• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Snoris

Blev oxå stressad när jag läste hur långt alla kommit. Vi har bokat kyrka, präst och lokal so far. Börjat ringa runt till olika cateringsföretag och kikat runt på inbjudningskort men inte bokat nåt.

• Dalarna79

nu har vi bokar kyrkan den 8/8-09 blir det

tror vi kommer hyra tält o ha på ängen...är i valet o kvalet så svårt me lokal blir nog uppåt 80 gäster...hmm vad tror ni?

• 1år

Vi har nog bestämt datum idag, 22/8-09. Vi har varit & kollat på lokal idag & den var jättefin & hyfsat pris.
    Hur har ni resonerat er fram till datum? Tycker det är svårt att bestämma datum.

• BrideToBe09
    1år skrev 2008-09-13 22:19:37 följande:
    Vi har nog bestämt datum idag, 22/8-09. Vi har varit & kollat på lokal idag & den var jättefin & hyfsat pris.Hur har ni resonerat er fram till datum? Tycker det är svårt att bestämma datum.
    VI visste inte riktigt hur vi skulle ha det med datum. Innan semester, under semestern eller efter/i slutet på semestern. ELler kanske höstbröllop....Ja, du vet.
    Men så föll vi för 8/8, ett enkelt datum att komma ihåg.... (sambons kommentar. ). Dessutom i slutet på semestern, då hinner man fixa med det siste när man är ledig.
  • Snoris

Vi förlovade oss den 8/8 -98 därför föll det sig självklart att gifta oss samma datum.

• MammaMiaa

Här är en till som ska gifta sig i augusti. Imorgon ska vi boka kyrkan. Vi skulle egentligen gift oss den 11 juli. Men festlokalen vi ville ha skulle renoveras. Så nu kommer vi ha vårt bröllop i ny renoverad festlokal. Vi hoppas att kyrkan är ledig den 8/8 . Men vi får se

• nino87

Jag ska också gifta mig 22/8 äntligen får jag min man =) hihi
    vi har bara bokat kyrka hittills. LYCKLIg

• Augusti09

Hänger gärna på här om det är okej, vi ska gifta oss den 22 augusti 2009..

än så länge är bara kyra bokad men mycket annat är bestämt dock..

• MammaMiaa

Så nu har vi bokat om kyrkan & Festlokalen. Det blir den 8/8-09. Vi har dessutom så bokar de som har festlokalen musiker till oss. Till våren ska vi dit och planera maten. Så nu är jag så glad igen. Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa nya numret av Allt om bröllop som kom med posten idag.

• MammaMiaa

Var kommer alla i denna tråden ifrån i vårt vackra avlånga land.

Själv kommer jag från Skåne jag bor i Löddeköpinge som ligger ca 2 mil norr om Malmö

Svar på tråden Augusti 2009