Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Här är en till som gifter sig den 15/8! Vi har bara bokat kyrkan och inte ens den är 100 % säker. Först om ett par veckor vet vi men det torde inte vara några problem. Håller på och kollar upp lokaler för fullt här i Malmö. Någon som har några tips? Eller egentligen tvärtom, något ni kan avråda ifrån? Vi kommer vara ungefär 40 personer.
hej hej..nu har jag oxå hittat till denna tråden.
Vi gifter oss den 1 aug -09 och det som är ordnat än så länge är kyrka, lokal, mat dryck övernattning till långväga gäster och klänning till mig:)..gud va spännande det är att planera..
Jag har kopt pappaer till inbjudningskorten..skall fixa själv, nån mer i denna tråden som skall göra det????
Hej hej!
Vi gifter oss den 8 augusti 2009.
* kyrkan bokad.
* festlokalen bokad.
* färgtema klart.
* bröllopstårtan klar.
* näbbarna bokade.
På lördag kommer min kompis som "jobbar extra" som bröllopskordinator!!!
CamillaMarcus: Fy vad orättvist att du har en kompis som är det!
Ja, jag vet. Hur skönt som helst. Är i behov av en koordinator känner jag: pluggar på lärarhögskolan och har två pojkar på 2 resp. 4 år. Ganska mycket att göra!
Hur ska ni göra med ev. tärnor. Ska ni betala håruppsättning, klänning, make-up, ja det mesta? Eller försöka dela på kostnaderna? Jag är jätte kluven. Klänningen går ju säker på 1000-1500:-, smink 500:-, make-up 500:-.
Till er själva då?
Litet paket: håruppsättning, make-up, jordgubbar, choklad, skumpa. Ca 3 timmar 2250:-
Stort paket: Frukost eller lunch, håruppsättning inkl smyckning, make-up, jordgubbar, choklad, skumpa, påklädning av klänning. Ca 4 timmar, 2950:-.
Håruppsättning, 750:-/ tim.
Hur ska ni göra? Skulle ni ha valt något av alternativen?
CamillaMarcus: jo tack! vet hur det är, två grabbar här i samma åldrar, 2 o 4. fullt ös!
Hej hopp
Här har ni mig, en tjej som precis kommit på att det är nog dax att börja planera inför våran stora dag.
När sker den då??
Jo 22 Augusti 2009.
Längtar redan.
Ha det bäst så hörs vi av
Hej
Här har ni ytterligare en augusti-brud. Vi gifter oss den 1 augusti. Kyrkan är bokad och idag fick jag bokat festlokalen också. Nu är det bara resten av all planering oxå
jag känner lite smått "panik" för hur festprogrammet ska se ut. vad man ska skriva i osv.