• Tant Doris

Augusti 2009

Skapar en ny fortsättningstråd för alla oss som ska gifta oss i augusti 2009. Här kan vi komma med tips, ideér och förslag på allt möjligt. Peppa varandra när det står still i planeringen osv.

Prata på!

• Svar på tråden Augusti 2009
  • Tvåbliren

ok. jag är med. ja det kan ju vara en smart idé. vi tänker nog skicka ut inbjudningskorten relativt tidigt eftersom det är semester veckor när vi ska gifta oss.

• Jenny står brud 090801

Vi skall oxå gifta oss i augusti 2009, den 1 augusti för att vara exakt. Vi har haft datumet bestämt en tid men först nu i sommar blev det officiellt.

Vi har inte kommit jättelångt med planeringen men det här är färdigt så här långt...

kyrkan
    prästen min konfimationspräst, vilket jag tycker känns roligt)
    Festlokalen
    Skrivit en preliminär gästlista (även berättat för de flesta)

Sen har vi lite saker som vi för tillfället funderar på och det är bla vilket färgtema vi skall ha... är inne på rött, men vet inte rikigt vilken mer färg?!?

• Umbraz

Hej, jag gifter mig den 29 augusti 2009 i Helena Elisabeth i Umeå. Vad ni andra hunnit långt i planeringen. Jag trodde jag kunde hålla en låg profil åtminstonde till efter nyår ( jag kan inte boka präst förräns då) men inser ju att jag måste ta tag i övriga förberedelser redan nu. Vi har bara bokat kyrkan än så länge och kollar för tillfället upp lämpliga ställen att ha middagen på. Jag blir nästan lite stressad. Är helt ny på sidan och tackar min lyckliga.. för att att jag loggade in här och fick upp ögorna om att jag måste sätta fart.

• Mitt hjärta 2008

Hej

Här har ni en till som kommer gifta sig 2009-08-08.

Vi har inte kommit så långt i planeringen men kyrkan och festlokalen är bokad. Färgerna kommer gå i lavendel/lila, silver och vitt.
    Inbjudningskorten är färdigskapta men ej tryckta än, ingen vet att vi ska gifta oss ännu.. borde kanske berätta det snart...
    Gästlistan är klar, men vi har några ? än... Just nu ligger det på 65 gäster-barn och vuxna.

Jag ska försöka att köpa så mycket som möjligt beg. (de flesta sakerna är ju trots allt bara använda en kväll) och kollar dagligen runt på olika sajter för att se om det kommer in något "klipp"
    Allt för att hålla ner kostnaderna så mkt som det går...!

Klänning och ring kommer jag vänta med ett par månader till med, jag ska försöka gå ner ett par kilo i vikt innan jag köper något av det. Men jag vet hur jag vill att klänningen och ringen ska se ut ivarjefall..altid något... hihi!

Men jag har kommit på att man kan visst lägga hur mkt pengar som helst på ett bröllop! Vår budget är tänkt att stanna på 50.000:-

• 1år

Vi gifter oss utanför Landskrona-Skåne. Ingen plats bestämd ännu. Var gifter ni er?

SaraPayam skrev 2008-08-09 22:35:56 följande:
    Välkommen hit 1år :) Nä det är verkligen inte lätt med vädret i Sverige...alltid lika jobbigt att planera något ute. Man måste ju alltid ha en plan B.Vart gifter ni er?
  • Mitt hjärta 2008
    1år skrev 2008-08-10 20:37:31 följande:
    Vi gifter oss utanför Landskrona-Skåne. Ingen plats bestämd ännu. Var gifter ni er?
    Här har du en utanför "landskrona brud till" =D
  • Fröken blir fru

Hej!
    Gifter oss den 8/8-2009. Roligt att vi är många som har samma datum.
    Har väl inte kommit så långt, men lite är planerat:
    Kyrka och festlokal bokad.
    Gästlista skriven, men en del ?
    Färgtema klart, rosa/vitt/silver.
    Ska börja göra inbjudningskorten i höst.

• Pearldrop

Hej!

Vi satsar på att förhoppningsvis gifta oss aug 2009, om inte husrenovering eller bebis kommer mellan ;)
    man vet ju aldrig! vi skulle gift oss i år, men insåg tidigt att vi inte hinner/har råd än!

Så nu tar man nya tag :)
    Fast datum är inte riktigt bestämt än. Bara aug :)

Värmlänning ;)

• Tant Doris
    Pebble skrev 2008-08-08 08:45:19 följande:
    Vart gifter ni er? För oss blir det någonstans i Malmö.
    Någonstans kring Skottvångs Grufva, Södermanland. Ungefär 2 mil söder om Mariefred om det är någon hjälp
  • Tant Doris
    zataro skrev 2008-08-09 14:42:39 följande:
    Funderar också på att ha vigseln utomhus, men är förbannat rädd för riktigt dåligt värder. Hur tänker ni tjejer. Har ni en reservplan eller hoppas ni bara på det bästa?
    Vi har en reservplan men det är inget jag alls föredrar. Restaurangen har en konferenslokal som är trång och som alla definivt inte får plats i. Där måste vi vara om det regnar. Om vi inte hittar något annat alternativ förstås.
Svar på tråden Augusti 2009