Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Hej hej.
Vi kommer att skriva något bra på inbjudningskorten. Barn är söta, men just idag är de sötast hemma, eller något liknande. Skicka inbjudningarna i god tid så gästerna får tid på sig att skaffa barnvakt. Våra två pojkar ska vara med under dagen och en del av middagen. Med hjälp av barnflicka, som de sedan får åka hem med.
Hoppas att det löser sig.
Vi kommer att tillåta barn, då har föräldrarna valmöjligheten att inte ha med barnen. De bröllop som jag har varit på har även barnen varit bjudna men föräldrarna har valt att ha barnfritt. Där vi ska ha festen inns ett separat rum samt en stor trädgård, kommer barn att vara med på festen kommer det finnas clown, myshörna, hoppborg mm. mm. för att sysselsätta barnen.
Vi ska också tillåta barn. Vi vill gärna ha våra barn ed fram tills festen börjar, känner då att man inte kan kräva att de övriga ska lämna barnen hemma. De flesta kommer ändå att göra det, men jag hoppas ändå att några barn följer med.
Vi kommer också ha med barn hela dagen och kvällen.
Vi har två söner själv i åldern (vid bröllopet) 3,5 år och 5 år.
Det kommer nog bli 5 kusiner till barnen, och 6 st av våra vänners barn som kommer att vara med hela bröllopsdagen. Det är barn som är jätte vana att hänga ihopa vid fester och andra tillställningar.
Det går så himlans bra, de äldre tar hand om de yngre. Dom älskar när vi träffas allihop =)
Vi kommer ha ett barnrum, eller en barnhörna i lokalen med leksaker, kritor, tv och dvd för dom att titta på =)Och massa goooodis och läsk =)
Jag och min m2b vill att våra barn ska vara med på vår dag, vi hade kännt oss otroligt tomma utan dom på vår bröllopsdag.
Festlokalen på hotellet styr hur länge vi kan hålla på och kl. 01.00 ska det vara "tyst" Och det känns som en lagom tid när vi varit igång hela dagen!
När festen är slut så följer våra barn med min ena syster hem och sover där. Själv stannar vi kvar på hotellet där festen hålls.
Vi blev bjudna på bröllop förra nyårsafton och där fick barn inte vara med.... och hur lätt var det att få barnvakt på nyår?? Nej det gick ju inte så vi fick stanna hemma, ganska snopet kändes det! Så vill vi inte att någon av våra gäster ska behöva känna!
Jag tror att man ser annorlunda på om barn ska vara med på bröllopet eller inte om man har barn själv.
På de bröllopen jag har varit på så har det tyvärr varit ganska störade att barnen har varit med & framförallt under vigsel.
Vid ett av bröllopen, gick ena sonen fram & klättrade under mammans/brudens klänning, visst det va säkert folk som tyckte att det va jättemysigt & gulligt, men jag tyckte verkligen inte det. På de bröllopen som det ha varit med barn, så är det tyvärr barnen som är i centrum & det tycker jag personligen att det är fel, med tanke på att det är brudparets dag.
Men det är bara min åsikt :)
Med risk för att bli utskälld här på BT så måste jag ändå säga min åsikt. Jag skulle vilja ha med vissa barn och inte vissa, men vet att det kommer att bli surt om vi gör så. Det känns självklart för oss att bjuda mina syskonbarn som står oss så himla nära. De är mellan 7 år och 17 år, är väluppfostrade och kan kolla på film i ett annat rum när de tröttnat på middagen. Däremot har jag ingen lust att mer avlägsna släktingar och kompisar tar med barn i åldrarna 1-1,5 som ju inte för en sekund kan sitta stilla eller hålla tyst under tal etc. Fast jag vet inte riktigt hur vi ska skriva det i inbjudningarna...
Är det någon som vet något om Fröbergs loge på Gålö? Vi funderar på detta ställe men vet inte så mycket om det...? Vi gifter oss i Österhaninge kyrka i aug 2009
En fördel med att gifta sig när man är ung är att man inte känner så många barn. Vi har inga kompisar som har barn. Vi kommer att tillåta barn på bröllopet, men det blir ändå bara två stycken. De är i 2-3 årsåldern och det finns lekrum där, så jag tror inte att de kommer störa, om nu föräldrarna väljer att ta med dem...