• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • EhjärtarE

En bra grej när man startar en ny tråd är ju att skriva det i den gamla... varför starta en ny tråd när det är mer än en månad kvar tills den gamla stängs???

• Tant Doris
    EhjärtarE skrev 2008-08-26 20:32:59 följande:
    En bra grej när man startar en ny tråd är ju att skriva det i den gamla... varför starta en ny tråd när det är mer än en månad kvar tills den gamla stängs???
    Tänkte inte på det, förlåt så mycket
    Är inte så bra på det här med att länka, så isåfall får någon annan göra det...
  • EhjärtarE

Vad långt alla har kommit! Vi har inte bokat någonting! Men vi har nog precis kommit fram till att vi vill ha vigseln i min sambos hemkyrka och också ha festen där. Det är verkligen ingen "bröllopskyrka" så jag tror inte att det är någon panik att boka. Den är liten och fin, men som sagt absolut ingen traditionell bröllopskyrka, men det ville vi inte ha heller. Det blir så smidigt också, eftersom hans mamma jobbar där och har koll på allt. Det finns ett ica som har catering alldeles bredvid också, så allt känns så smidigt! Vi är nöjda! Jag tror ärligt talat inte att man behöver vara ute i så extremt god tid alltid, jag vet många som planerat ett bröllop på några månader. Men sådant beror ju förstås på var man bor, hur många man bjuder, vad man har för budget, vilken tid på året man gifter sig och vad man vill ha för typ av bröllop.

• Mitt hjärta 2008

Idag fick jag hem min klänning, OOOhhhhh så vacker den är!!
    Behöver bara läggas ut ngn cm kring bysten, förövrigt satt den perfekt!

Vi måste se ut nytt boende för bröllopsnatten, sviten vi hade tänkt att hyra var redan upptagen!! Attans också!!!

• Goaste

Har nog hittat väst, slips, näsduk och manschettknappar till min m2b... cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=370081130191&ssPageName=MERC_VI_RCRX_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=370079983403&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=CrossSell_LogicX&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo%3DCRX%26its%3DS%252BI%252BSS%26itu%3DISS%252BUCI%252BSI%26otn%3D4#ebayphotohosting
    Vad tycker ni?

• Umbraz

Mitt hjärta 2008 skrev 2008-08-29 13:41:00 följande:

Idag fick jag hem min klänning, OOOhhhhh så vacker den är!! Behöver bara läggas ut ngn cm kring bysten, förövrigt satt den perfekt! Vi måste se ut nytt boende för bröllopsnatten, sviten vi hade tänkt att hyra var redan upptagen!! Attans också!!!
    Vartifrån har du beställt din klänning?
  • Tant Doris
    Lövnäs skrev 2008-08-26 06:49:12 följande:
    Tant Doris: Nej, det känns som onödiga pengar att lägga på transporten när det inte är längre. Men min fantasi är som bortblåst vad det gäller upplägg o idéer på alternativ. Så du får gärna dela med dig om du vill. /Madeleine
    Det beror ju på hur traditionellt bröllop man vill ha. Man kan t.ex:

- gå allihopa tillsammans till lokalen med brudparet/brudföljet i spetsen
    - brudgummen kör bruden på en flakmoppe
    - brudgummen kör bruden på en skottkärra
    - gästerna går före och sedan får ni "skrida"/"tåga" fram än en gång, denna gång till lokalen

//Sara
  • Vita Rosen

Skriver in mig här men hinner inte skriva mer just nu.

• Shayla

Idag har jag bokat kyrkan! Känns underbart
    Så den 1 augusti 2009 kl 15.30 gifter jag mig med mannen i mitt liv

• Goaste

Knappt så jag vågar erkänna det men jag bokade kyrkan 15 juni i år... vi gifter oss 22 augusti 2009... Hi hi hi hi!

Svar på tråden Augusti 2009