• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Småland09

Milosmamma: hur många ska ni bjuda in? vad har du för ideer för inbjudningskorten?? jag har en liten fundering att göra inbjudningenkorten själv jag med, men behöver ALL inspiration jag kan få.. Funderar på färgerna grönt/vitt/silver eller grönt/vitt/guld.. Surfar runt på olika sajter för att få inspiration och brides.com är ju en höjdare för inspiration (frisyrdelen var grym i alla fall)

• SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-14 19:59:21 följande:
    Idag var jag inne o köpte band till inbjudningskorten, de e sååå mycket nu i okt, o i nov hoppas jag att ja börjar jobba igen efter mammaledig heten o sen är det ju dec o jul.Sen är det redan januari o då ska dom skickas.Väntar på att brudklänningen ska komma hem med.
    Vad blev det för färg på banden? Aha då förstår jag att du vill göra färdigt så mycket som möjligt innan du går tillbaka till jobbet :)
  • SaraPayam
    Småland09 skrev 2008-10-14 19:38:21 följande:
    Hej, får man vara med här? Kyrkan bokades idag men mer än så har vi inte gjort än, känns som om vi är långt efter om man läser vad alla andra gör, men vi har rätt klart för oss vad vi vill ha, en början till gästlista är gjord och jag har kikat på klänning, ringar etc. Inbjudningskorten kommer jag nog göra själv med hjälp av min syster (som tycker det ska bli roligare att planera mitt bröllop än sitt eget haha), är rätt pysslig av mig så går det bra med inbjudningskorten kommer jag nog göra vigselprogram, festprogram och tackkort också.. Känns helt underbart att ha datumet klart - 1 augusti 2009 gifter vi oss i djupaste Småland
    Välkommen hit :)

Vart i småland bor du då? Jag bor i Jönköping :)

Skönt att ha en syster som kan hjälpa till lite grann :)
  • madeleine84

hej! får man vara med här? jag gifter mig den 22:a augusti =)planerar för fullt, men inte kommit så jätte långt än. ska kolla efter en massa saker när vi åker till thailand över jul.

• Småland09

SaraPayam: svarade dig i en annan tråd oxå Bor i Stockholm men kommer faktiskt från jönköping... Vi gifter oss i Ga Hjälmseryds kyrka - mitt i djupaste Småland.. Fick svar från pastorsexpeditionen idag att de bokat kyrkan åt oss den 1 augusti kl 15.. Blir helt fantastiskt!! *pirrig*

• MilosMamma
    Småland09 skrev 2008-10-14 20:03:46 följande:
    Milosmamma: hur många ska ni bjuda in? vad har du för ideer för inbjudningskorten?? jag har en liten fundering att göra inbjudningenkorten själv jag med, men behöver ALL inspiration jag kan få.. Funderar på färgerna grönt/vitt/silver eller grönt/vitt/guld.. Surfar runt på olika sajter för att få inspiration och brides.com är ju en höjdare för inspiration (frisyrdelen var grym i alla fall)
    [/citat]
    SaraPayam skrev 2008-10-14 20:32:59 följande:
    [citat]
    Vad blev det för färg på banden? Aha då förstår jag att du vill göra färdigt så mycket som möjligt innan du går tillbaka till jobbet :)
    Oh vi ska bjuda (tydligen) 98 personer så ca 65-70 inbjudningskort.

Vi har färgtema vitt o rosa o nu la jag till brunt med.
    Inbjudningakorten är rektangulära och i ivoryfärg kan man säga, Jag kommer lägga dom ner och vika in båda "ändarna" mot mitten och sen ha ett transparant ros band runt om o knyta ihop med.
    Sen ska vi skriva ut på ljusrosa papper våra namn datum o kyrka o tid och sen adressen till våran weddingacc.. sida där all Info finns.

KOmmer ha nått brunt inslag på inbjudningarna med, dom ska vara Väldigt enkla.
  • SaraPayam
    Småland09 skrev 2008-10-14 20:42:58 följande:
    SaraPayam: svarade dig i en annan tråd oxå Bor i Stockholm men kommer faktiskt från jönköping... Vi gifter oss i Ga Hjälmseryds kyrka - mitt i djupaste Småland.. Fick svar från pastorsexpeditionen idag att de bokat kyrkan åt oss den 1 augusti kl 15.. Blir helt fantastiskt!! *pirrig*
    Hehe jag såg det, dock lite för sent ;)

Vad kul att ni har bokat kyrkan nu. Förstår att det börjar bli pirrigt :) Tänk hur det kommer bli den dagen då det är dags, fy vad pirrit det kommer bli. Man får hoppas på att man inte svimmar utav nervositet ;)
  • SaraPayam
    MilosMamma skrev 2008-10-14 22:16:28 följande:
    Oh vi ska bjuda (tydligen) 98 personer så ca 65-70 inbjudningskort.Vi har färgtema vitt o rosa o nu la jag till brunt med.Inbjudningakorten är rektangulära och i ivoryfärg kan man säga, Jag kommer lägga dom ner och vika in båda "ändarna" mot mitten och sen ha ett transparant ros band runt om o knyta ihop med.Sen ska vi skriva ut på ljusrosa papper våra namn datum o kyrka o tid och sen adressen till våran weddingacc.. sida där all Info finns.KOmmer ha nått brunt inslag på inbjudningarna med, dom ska vara Väldigt enkla.
    Det låter jättefint :) Vi kommer med ha våra kort enkla, jag har verkligen ingen extra tid att lägga ner på den. Men jag tror det blir bra ändå :)

Oj 98 personer, det är ju jättemycket, men vad kul, ju fler desto bättre ;)
  • Småland09

Sarapayam: Skoja att man kommer vara nervös! Min syster är än så länge den enda som vet (förutom vi då ) och hon är lika nervös hon haha..

Kommer oxå göra enkla kort.. satt o tittade på Calligraphen igår för lite inspiration..

• SaraPayam
    Småland09 skrev 2008-10-15 22:21:57 följande:
    Sarapayam: Skoja att man kommer vara nervös! Min syster är än så länge den enda som vet (förutom vi då ) och hon är lika nervös hon haha.. Kommer oxå göra enkla kort.. satt o tittade på Calligraphen igår för lite inspiration..
    Hahaha, ja fy, jag kommer få be sambon att skriva ut lugnande till mig den dagen ;) Nädå jag skojar bara, men det kommer nog bli en känslosam dag.
Svar på tråden Augusti 2009