• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Lövnäs

Igår var vi o hälsade på kompisar, varav tjejen skulle/ska vara tärna. Kände mig lite kluven när vi åkte därifrån.
    Hon är gravid o mår väl inte så jättebra, har fått ligga inne på förlossningen för stor blödning o har fått stränga order om att inte göra något ansträngande, får gå ut max 1 gång om dagen annars ska hon i princip inte röra sig alls. Kan förstå att hon är orolig, det är vi oxå å deras vägnar, men när vi berättade lite om kommande bröllop så verkade hon inte ens särskilt intresserad o så vill vi ha hennes ex som bestman, så vi tyckte att vi kan vara så schyssta o fråga hennes nya kille om han tycker att det är okej, vilket det var, men tjejen frågade då om vi ska ha hans nya tjej som tärna istället då? Henne har jag bara känt sedan i januari.
    Undrar om kompisen inte vill vara tärna längre...
    Hmm.

• Mitt hjärta 2008

Lövnäs:
    Jag tror nog att din vännina vill vara tärna men hon mår inte bra nu och orkar därför inte ta in mer än sitt egna.
    Jag har själv haft blödningar som komplikation vid min första graviditet och jag vet hur hon känner sig! Man är så psykiskt och fysiskt nerbruten, man har en ständig rädsla över att få en blödning igen.

Jag tycker att du ska förklara för henne att du visst vill ha henne som tärna och varför du valt henne till det från början. Det kan hon behöva höra nu när hon går igenom en så jobbig graviditet

• Lövnäs

Hoppas verkligen att det är så...
    När jag var gravid var hon ett underbart stöd till mig, trots att jag mådde ganska bra. Jag försöker vara likadan mot henne, trots att vi har det tufft. Fick en gravt handikappad dotter, som inte går att åka bort med vart som helst, tyvärr inte till dessa kompisar då de bor helt fel. Redan när vi började prata om att vi skulle gifta oss (2006) så talade jag om för kompisen att jag ville att hon skulle vara min tärna o hon blev överlycklig.. Sen har vi dock inte haft så jättemycket kontakt o de har inte funnits där för oss, som vi önskat, nu under sista året som vi haft det riktigt tufft.
    Hon är den tjejkompis som känner mig bäst o den av de kompisar jag har kvar som jag känt längst.

• Mitt hjärta 2008

Vad tråkigt att de inte har funnits vi er sida som ni har haft behov av sedan er dotter föddes.
    Vi har "tappat bort" vår fd. bästa vänner pga. av en "liknande" sak. När vår yngsta son föddes så hade han med en missbildning av sin skalle som krävde operation för att åtgärda. Ett rent kosmetiskt fel iofs men det var en jättetuff tid för oss. När man behövde sina vänner som mest så flyr dom... slutar att höra av sig... det är snart 3 år sedan och vi har inte någon kontakt idag. =(

• Lövnäs

Skönt att ha någon som känner igen sig lite. Våran dotter går genomgått3 stora hjärnoperationer sen hon föddes i jan 06.
    Vi har idag pratat ihop oss om att att vänta till runt nyår o se hur det är då. annars kommer jag att välja ny tärna, trots att jag helst vill ha min nuvarande.

• agtiwi

Här är en till som ansluter sig! Vi ska gifta oss 8/8-09.

• BrideToBe09

Hänger också med här. Idag bestämde vi datum för bröllopet, den 8/8 2009 blir jag fru!

• kdaug2008

Nu får man ont i magen ju! Trodde vi var ute i riktigt god tid (kyrka och festlokal bokat) och börjat titta på mkt av allt annat, men är inte direkt nära bokning än... Borde jag redan nu beställa tid för hår och fotograf?

puh

• kdaug2008

btw, Vårt datum är 22/8 2009 :)

• BrideToBe09

Tror jag inte. I så fall är vi också sent ute.
    Bokning av kyrka eller ställe för vigsel kan dock vara bra att göra redan nu. Sen kan man ligga lågt ett tag.
    Jag kommer inte boka frisören förrän ett par månader innan vigseln (hon sade att det inte behövde göras tidigare).

Svar på tråden Augusti 2009