• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • RTBW

Har varit inne på sidan kortdesign och hittat följande fynd.

Vita kameror
    Fina små favourboxar med silverhjärtan på
    Vita såpbubbelflaskor.

Och väldigt billiga priser, jag är så lycklig (tänk att var lycklig över så lite)

Har inte beställt något ännu, men så småningom!!!!!

• SaraPayam
    MittiPrickBrud skrev 2008-11-01 23:46:38 följande:
    Hej!idag var vi och kollade på "vårt" slott och det var jättemysigt. Om bara kyrkan har möjlighet det datum vi önskar så blir det där och vi är jättenöjda med det. Åh, vad skönt det är när man känner att vissa bitar i alla fall faller på plats!
    Hej

På vilket slott ska ni gifta er?
  • MilosMamma

Här är allt skit.

Vi köpte en villa o flyttade in 1 augusti i år, nu är våra tanmkar på o köpa en lägenhet o spara pengar ist o att jag börjar plugga.

Jag vetifan va vi ska göra, flyttar vi in till stan så sparar vi 8000 i månaden på det.

Jag kan inte tänka klart o vet inte vad ja ska göra.

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-11-04 09:07:17 följande:
    Här är allt skit.Vi köpte en villa o flyttade in 1 augusti i år, nu är våra tanmkar på o köpa en lägenhet o spara pengar ist o att jag börjar plugga.Jag vetifan va vi ska göra, flyttar vi in till stan så sparar vi 8000 i månaden på det.Jag kan inte tänka klart o vet inte vad ja ska göra.
    Oj vilket svårt beslut att ta...finns det inget annat som ni kan spara in på idtället för att sälja huset? För det är ju inte den bästa tiden att sälja sitt hus på...
    Vad är det du vill plugga till, utbildningen kanske finns på distans...
  • MilosMamma
    SaraPayam skrev 2008-11-04 09:09:19 följande:
    Oj vilket svårt beslut att ta...finns det inget annat som ni kan spara in på idtället för att sälja huset? För det är ju inte den bästa tiden att sälja sitt hus på...Vad är det du vill plugga till, utbildningen kanske finns på distans...
    alltså vi behöver inte bo billigare vi klarar oss, men tänker man efter att kunna lägga unden 8000 till i månaden om inte mer lockar ju det, samtidsigt vill jag inte att mina son ska växa upp i lägenhet i stan.

De jag tänkt plugga är till socionom, finns ej på distans här.
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-11-04 09:12:17 följande:
    alltså vi behöver inte bo billigare vi klarar oss, men tänker man efter att kunna lägga unden 8000 till i månaden om inte mer lockar ju det, samtidsigt vill jag inte att mina son ska växa upp i lägenhet i stan.De jag tänkt plugga är till socionom, finns ej på distans här.
    Jo det är klart att man vill kunna spara så mycket pengar som möjligt, men å andra sida så är det ju jättehärligt att bo i hus, men får ju nästan se fördelar mot nackdelar...

Aha...svårt...men om du ska läsa på distans så behöver det ju inte vara där du bor, utan de kan ju vara på annan ort
  • MittiPrickBrud

*viskar*
    Vi har tänkt oss ett bröllop på Sundbyholms slott, jättefint och god mat. Dock är inte allt helt klart, och dessutom är det hemligt än så länge så
    *ssshhhhh*

• SaraPayam
    MittiPrickBrud skrev 2008-11-04 14:06:19 följande:
    *viskar*Vi har tänkt oss ett bröllop på Sundbyholms slott, jättefint och god mat. Dock är inte allt helt klart, och dessutom är det hemligt än så länge så *ssshhhhh*
    Viskar tillbaka

Det är ju jättefint där, vad kul för er
    Vi får prata mer om det när det inte är hemligt längre sshhhh
  • CamillaMarcus

Vi har bott i vårat nybyggda hus i precis 1 år nu, jag pluggar min andra termin på högskola, vi har två pojkar. Klart att man inte har en uppsjö av pengar över, men det är värt varenda krona. Man får helt enkelt fundera och komma fram till hur man vill leva och prioritera efter det.

• Småland09

Milos mamma, vad trist!! tråkigt val att göra.. men kan ni inte hyra ut villan då?? brukar ju kunna vara ett alternativ - om ni kan få tag på en hyresrätt inne i stan så kanske det kan funka??

Går det inte att spara pengar fast ni bor där?? Går det att dra in på något, lägga om lån etc?? Tungt för alla just nu, det är det som är så trist.. himla finanskris, vi hittade ett superfint hus precis när krisen inträffade.. och vi vågar inte köpa det för vi vet inte vad vi får för vår lägenhet idag.. MORR!!!

Svar på tråden Augusti 2009