Augusti 2009
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.
Prata på!
Hej, hej!
Här är en augustibrud till, den 1 augusti 2009 lär det bjudas till bröllop strax norr om Vänersborg
Som gammal landskrona-bo blir man ju väldans nyfiken, var skallni gifta er ngnstans?
Bondmoran
Här har ni en till som blir fru i augusti-09. Ingenting bokat än, men det lutar åt den 8:e. Har börjat titta på festlokaler, blir troligen någonstans i Kungälv-Göteborg. Det enda som är helt klart än är klänningen.
Kul att hänga med lite här och få tips och idéer, har ju inte riktigt fattat hur mycket det faktiskt är att tänka på...
Så har man beställt "save the date" kort. Ska inte skicka ut dem förens till jul, det känns som jäääääääättttteee länge tills dess, vill skicka dem nu och avslöja oss
Har nu hittat en klänning (eller rättare sagt två) som jag tror jag ska beställa, så nu är det till att ta vikten på allvar så man kan börja prova vad man passar i vid början av nästa år. Har även börjat titta på transport från kyrka och fest. Hur går det för er andra då?
Föresten är det någon som är från Uppsala?
Här är en till augustibrud -09, 15:e blir det. Har fixat det mesta känns det som. I det stora är det klänning o ring kvar. Men håller på att minska i vikt o tänker vänta tills jag är klar är med det.
Det vi funderar på mest är om vi verkligen ska ha transport från kyrkan till lokalen. Är bara max 200m. Känns lite dyrt att lägga ut någon tusenlapp för den korta biten. Hur skulle ni ha gjort? Snälla behöver lite råd.
/Madeleine
Här är en till augustibrud -09, 15:e blir det. Har fixat det mesta känns det som. I det stora är det klänning o ring kvar. Men håller på att minska i vikt o tänker vänta tills jag är klar är med det.
Det vi funderar på mest är om vi verkligen ska ha transport från kyrkan till lokalen. Är bara max 200m. Känns lite dyrt att lägga ut någon tusenlapp för den korta biten. Hur skulle ni ha gjort? Snälla behöver lite råd.
/Madeleine
200m kan ni göra "lämmeltåg" av.. dvs att ni går först (evt nån före som kastar rosblad eller liknande) och sedan kommer hela gänget knallandes efter, är det regn finns stoooora paraply att använda..
såg det här vid en kykra i somras, det såg helt underbart skojj ut!
Carpet 09: Du letar lokal i Kungälv-Göteborgtrakten? Har ni anknytning dit? Är själv från Kungälv så man blir ju lite nyfiken...
1år skrev 2008-08-10 20:37:31 följande: