• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • carpet 09

Västkustös: Är kungälvsbo sedan sex år ungefär, så det hade varit smidigt att ha bröllopet åt detta hållet. Bor du inte i Kungälv längre eller?

Var i kontakt med Tofta herrgård idag, det var nästan fullbokat i augusti, men det verkade finnas en lördag kvar. Får svar på det i morgon. Blir ju hur stressad som helst, trodde inte det skulle vara såpass bokat redan. Har nog inte riktigt fattat hur god tid man behöver vara ute i för att få det man vill ha...

• Pebble

Har nu ändrat på allt förutom ungefärligt datum. :)

Vi tror 22 augusti 2009 än så länge, men nu blir det vigsel i Hamburgö kapell och fest någonstans i Hamburgsund, Bohuslän. Det visade sig att chansen att det blir bra mycket billigare och faktiskt vid havet är mycket stor om vi håller bröllop i Hamburgsund. Bara positiva grejer med andra ord.

• carpet 09

Besviken!!! Fullbokat på Tofta herrgård hela augusti...
    Bara att ta nya tag och leta vidare, känns som om det kommer bli svårare än jag trodde att hitta festlokal.

• Tant Doris
    Lövnäs skrev 2008-08-17 07:05:20 följande:
    Det vi funderar på mest är om vi verkligen ska ha transport från kyrkan till lokalen. Är bara max 200m. Känns lite dyrt att lägga ut någon tusenlapp för den korta biten. Hur skulle ni ha gjort? Snälla behöver lite råd./Madeleine
    Jag hade nog skippat en dyr transport en så kort bit. Vi var själva på väg att välja vigselplats nästan intill festlokalen och då tänkte vi skippa transporten (hade några olika idéer på hur vi kunde göra istället).

Nu blir vigselplatsen några kilometer ifrån festlokalen och vi velar fortfarande angående transporten..
  • Lövnäs

Tant Doris: Nej, det känns som onödiga pengar att lägga på transporten när det inte är längre.
    Men min fantasi är som bortblåst vad det gäller upplägg o idéer på alternativ. Så du får gärna dela med dig om du vill.
    /Madeleine

• KLQ

Jag hoppar också in i tråden. Gifter mig den 29 augusti nästa år. Lokal (Trollenäs slott) och kyrka är bokat och klänningen är köpt. Just nu är det bara jobbigt att det är ett år kvar innan jag får använda den ;)

• Umbraz

En till som gifter sig 29/8-09.....

• Mitt hjärta 2008

Hej på er!

Hur går det för er?? Vi måste få upp lite mer fart i tråden tycker jag allt

Jag har bokat in solist till kyrkan, nu återstår bara att välja vilka två låtar hon ska sjunga. En är vi säkra på och det är För kärlekens skull, sen funderar vi på mellan Power of love eller Du är allt (Sonja Alden.)

Sen har jag frågat våra brudnäbbar (systerns döttrar) om de vill vara det- och det ville dom ju sålart

Sen har jag köpt klänning, jag skulle ju vänta men jag hittade klänningen men stort K! Jag var bara tvungen... den är en 42 som är insydd till en 38 så det känns som den bara måste passa med eller utan sömmerskans hjälp =) *får jag innerligt hoppas*

Vad har mer hänt... Jo vi har lämnat över mat-frågan till en kock som skulle återkomma med menyförslag. Vi ska ha buffé, vad ska ni andra ha??

• Mitt hjärta 2008

Det här med transport från kyrkan, det kommer vi inte att fixa. Vi har max två kilometer till festlokalen från kyrkan och det får gästerna lösa själv.
    Ett stenkast från lokalen finns tågstation så hem på kvällen kan de flesta ta sig utan problem, våra långväga gäster kan även lätt ta sig in till stan för att övernatta på hotell.

Jag vet ite om jag är lite egoistisk.. men jag känner att bara för vi gifter oss så kan vi INTE fixa allt! Jag hade aldrig förväntat mig att få allt serverat på silverfat om jag skulle på bröllop. HeHe

• LadyLuck

Wooo! 15 Augusti 2009 kl 15.00. Vigsel i kyrka. Utomhus fest/picknic på landstället. Ca 80 gäster o live band! Woo! 1950 tal /rockabilly! Inte tema bröllop utan för att vi är så :) Spännande att få vara med här!

Svar på tråden Augusti 2009