Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Hej!!
Om du har tid och lust skulle jag gärna vilja att du svara på vår statestikfråga som finns i forumet=), behöver så många svar som möjligt. Tack i förhand.
Vårt bröllop kostar mindre än vad mina föräldrars bröllop kostade. Min mammas klänning kostade på den tiden (30 år sedan)10.000kr, alla mina kläder hamnar totalt under 5000kr. Vi vill ha ett stort bröllop som ser exklusivt ut men för en liten peng och vi har verkligen lyckats med det genom att använda oss av varenda liten kontakt vi har.
Vad var det för några tips ni fick då? Kan ju vara bra att veta
nja mest praktiskt, vem som vi ska ha som sköter maten så det hela tiden fylls på.
Att vi köper alkohol i tyskland (vilket redan var bestämt) men mest öl o vin där o nån spritsort då det är mycket yngre på festen så dricker dom mest grogg så köper vi en dunk ist Haha =)
Hur vi gör med Milo under dagen, vem han är med i kyrkan och vem som tar honom på natten sen då alla ska vara med på festen
hur bordsplaceringen ska vara, att vi köper panelgardiner ist för dukar så vi kan ha det som löpare.
ja sånt där småkravs
Vi ska köpa "knoppa" lakan på ikea o ha som duk och som stolsöverdrag =)
Det bästa tipset som jag fick va att föräldrar/syskon/svärföräldrar/nära vänner inte ska hjälpa till under bröllopet & att man ska leja bort så mycket som möjligt.
Hon menar på att både brudparet & föräldrar mfl är så nervösa att man inte ska göra det värre genom att dela ut uppgifter till dem.
Och efter att jag fick höra det så har det verkligen stämt på de bröllopen som jag har varit på.
Jag kan ju ta ett ex. Min moster gifte sig i år & hon hade bett min pappa & hennes pappa att fotografera, vilket ledde till att de inte satt ner på typ hela kvällen. Hon hade bett sin mamma & svärmor att duka mm, vilket gjorde att de va helt sönderstressade, min morfars fru märkte knappt av att vi va där...hmmm inte så kul.
Så jag anser att ialla fall på mitt bröllop så SKA INTE mina föräldra/svärföräldrar mfl lyfta ett finger, för de är där att njuta för deras dotter & son (i svärföräldranas fall) ska gifta sig & der kommer bara att ske en gång.
Så jag betalar hellre extra pengar för fotograf, servitörer, mm.
Men det är min åsikt :)