• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • MissMijah

Vi ska ha buffé. vi blir ca 40 - 50 pers

helt tom i bollen när det gäller festprogrammen alltså! *suck*

• SaraPayam
    ekpo1 skrev 2008-10-05 15:48:13 följande:
    Hej!Nu har jag beställt min klänning :) Den beräknas anlända till verige i januari...Den finns i min galleri. Så glad...den är verkligen perfekt för mig!
    Ååå vilken snygg klänning :) Grattis :)
  • SaraPayam

Vi kommer att ha sitt middag med 3/4-rätters meny & liveband :)
    Vi kommer att ha ca 70-80 gäster

• fruiaugusti09

vad ska ni ha för liveband?
    hur får man tips hur ett fest program ska se ut?

Jag har ju noll koll;)

• SaraPayam
    fruiaugusti09 skrev 2008-10-06 13:05:22 följande:
    vad ska ni ha för liveband?hur får man tips hur ett fest program ska se ut?Jag har ju noll koll;)
    Vi har två stycken att välja på, men det lutar åt bandet som är här ifrån Jönköping. Dels för att vi känner den ena killen i bandet, men även för att vi har hört dem spela. Vilket vi inte har gjort med det andra bandet än, men jag hoppas att man hinner göra det innan man måste bestämma sig. :)
  • CamillaMarcus

Idag har jag bokat fotograf. Jonas foto i Norrtälje. Super duktig och super trevlig!

• ekpo1

Vi kommer nog bjuda runt 60 gäster. Vi diskuterar nu om vi ska ha efterrätt eller inte. Jag menar att både ha efterrätt oc sedan bröllopstårtan...hmmmm...kanske lite för mycket söta saker. Det känns att det blir kaka på kaka...

• Snoris

Ja, så diskuterade vi med. Vi kör bara bröllopstårtan och hoppar över efterrätten. Lite ur budgetsynvinkel för våran del.

• EhjärtarE

Vi ska nog ha kaffe och en kaka (vanliga drömmar eller något som man köper i storpack, budget!) och så blir det tårta senare på kvällen, finns ju de som är kaffeberoende, även om vi är helt befriade

• SaraPayam

Vi kommer att ha både och, annars kommer inte middagen räknas som 3 respektive 4-rätters meny. Och bröllopstårta måste man ju ha på ett bröllop ;)

Svar på tråden Augusti 2009