Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Han frågade om jag ville förlova mig med honom, sedan valde vi ringar och sedan fick han fria mer officiellt när han ville. Vi var överens om från början när han tog upp förlovningen att vi ville gifta oss inom ett år och det kommer vi att göra :). (Vi kommer att ha varit tillsammans mindre än 1½ år men vi vet vad vi vill!).
Vi bestämde oss att vi skulle förlova oss tillsammans. Så vi designade våra förlovningsringar & sen på vår två års dag förlovade vi oss :) Så den 11:e februari i år förlovade vi oss :)
Själva har vi varit ihop i över 11 nu och har pratat mycket om att gifta oss genom åren men det har aldrig blivit av då vi känt att det kostar för mycket. Men när vi var ute på våran årsdag nu i augusti och vi kom hem på kvällen poppade han frågan. Var inte alls förberedd på att den skulle komma. Jag höll på att somna i soffan så när han kläcker frågan bröt jag ihop..... i skratt. Jag fattade inte att han menade allvar men insåg väl de efter en stund, och svarade ja förstås. Herregud, stackarn försökte vara seriös och jag bryter ihop. Tur att vi känner varandra så väl att vi inte tar illa vid oss vid sånna situationer.
Kan fortfarande inte fatta att vi verkligen ska gifta oss. På riktigt.
Vi bestämde datum idag. Det blir den 29:e augusti, på vår 6-årsdag.
Mer än så har vi inte bestämt.
Eller jo. Vi är i alla fall rörande överens om att det ska vara ett enkelt bröllop!
Vi ska gifta oss 1 aug, men varför valde vi inte 8 aug då det är exakt 11 år sedan vi blev ihop??? Vi tänkte väl inte så långt, haha. Jaja, nu har vi ju bokat kyrka för flera veckor sedan men det får vara så. LÄNGTAR!!!
Jag och min blivande har varit ett par i 13 år, vi förlovade oss 3/6-2000.
Jag fick ett blomsterbud till jobbet där det bara stog att jag skulle komma till en viss plats efter jobbet. När jag kom dit hade han fixat champange, jordgubbar och en tillfällig ring. (Han ville att vi skulle välja den riktiga tillsammans)
När vi sen beställt och fått den riktiga ringen bokade vi in en helg på Häckeberga Slott där vi växlade ringar på riktigt nere vid vattnet.
Det var så romantiskt så =)
jag är sjukt nervös inför "vår" första dans redan nu. Vi är båda kass på att dansa och att folk ska stå och titta på gör ju inte saken bättre. Vi behöver ju iofs inte göra de men vi vill.
Någon mer som är nervös redan nu?