10-25 17:19:13 följande:
    Ja, vigseln sker det nya (det stora) och lokalen där vi ska vara är i det gamla slottet.=) Jättemysigt..
    Verkligen, va kul :)
  • Risport

Hej!
    Gifter mig i Borås.

Bokat kyrka o lokal..
    Prel. Gästlista...
    Kollar på ring...

Är väl ungefär så långt vi har kommit.

En del verkar redan ha de mest klart

• EhjärtarE

Åååh, jag är så glad! Vi fick reda på idag att ica affären som ligger mitt emot kyrkan (dvs festlokalen) vill göra vår mat. De tar 80 kr/pers för tre sorters kallskuret, potatisgratäng, sallad, sås, bröd och smör! Det betyder att vi får det för halva priset jämfört med vad vi hade budgeterat för! Åååh, det är så sjukt bra! *Lycklig*

• SaraPayam
    EhjärtarE skrev 2008-10-25 22:43:13 följande:
    Åååh, jag är så glad! Vi fick reda på idag att ica affären som ligger mitt emot kyrkan (dvs festlokalen) vill göra vår mat. De tar 80 kr/pers för tre sorters kallskuret, potatisgratäng, sallad, sås, bröd och smör! Det betyder att vi får det för halva priset jämfört med vad vi hade budgeterat för! Åååh, det är så sjukt bra! *Lycklig*
    Men va bra, grattis :)

Skönt när budgeten går åt det hållet ;)
  • Småland09

Risport: jag har kommit ungefär lika långt som du.. man blir görstressad när man är härinne ibland
    Hur ska du göra med inbjudningarna? jag vill göra våra själv så jag har börjat kika på det än så länge..
    Där börjar jag bli lite stressad men men.. det ordnar sig

EhjärtaE: Shit vad skönt!!! Maten blir ju tyngsta kostnaden för oss känner jag.. :-S

Svar på tråden Augusti 2009