• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • CamillaMarcus

Hej och välkommen Mittiprickbrud!
    Jag gifter mig också den 8/8-09. Jag har kommit en bit i planeringen, men det beror på att kyrkan, lokalen, fotograferna m.m är bokade sålångt i förväg här hemma i Norrtälje.
    Du kanske ska se till att boka kyrka och lokal ganska snart. Vart gifter du dig?

• MittiPrickBrud

Tack för välkomnandet CamillaMarcus!
    Ja, vi hoppas på att få det klart i morgon då vi tittar på slottet i sörmland som vi tänkt oss. OM det faller oss i smaken så tar vi det och då är det klart, sen är det bara kyrkan kvar. I värsta fall, om den är upptagen vilket jag inte tror, så kan vi vigas på slottet....

• Småland09

hej o välkommen Mittiprickbrud!Vad är det för slott ni ska ha festen på? låter ju görromantiskt

Få inte panik för att du inte hunnit så långt än.. jag har bokat kyrka och prel.bokat lokal, that's it. kikar på klänning, ring, inbjudningar men inget är bestämt än - tror att om jag bestämde allt nu skulle jag ändra mig till slutet haha.. o om man har allt klart nu, vad ska man göra hela tiden som är kvar??

Vi har inte berättat för så många än så därför är det lite svårt att planera också..

• RTBW

Hallå kära augustpar!
    Igår var vi och tittade på fest o vigsellokal, så härligt,
    vi var och är båda överens om att vi vill ha de ställena.
    Nu är det bokat!!!!!!

Måste bara vänta till jul för att få berätta för alla!
    Vill berätta nu!!!!!!!!!!!

• Småland09

Idag åker vi på parhelg tillsammans med ett gäng kompisar.. och jag måste hålla mig från att berätta om bröllopet OCH kan inte surfa in på bröllopstorget förrän IMORGON KVÄLL!! aaaaaaaahhh, hur ska jag kunna hålla mig?? *ler*

Hoppas ni får en härlig lördag!

• RTBW

Klurigt, ja det är ju inte lätt, rätt vad det är så försäger man sig, men det kommer nog att gå kanon!
    Lycka till!

• Dalarna79

HALLÅ alla! jag blir oxå jättestressad när man läser hur mycke alla har planerat (gifter oss 8/8) vi har bara bokat kyrka o nästan helt bestämt oss för att rusta upp gammelfarfars ena del av hans hus en gammal skolsal på ca90kvm o en mindre del bakom till festlokal..har så mycke ideer men vet inte om vi tar oss vatten över huvudet med ett sånt projekt. skulle ju vara så specielt ha festen där!!

• solhatten

Hallihallå!
    Här är en till efterslätrare som gifter sig 1/8-09=)
    Jag har nog ganska mycket planerat och klart redan. Men vi bor för närvarande 120 mil "hemmifrån" där vi ska ha bröllopet så en del fick vi ju fixa innan vi flyttade (i augusti). Sen har vi snäv budget (ca 85 gäster) så mycket letande på blocket och köp o sälj kan ta ett tag=)

• MittiPrickBrud

Hej!
    idag var vi och kollade på "vårt" slott och det var jättemysigt. Om bara kyrkan har möjlighet det datum vi önskar så blir det där och vi är jättenöjda med det. Åh, vad skönt det är när man känner att vissa bitar i alla fall faller på plats!

• Småland09

Hemma från kompishelgen - och sambon som vill hålla allt hemligt ett tag till försa sig till en kompis.. haha.. tycker det är lite kul.. kompisen skulle hålla tyst men vi får väl se haha.. Lite kul är det.. jag vill ju bara skrika ut det - o ju fler som vet, desto mer verkligt blir det

Hur har eran helg varit??

Svar på tråden Augusti 2009