Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Vi har pratat om det där också... Till slut har vi enats om att det är bra med efterrätt för då blir middagen längre och alla tal hinns med. Och istället för tårta på tårtställningen ska vi sätta en massa fina små askar med några smarriga tryfflar i varje. En ask till varje person! Och så en tvåpersoners bit på toppen som vi kan skära i. Det blir grejer det!
Hehe, näe... Vi har inte kollat priserna än men det är antagligen ganska dyrt. Men jag tror det blir lite mycket med tårta efter efterrätten, därför röstar jag på tryfflarna.
Vi kommer ha trerätters middag, sen blir det dans ett tag innan det blir kaffe och tårta för att därefter fortsätta med dansen natten lång.
På talan om tårtpriser. Vi blev chockade när vi fick veta prisskillnaden mellan Uppsala och Falun. Vi kommer ha bröllopet i Falun men vi bor i Uppsala nu. Så vi kollade hur mkt det kostar per bit både här och i Falun. I Falun kostade det 25 kr per bit och i Uppsala 45!!! Nöstan dubbelt så dyrt! Va glada vi är att bröllopet är inte i Uppsala.
Känns ju som att det blir så beroende på populariteten på stad på något sätt. Funderade både på skärgården i Bohuslän och i Göteborg innan vi slutligen valde Malmö och plötsligt sjönk våra kostnader med flera tusen. :)
Vår tårta kommer kosta 25kr/bit, helt ok tycker vi när man har hört andra priser på upp till 70kr/bit för att det är bröllopstårta.
Ojoj i förrgår berättade jag för min mamma. Jag frågade om hon ville veta en sak så svara hon: Va fan har ni gjort nu?
Haha, Min ammma är en oroerska, för allt.
Sen frågade hon, Jag hoppas verkligen inte att ni ska flytta ( Vi har precis flyttat till en villa om 200 kvm den 1 augusti) sen frågade hon om vi hade köpt nått dyrt och om det var ett syskon på väg , men jag sa nej på allt.
Då frågade hon om vi skulle gifta oss, Japp den 29 augusti nästa år, hon vart jäääätteglad och planerade med mej hela kvällen =D
Vi vägrar bidrag då ett bröllop är vårat beslut och vi klarar att betala det själva, men hon har samma temprament som ja så ja, nu har vi iaf en G å v a på 10 000.
MilosMamma: Åh, va kul. Kom ni fram till nåt bra? Min mamma och svärmor kommer hem till oss på lördag för att planera, komma med tips och råd och äta goood mat.