Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Ja, det är skitskönt! Antagligen blir det flera andra saker i budgeten som går åt det hållet också Nu blir kostnaden för maten bara 3200, eftersom vi bara ska ha 40 gäster. Fast det kanske tillkommer lite för förrätt och en kaka, men det blir högst 4000
Jag är nöjd!
Ni behöver inte känna er stressade. Vi har inte gjort något mer än bokat kyrkan och festlokalen. Fast sen har vi ju funderat på hur vi vill ha det mesta. Det viktigaste är nog att hämta inspiration och fundera på hur man vill ha det, tex. klänning, mat, frisyr, brudgumskläder, vigsel och festen. Så att man vet ungefär vad man vill, så att inte alla beslut kommer sen...
Hallå!
Kul att det är så många som gifter sig i augusti. Jag och min kille gifter oss 15 augusti i Katarina kyrka på södermalm i Sthlm. Vi har även bokat festlokal och skrivit en prel. gästlista. I veckan ska jag ut och titta på bröllopsklänningar, är lite spänd över det. Jag och killen vill ha ett enkelt och väldigt avslappnat bröllop.
Hoppas alla har det mysigt med bröllopsplaneringarna i högsta hugg!
Småland09: Känner mig faktiskt inte så stressad än.... Funderar oxå lite på inbjudningarna, vet bara inte hur kul de är o göra 80-100 inbjudningar själv. När man gjort 50 så spyr man väl på de. Men kanske mest ekonomiskt!
Känns så långt bort att ta tag i allt sånt men kanske börjar bli dags. Men o köpa klänning o sånt nu. Aldrig! Då har jag ju tröttnat tio gånger om innan de är dags
Fast när du spytt ner 50 av dina inbjudningskort så blir det ju inte så ekonomiskt längre...
Bättre och bekvämare att beställa!
Jag tycker också det känns väldigt avlägset att planera för mycket än. Fast jag måste ha ut mina inbjudningar ganska långt innan "the big date" för vi har lite släkt o sånt utomlands.
Färgtema... Det börjar bli dags att fundera ut nu.
Vi skall göra egna inbjudningskort/vigselprogram eller rättare sagt JAG och mina tärnor, det gäller att dela ut lite arbetsuppgifter till dem som tycker det är kul..
Mina systrar tror aldrig att dem skall få gifta sig så dem passar på att leva ut allt igeom vårt bröllop..
Jag har bokat in en heldag så att vi skall göra inbjudningskorten, sy rispåsar dricka vin och ha det mysigt samtidigt..
vad mysigt.. precis vad jag o min syster har tänkt göra oxå
Pysselkväll med vin.. fast man kanske ska hålla vinet borta så man inte skriver snett o vinnt på korten haha..
Gifter mig oxå 1 augusti. när ska ni skicka inbjudningskorten o när skall ni sätta osa??
Hej!
Får man hoppa in här fast ni hållit på ett tag?
Vi har bestämt datumet 090808 och är inte alltför långt komna med bokningar tyvärr. I morgon far vi för att titta på festlokalen vi tänkt oss och kyrkan. Vi vet att lokalen är ledig, men kyrkan vet vi inte säkert men troligen.
Vill inte bestämma klänning än eftersom jag så gärna vill gå ner en massa innan bröllopet. Därför väntar jag så länge jag kan fast det är svårt...
Ni har kommit så långt tycker jag!
Är det katastrof att ännu inte ha klart med lokal och kyrka, musiker, hjääälp ni blir jag nervös!