• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • SaraPayam

J D skrev 2008-10-13 16:41:47 följande:

Det är ju en nedrans skillnad mellan Iran och Finland tycker jag. Finland skulle ju kunna vara Sverige rent distansmässigt och en hel del föräldrar är nog kapabla att ta weekends från sina barn om de inte är riktigt små. Till Iran är det inte bara långt, det är också en ekonomisk påfrestning (ni kanske bjuder på det men iaf) och dessutom så är familjen mkt mer central i det persiska samhället.Således tycker jag att ni gör rätt båda två .
    Jo visst är det skillnad, men det är ju inte alla som kan lämna sina barn hemma ändå :)
    Rent distansmässigt så beror det ju på vart i Sverige man bor.

Jo det är ju det som tyvärr blir lite problematiskt, det blir ju en ekonomisk påfrestning för dem, därför kommer vi ju betala 1/2 av varje gästs boende. Vi vill ju att de ska kunna komma :)
  • MissPersika

Kul, vi slår till den 29:e aug nästa år=) Så jhag hamnar också här

• SaraPayam
    MissPersika skrev 2008-10-13 17:42:20 följande:
    Kul, vi slår till den 29:e aug nästa år=) Så jhag hamnar också här
    Välkommen hit :)

Vart gifter ni er?
  • J D
    SaraPayam skrev 2008-10-13 17:25:38 följande:
    J D skrev 2008-10-13 16:41:47 följande: Jo visst är det skillnad, men det är ju inte alla som kan lämna sina barn hemma ändå :)Rent distansmässigt så beror det ju på vart i Sverige man bor.Jo det är ju det som tyvärr blir lite problematiskt, det blir ju en ekonomisk påfrestning för dem, därför kommer vi ju betala 1/2 av varje gästs boende. Vi vill ju att de ska kunna komma :)
    Nä, precis, alltså rör principen distans och dyl. mer än vilken nation det gäller .

Mm, det är ju nog med krångel med visa och sådant också så det låter som en mkt bra idé!
  • ekpo1

Vi kommer inte provsmaka de. Det är ett litet ställe så de beställer råvarorna speciellt till festen och lagar mat då. De sa att det är för dyrt att beställa så små volymer (för två pers.). Men det låter gått och ägaren är jättetrevlig så vi få hoppas att det smakar lika gott som det låter.

• MissPersika

SaraPayam: Vi gifter oss i närke. Men är hemlig än så länge=)

• SaraPayam
    ekpo1 skrev 2008-10-13 19:03:54 följande:
    Vi kommer inte provsmaka de. Det är ett litet ställe så de beställer råvarorna speciellt till festen och lagar mat då. De sa att det är för dyrt att beställa så små volymer (för två pers.). Men det låter gått och ägaren är jättetrevlig så vi få hoppas att det smakar lika gott som det låter.
    Då blir ju maten som en liten överraskning för er :)

Jag skulle dock inte våga det, så bli alldelses för nojig innan bröllopet om jag inte visst hur maten smakar. Hehe jag kommer nog vara nojig i vilket fall som helst ;)
  • SaraPayam
    MissPersika skrev 2008-10-14 08:40:23 följande:
    SaraPayam: Vi gifter oss i närke. Men är hemlig än så länge=)
    Spännande :) Då får du berätta mer sennär du inte är hemlig längre ;) Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Småland09

Hej, får man vara med här? Kyrkan bokades idag men mer än så har vi inte gjort än, känns som om vi är långt efter om man läser vad alla andra gör, men vi har rätt klart för oss vad vi vill ha, en början till gästlista är gjord och jag har kikat på klänning, ringar etc. Inbjudningskorten kommer jag nog göra själv med hjälp av min syster (som tycker det ska bli roligare att planera mitt bröllop än sitt eget haha), är rätt pysslig av mig så går det bra med inbjudningskorten kommer jag nog göra vigselprogram, festprogram och tackkort också..

Känns helt underbart att ha datumet klart - 1 augusti 2009 gifter vi oss i djupaste Småland

• MilosMamma

Idag var jag inne o köpte band till inbjudningskorten, de e sååå mycket nu i okt, o i nov hoppas jag att ja börjar jobba igen efter mammaledig heten o sen är det ju dec o jul.
    Sen är det redan januari o då ska dom skickas.

Väntar på att brudklänningen ska komma hem med.

Svar på tråden Augusti 2009