• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • EhjärtarE

Vi har inte bokat någonting än men så har vår kyrkan kanske 2-3 bröllop om året

• Lövnäs

Kl 16 gifter vi oss, skulle först ha kl 14 men ändrade sen, för dottern äter kl 14.30.

• brud2009

Vi bor utan för Uppsala och gifter oss 8/8 kl. 14.30. Vi kommer skicka ut save the date kort med julkorten så de som är tidiga på att boka sommarsemester ska veta om att det blir bröllop. Sen tyckte vi att det blir kul att avslöja bröllopet för alla samtidigt, det är bara våra föräldrar (och några få utvalda som tostmasters och tärna) som vet att vi ska gifta oss. Det är väl första gången man längtar efter att få skicka ut julkorten

• SaraPayam

Hej!!

Vi gifter oss på Bjertorp slott den 1 augusti kl 16.00 :)

Vi kommer att göra våra egna inbjudningskort & de kommer att skickas ut efter nyår. Vi skickar iväg dem tidigt eftersom min sambos släktingar bor utomlands, så att de ska få tid på sig att fixa så att de kan komma hit :)

• fruiaugusti09

hej, hittade en tråd nu som passar mig.

Jag bor i luleå och vi gifter oss 29de augusti kol 15:)

kan typ nada om bröllop så ni kanskr får lite knäppa frågor ibland:)

• MilosMamma
    fruiaugusti09 skrev 2008-09-19 11:32:53 följande:
    hej, hittade en tråd nu som passar mig.Jag bor i luleå och vi gifter oss 29de augusti kol 15:)kan typ nada om bröllop så ni kanskr får lite knäppa frågor ibland:)
    Kul då gifter vi oss samma dag, fast vi 1 timme innan =)

Är kl 14 för tidigt?
  • SaraPayam

Fruiaugusti09: Hahaha vi kan stå ut med lite knäppa frågor ibland ;) Men man lär sig ganska fort :)

Milosmamma: Jag hade gärna haft mitt bröllop kl 14, men vi kände att det kan bli lite för lång dag både för oss & gästerna, med tanke på att gästerna ska stanna över natt tillsammans med oss på slottet. Så därför vald vi kl 16 så att man kan stanna uppe lite längre på kväälen/natten :)

• agtiwi

Vi ska gifta oss kl.14:00. Tycker att det är ganska lagom för vår del.

• anski

Vi gifter oss 22/8 kl 15.30, det blir lagom att ha middag kl 18 tror jag, så hinner man med skål och mingel innan. Vi ska fota oss innan vigsel för vi vill ha så mycket tid som möjligt med gästerna. Var på ett bröllop där brudparet var borta 2 timmar mellan vigsel och middag och vi andra satt och fikade... inte roligt! :o)

• MammaMiaa

Vi ska gifta oss den 8/8 kl 16:00 Den som ska ta våra bröllopsfoto ska vara med på festen. För då kan man vara med sina gäster hela tiden.

Svar på tråden Augusti 2009