• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Hej hej,
    inne på min sista skälvande vardag hemma med Amanda - känns helskumt! Sådana där smågrejor poppar upp i skallen - "nu blir det inte jag som kan välja ut vilka kläder hon ska ha om dagarna längre", "nu är det inte jag som får chansen att testa alla de där luncherna med henne längre" (såväl burkmat - köpte en del nytt innan i veckan - som hemlagat). "nu missar jag allt det där (var)dagliga" osv, osv. Nostalgisk, helt enkelt.

Har iaf haft en mysig vecka med diverse dejter, bland annat så träffade jag ju Pirr igår &fick spana in hennes supersöta dotter! Tack för en supertrevlig eftermiddag igår, Pirr!! Dottern din har så fina & pigga ögon!!

Telis, känner igen det där som du berättade om kompisarna med först en ivf, sen en som kom till utan hjälp på traven. Har en ganska nära kompis som varit med om precis samma sak. Nu har jag iofs inte riktigt koll på "vad det var för fel på dem", eftersom detta var 5-6 år sen & lååångt innan jag själv kommit på barnatankar (& inte ens träffat mannen min!). Men nummer två kom till helt utan hjälp av ivf. De skippade att skydda sig, eftersom de visste att det ändå inte skulle ta & usprungsplanen var att kontakta Falun (de gjorde sin ivf där) ca ett halvår efter att lillebror blev till. Så där sket sig deras tidplan Men på ett väldigt positivt sätt!!

Lappis - låter spännande med akupunktur! Fnissar lite åt detta att du ska dra ner på träningen - även om du skulle dra ner massor utifrån ditt perspektiv, så är en annan inte i närheten av att vara på din nivå... Men självklart fattar jag att det måste kännas svårt - så himla många år som du tränat så otroligt mkt & hårt!! Det är ju liksom en del av dig & din personlighet! Det är ju inget man bara ändrar på sådär utan att det känns skumt... TÄNK om detta vore det rätta för er!!! Akupunkturen & dra ner på träningen en del - åhhhh, vad jag hoppas!!

Hej Frejis, kul att du kikar in från andra sidan Östersjön! Vad gott det låter med färskpressad äppeljuice! Påminner mig om "Årets Skörd" äpplejuice från Kiviks Musteri... Fast den din pappa gör är säkert ännu godare!!

Tinga - vi kommer att passera utanför Lund igen imorgon - på väg ner till Österlen & ett bröllop där, inte så långt från Ystad. Kommer att tänka på dig då!!

Annars så ska jag hem till en mammakompis & lunch idag & sen blir det definitivt en promenad i solen i eftermiddag. Det gäller att passa på nu innan jag åter ska börja vara instängd på ett kontor hela dagarna....! Kände samma sak igår, efter att Pirr & jag skilts åt ville jag inte gå hem, så jag satt på Götaplatsen en stund med en bok medans Amanda sov lite skönhetssömn! Njuta in i det sista!!

Ikväll blir det David Urwitz på Liseberg, gillar honom skarpt & har haft på honom på CD-spelaren nu på morgonen. Då slog det mig att Amanda faktist har varit med på konsert med honom förut, förra året i augusti, då hon låg i magen

• Piggelin1

Hmmm, jag låter ju riktigt patetisk med all min "sista-veckan-nostalgi" - men vad f-n, skit samma, ni får stå ut med mig Jag frossar i det & på måndag är det jag som börjar dra in pengarna till familjen

Nenne, såg detta med festen imorgon - håller med alla föregående talare, inte minst detta med GOTT vin! Känner igen det så väl från motsvarande stora kalas hos tex min syster, där jag kände mig som värsta ufot i egenskap av att vara enda singeln. Jag fantiserade ihop alla möjliga saker som jag ville säga till folk för att "täppa till truten" på dem... Strykekram

• Piggelin1

STYRKE-kram skulle det vara...

• fru AM

Piggelin: Nostalgifrossa på du! Det behöver man i bland. Lev fullt ut - är det enda vettiga livsråd jag vill ge medmänniskor ...

• BrudSommar2006

AM, jag tror i varje fall att det är ett steg i rätt riktning, hoppas att det fungerar! Släng på med lite dyra tajta kläder och och en vinprovning eller så så borde det ju vara klappat och klart!

Lappinette, det låter ju väldigt intressant det här med akupunkturen faktiskt.

Imorse försov vi oss och vaknade inte förrän halv åtta, vi var på barnolycksfallskurs igår kväll och kom hem sent och sedan gissar jag att Iris måste varit trött också för det har aldrig hänt att hon vaknat så sent! I eftermiddag hämtar mina föräldrar henne på dagis och sedan ska hon sova hos dem i natt, vi får tillbaka henne vid lunch imorgon, jippi!

• fru AM

Härligt BS -både att Iris sov länge (även om det blev lite stressigt?) och att ni får rå er själva ikväll! Ska ni göra ngt speciellt eller bara ha det lugnt och skönt?

• BrudSommar2006

Piggelin, lite sådär kände jag också men här kommer det fortfarande vara jag som väljer kläder osv på morgonen, vi går ju upp alla tre samtidigt hursom gissar jag, Iris vaknar ju alltid först normalt sett!

Ikväll ska vi ut och äta middag i regnet, ska ändå bli trevligt, det var väl ett och ett halvt år sedan jag var ute och åt middag sist om jag minns rätt!! Har ju varit ute på en del kvällsaktiviteter utan Iris förstås men tror inte att det inkluderat restaurangbesök faktiskt.

Hm, nu ska vi ut och äta lunch också, åka buss och allt, för en avtackning av en tjej som slutar och jag har inget paraply och inte ens en ordentlig jacka, så smart är jag...

• Piggelin1

Har ni regn i Sthlm??
    Här är det strålande sol & underbart väder

• Piggelin1

Japp AM - håller med dig helt & fullt, ang att Leva fullt ut!
    Det är en sådan härlig känsla av "här & nu" & "vad härligt livet är" när man är inne i det "flow:et" extra mkt!! "Bara vara" - mmmm!

Nu ska jag fixa lite lunch till lilla damen innan vi traskar iväg till kompisen. & hennes dotter.

• Izzie

Tinga - Vad härligt att höra ifrån dig och framförallt att ni mår så mycket bättre! Jag har tänkt massor på er och det gör mig verkligen glad att höra att glädjen och hoppet är tillbaka. Kram!

Lappis - Spännande med akupunkturen! Jag är alltid lite skeptisk mot saker jag inte förstår, men vad fasen - vad har man att förlora? Det är ju uppenbart att det har effekt när det gäller andra saker, det verkar som akupunktur får fler och fler användningsområden inom den svenska sjukvården, så varför inte med fertiliteten?
    Trist att du "tvingas" dra ner på träningen eftersom du mår så bra av det annars, men liksom akupunkturen så kan det ju vara bra att förändra lite saker och se vad som händer. Hur det än är, så är det ju inte för alltid det kommer att vara så. Testa under en period och utnyttja tiden till att göra något annat kul!

Frejis - Det låter suveränt med smaskig äppeljuice, tror aldrig att jag smakat sådan hemmagjord...

Piggelin - Klart du får nojja lite över din "sista" (för tillfället) vardag med Amanda! Passa på och njut! Allt har ju sin tid och det kommer säkert kännas bra att jobba oxå. Dessutom har du väl lite föräldraledigt kvar senare i vår om jag inte minns fel? Det blir ju spännande för då är det en annan Amanda att ha kul med. Lite äldre, lite mer medveten om livet och allt runt omkring! Tycker det låter som ett härligt upplägg. Önskar själv att vi kunde gjort något liknande, men det är inte möjligt med våra jobb. Jag får lov att erkänna att jag är lite avis på maken som får tiden hemma med Matilda när hon är äldre och mer "med"... Hon blir bara roligare och roligare tycker jag. Men men, jag har ju det fantastiskt hemma nu så jag ska inte klaga.

BS - Önskar verkligen dig och maken en jättegod middag och en riktigt härlig kväll för er själva. Det är ni värda!!!

Koko - Häftigt med tänderna! När kom de första i underkäken? Känns som en liten milstolpe med tänderna eftersom de börjar kunna äta lite mer bitar och ta ett stort steg från bebisperioden...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen