• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Umbraz

Hej alla augustibrudar!
    Hur har ni det med funderingarna kring klänningen? Själv är jag mitt upp i ett bestlut.Jag har alltid haft bilden av min bröllopsklänning i huvudet, den ska vara lite medeltidsinsp. vit eller ivory med rund alt fyrkantig urringning,avskuret under bysten med brett guldband,klockad klänning och så ett yttertyg som går från bysten också det med guldband som bildar släpet. Då jag inte hittat ngn liknande någonstans började jag se mig om efter andra alternativ. Fastnade direkt för Alfred Angelos Dream in Colourklänningar, har en bra kontakt och ska bara lämna mått och skicka in beställningen. Nu var jag på en affär här i stan och hittade en klänning som passar in på den första beskrivningen. Den behöver läggas ut lite och guldbandet som tidigare satt runt höften ska lyftas upp till avskurningen under bysten. Det finns även guldband på yttertyget och de klockade armarna. Då den är sydd som en medeltidsklänning är det ganska kraftigt tyg i den. Jag provade den och den var jättefin, dessutom dolde yttertyget på ett alldeles excellent sätt, mina kompisar runt magen!
    Min sambo är orolig att jag kanske vill ha en annan klänning om ett år, att jag tycker annorlunda då. Hur resonerar ni?Just nu är jag villrådig.

• lönnsjö

Umbraz: Jag tycker det är jättesvårt med klänningen. Har en ungefär bild av min i huvudet men jag vet inte till 100%. Jag är lite velig och hinner ändra mig många gånger. Men jag tänkte att om du har en så klar bild av din klänning och har haft det ett tag så borde det ju vara "din" klänning. Det som känns rätt från början ska man nog lita på. Så är det för mig iaf. Lycka till!

• W2B Blom

Här är en till som ska gifta sig 8/8 2009. *Längtar*
    Hur långt har ni kommit med planering och hur mycket ligger er budget och gäster på?

• brud2009

Vi börjar bli ett gäng den 8/8 -09
    Planerandet går lite upp och ner, just nu försöker jag boka en DJ men han tar inte mot bokningar för nästa sommar änn Annars så har jag bokat kyrka och festlokal (länge sen), fotograf är också bokad sen några veckor tillbaka. Har gjort "save the date" kort och de har kommit hem, vill skicka ut dem NU!!!!!!!!!!!! Men vi har bestämt att de ska skickas med julkorten så det får väl bli tidiga julkort då
    Budgeten ligger väl på ca 50 000:-, gästlistan är inte riktigt klar men idag ca 60-70 pers. Själv då?

• SaraPayam

Hej tjejer....Åååå vad långt ni alla har kommit, vårt planerande ligger verkligen legat på is...vilket har varit ganska så skönt ;) Vi har precis kommit hem ifrån en välbehövlig semester i Turkiet (Marmaris). Så nu är vi uppvilade & kan ta tag i bröllopsplanerandet igen :) Det som står på tur är fotografen....vi kan verkligen inte bestämma oss...hmmm vet inte hur vi ska göra...
    Hur gick ni tillväga när ni valde fotograf?

• Mitt hjärta 2008

Här har det inte hänt så mkt de senaste dagarna... har bytt jobb och har haft fullt upp i hjärnan på annat håll.

Men som jag skrivit tidigare så gifter vi oss den 8/8-09.

Vi har kommit en bit på vägen...
    * Kyrkan bokad
    * Lokalen bokad
    * Gästlistan klar
    * Musik kommer bli Dj in a box
    * Solist bokad till kyrkan
    * Frisör bokad
    * Florist klar (min m2b syster)
    * Inbjudningskorten klara men ej beställda än
    * Festhäfte nästan klart....
    * Sviten för bröllopsnatten bokad
    * Klänningen köpt och hemma (köpt en begagnad- bild i galleriet)
    * Toasmaster/madame klara
    * Brudnäbbar klara
    * Köpt lite servetter och lite smått till dekorationen
    * Köpt en del starksprit til festen ifrån Tyskland

Ja det var "ställningen" här just nu

• Snoris

Men OJ vad långt alla har kommit i sina bokningar. Om det finns något som heter stressångest så fick jag precis de, haha. Ska oxå gifta mig 8/8 -09 men än så länge har vi bara bokat kyrka och präst. Börjat ringa runt till cateringsfirmor och intressanta lokaler. "Mitt hjärta 2008", du är ju redo för bröllop imorgon om de skulle va så. Kommit jättelångt ju.

• anski

För oss blir det 090822, har också bara bokat präst och kyrka än, lokalen kan man inte boka förrän i oktober så man får hänga på låset då. Allt det andra löser sig efetr nyår tror jag, men jag kanske är naiv! :o)

• Mitt hjärta 2008

Snoris:

*Hihi*

Jag är en planeringsmänniska ut i fingerspetsarna...därav min "långt" kommna planering =)
    Annars stressar jag lätt ihjäl mig om jag inte börjar i tid... :-/

• lönnsjö

Anski: vi gifter oss samma dag Har inte heller kommit så långt med bokningar. Än sålänge är kyrka,kyrkokör,lokal och frisör bokad. Tärna och bestman är tillfrågade.En prel gästlista är klar. Vi har tittat ut inbjudningskort,ska beställa i mars/april. Har kollat upp catering,men det bokar vi i början av 2009. Stora frågetecknet nu är fotograf. Vet inte vem vi vill ha...finns en hel del att välja på.
    Antar att allt tar mer fart efter nyår. Då är det dags att prova klänning

Svar på tråden Augusti 2009