• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Snoris

Har ni bokat fotograf ännu? För vår del är de hopplöst. Dom som vi hittat och känns intressanta är uppbokade sen låååång tid tillbaka. En del har svarat att dom får bokningar ca 1½-2år innan. Hjälp hur ska jag få tag i nån då? Vill gärna att fotograferna ska ha en hemsida så man kan se bilder så man vet på ett ungefär om det känns rätt eller inte men många har tyvärr inte de.

• 20090801

Vi bokade och skrev kontrakt med vår fotograf i juli, då var det redan flera andra som hon tackade nej till för att vi var först, ibland måste ju vi oxå ha turen med oss.

• CamillaMarcus

Jag kommer att göra "save the date", inbjudningskort och placeringskort själv. Var på Panduro idag och hittade superfina papper, stämplar m.m. Det är ju jätte roligt att göra lite själv!!!

• SaraPayam
    Snoris skrev 2008-10-03 13:04:09 följande:
    Har ni bokat fotograf ännu? För vår del är de hopplöst. Dom som vi hittat och känns intressanta är uppbokade sen låååång tid tillbaka. En del har svarat att dom får bokningar ca 1½-2år innan. Hjälp hur ska jag få tag i nån då? Vill gärna att fotograferna ska ha en hemsida så man kan se bilder så man vet på ett ungefär om det känns rätt eller inte men många har tyvärr inte de.
    Jo det förstår jag med, det känns ju lite mer seriöst om de har en hemsida så att man kan se deras bilder. Vart bor ni nån stans? Det finns ju hur mkt fotografer som helst.
    Hoppas att det löser sig för er :)
  • ekpo1

Hej!
    Nu har jag beställt min klänning :) Den beräknas anlända till verige i januari...Den finns i min galleri. Så glad...den är verkligen perfekt för mig!

• Thewedding

Kul att hitta denna tråden, allt står still i mitt planerande känns det som. Vi gifter oss den 15 aug 2009.

Det här är färdigt iallafall:

*Festprogram
    *Vigselprogram
    *Inbjudningskort
    *Placeringskort
    *Kyrkan, wärdshuset,frisören,fotografen bokad.

• 2she

Hej hej! Här är ytterligare två brudar. Datumet är bestämt till 15 augusti och lokalen där vigsel (partnerskapsceremoni) och fest är planerad är nu bokad!

• LadyLuck

15 aug - jag med :) Oj vad mycket klart ed festprogram och allt..Hur ska ni ha det? Levande musik? Dans? Sittmiddag eller buffe? Hur många? Kram

• Snoris

Vi är inte klara med gästlistan än, men mellan 50-70 blir det på ett ungefär. Vi tänkte ha sittmiddag och förhoppningsvis levande musik. Om jag känner mig själv och min man rätt så är inte festprogram klart förrän sista veckan, haha. Pust, blir så trött på mig själv.

• Thewedding

Vi ska ha sittmiddag och vi blir mellan 55-60 personer om alla kommer och vi kommer inte ha live musik, utan bara svag musik i bakgrunden när vi äter och sen dans på kvällen

Svar på tråden Augusti 2009