• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • MilosMamma

huntshop2008 köpte jag från då han har typ 99% possitiva omdömen.

det gick på ca 1400 med frakten så alltså pengarna är det jag inte vill åt, men när man beställer en vit klänning och får en rosa är nått fel, plus att leveransen har vart krånglig som fan.

Jag är superbesviken o funderar på att återgå till klänning nr 1 som ja ville ha, men den köpt på tradera och jag vet inte hur storlekarna är där.

• Strindlund

Jag älskar Turkiet också! Har varit där 2 gånger, båda gångerna i Alanya, men vi skall nu åka till Side för att få en lugnare tillvaro. Vi åker med fritidsresor den 26 augusti, 4 dagar efter bröllopet. Vaaarmt! Men skönt!

Jag skall nästa vecka gå på mitt första möte med viktväktarna, men om jag bara hade lite tålamod så skulle jag kunna gå ner i vikt själv. Jag jojobantar i dagsläget och går i slutändan upp mer än ner.. Jag kan inte vänta mig att 10 kg skall ha försvunnit efter 10 veckor, men det blir liksom så.

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-22 09:01:09 följande:
    huntshop2008 köpte jag från då han har typ 99% possitiva omdömen.det gick på ca 1400 med frakten så alltså pengarna är det jag inte vill åt, men när man beställer en vit klänning och får en rosa är nått fel, plus att leveransen har vart krånglig som fan.Jag är superbesviken o funderar på att återgå till klänning nr 1 som ja ville ha, men den köpt på tradera och jag vet inte hur storlekarna är där.
    Jag kan tänka mig att det är samma köpare som jag köpte ifrån, fast de har ett annat namn (topdress nånting) Visst jag är nöjd med klänningen, men deras bemötande va inte det bästa. Efteråt fick jag veta att det är två syskon som har de här företagen & de bedömmer sig själv & då är det klart att man kan få 99% nöjda kunder.

Nä det förstår jag med, det är ju inte pengarna som man är ledsen över. Man blir ju ledsen för att det inte blev som man hade föreställt sig.

Det finns ju något som heter pay nånting på det där sidorna, som innebär att man har någon garanti. Typ att är det fel på varan, mm så kan man skicka tillbaka den & få en ny osv. Men du kan ju alltid ringa & prata med dom på ebay, de kan säkert hjälpa dig :)
  • SaraPayam
    Strindlund skrev 2008-10-22 09:04:11 följande:
    Jag älskar Turkiet också! Har varit där 2 gånger, båda gångerna i Alanya, men vi skall nu åka till Side för att få en lugnare tillvaro. Vi åker med fritidsresor den 26 augusti, 4 dagar efter bröllopet. Vaaarmt! Men skönt! Jag skall nästa vecka gå på mitt första möte med viktväktarna, men om jag bara hade lite tålamod så skulle jag kunna gå ner i vikt själv. Jag jojobantar i dagsläget och går i slutändan upp mer än ner.. Jag kan inte vänta mig att 10 kg skall ha försvunnit efter 10 veckor, men det blir liksom så.
    Jo men visst är det fint :) Side ska vara jättemysigt med :) Hahaha jo det kommer att bli jättevarm vi va där ni i slutet av augusti & vi ha 47 grader som max....och det va skit varm!!! Men härligt ändå, man vänjer ju sig. Skulle ni vara borta 1 eller 2 veckor?

Viktväktarna är bra, då lär man ju sig hur man egentligen ska äta :) Ska du gå ner 10 kg till bröllopet?
  • Strindlund

Egentligen har jag så mycket som 28 kg till min målvikt, men 18 kg är det främsta målet och det bör inte vara omöjligt. Men det blir mycket slit och träning förstås! I dagsläget kan jag inte handla kläder som förr och det grämer mig mest, inte att jag ser ut som jag gör, utan helt sonika för att det inte finns något som sitter snyggt på mig.

• SaraPayam
    Strindlund skrev 2008-10-22 09:17:09 följande:
    Egentligen har jag så mycket som 28 kg till min målvikt, men 18 kg är det främsta målet och det bör inte vara omöjligt. Men det blir mycket slit och träning förstås! I dagsläget kan jag inte handla kläder som förr och det grämer mig mest, inte att jag ser ut som jag gör, utan helt sonika för att det inte finns något som sitter snyggt på mig.
    Så va det för mig innan med, från början hade jag 29 kg att gå ner. Jag hittade aldrig kläder som passade mig, det va jättedeprimerande. Men nu har jag gått ner 16 utav dem 29 kg & nu är det nästan lätt att hitta kläder :) Så jag hoppas att jag kan gå ner 13 kg till fram till bröllopet :)

Det finns en annan tråd som vi med 20+ kg skriver i :) Om du vill kan du ju lägga in dig där, så kan vi stöttavarandra :) www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3088437.html
  • Strindlund

Denna klänning är jag förtjust i:

cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&item=320311550131&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=320310539644&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%26itu%3DUCI%26otn%3D4%26ps%3D42

Är det samma säljare som du köpte av MilosMamma?

• MilosMamma

Japp det är samma, vi ska se hur han löser det hela nu när det blev fel.

• SaraPayam
    Strindlund skrev 2008-10-22 09:24:11 följande:
    Denna klänning är jag förtjust i: cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dllÄr det samma säljare som du köpte av MilosMamma?
    Fin klänning :)
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-22 09:26:18 följande:
    Japp det är samma, vi ska se hur han löser det hela nu när det blev fel.
    Ja men vad jobbigt för dig. Lider verkligen med dig, klänningen är ju en av de stösta sakerna som man ser fram emot & då vill man ju inte bli besviken :(
Svar på tråden Augusti 2009