• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Tvåbliren

vi hoppas ju på fint väder, vi kommer gifta oss vid en sjö (ca 4 mil utanför örebro) och där kan man som brud bli rodd över en liten sjö så står gästerna och m2b och ser när "jag" kommer. det är helt otroligt fint. och det vill vi ju så klart ha.

om det skulle regna kan man visst fixa ordning inne i själva festlokalen och ha vigseln där....inte alls lika roligt.

men är det inte bökigt att boka + att göra 2 program...för vår del kommer vi antagligen ha spelmän ute, men det vill vi inte ha i en kyrka...då ska man boka alla musikanter dubbelt. vi vet inte...blir helt virrig. på alla beslut.

• Tvåbliren

en annan fundernign...vad är skillnaden på värdpar och toastmaster????
    vi har redan fått ja av våra tänkta toastmastrar.

• SaraPayam

Om jag har fattat det rätt så har värdparet hand om det som händer innan vigsel så som dela ut vigselprogram osv. Sen när "festen" börjar tar toastmastern över.
    Vårat värdpar kommer även att vara våra vittnen eftersom vi gifter oss borgligt.

• 1år

hejsan,
    Vi ska också gifta oss aug-2009.

Oj, vad ni andra har kommit långt i planeringen. Vi håller på att leta lokal & det är inte det lättaste.
    Vi har i tankarna utomhus i en underbar kryddträdgård vid en hembyggdsgård & sen även ha festen där i tält.
    Men då är det mycket som ska klaffa, alltid en risk att ha fest ute. Vädret kan ju verkligen vara skiftande!!

Jag är relativt ny här på sidan, så det ska bli roligt att inte vara ensam, mitt uppe i bröllopstankarna

• SaraPayam

Välkommen hit 1år :) Nä det är verkligen inte lätt med vädret i Sverige...alltid lika jobbigt att planera något ute. Man måste ju alltid ha en plan B.

Vart gifter ni er?

• brud2009

Ja, nu har nedräkningen börjat 8/8 -09 är det dax.
    Var och träffade en fotograf i torsdags och har nu bokat henne, känns kanon.

Annat som är klart eller på g:
    Feststället är bokat
    kyrka är bokad
    toastmasters (2 stycken) utsedda och tackat ja
    Tärna har tackat ja
    Gästlistan är skriven men inte helt spikad
    Färgtema så gott som klart
    "Save the date" kort har påbörjats
    Har förslag på solist men ska fortsätta fundera ett tag till

Eftersom vi ska byta efternamn till något eget har vi på allvar börjat fundera på vad vi igentligen ska heta, har ett spikat men måste ju ha någe i reserv om det inte går igenom.

All planering har väl mer eller mindre legat på is ett längre tag nu men nu känns det som om det börjar ta fart igen, även sambon börjar vakna till!!!

• Vinci

Jippey! Jag ska också gifta mig i augustí nästa år, den 8.8 i Onsala kyrka! Kul att ha några att bolla med!

Vad ni har hunnit långt! Det hade vi med, och skulle faktiskt gift oss idag, men det kom en liten Vincent och husrenovering emellan...
    Men så här långt har vi kommit:
    Kyrka bokad
    Musik klar - kören jag sjunger i sjunger
    Temat är marint/hav
    Partytält i vår trädgård
    Meny spikad - dock ej cateringfirma
    Gästlista snart klar
    Boende till gäster prellat

Fråga: savethedate-kort funderar vi på, men när bör man skicka ut dessa?

• brud2009

Vi kommer skicka våra "save the date" kort ihop med julkorten, eftersom det bara är våra föräldrar och några få som vet om att vi ska gifta oss kommer vi på det sättet att avslöja oss för alla samtidigt, vilket känns jättekul och spännande med alla reaktioner Längtar!!!

• Tvåbliren

save the date- kort...är itne detsamma som inbjudningskort??? eller???

• brud2009

Nej, save the date kort är bara en förvarning på att något ska ske ett visst datum, så att man inte bokar in något annat. Vi kommer skriva att alla detaljer kommer med inbjudan.

Svar på tråden Augusti 2009