• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

BS - när jag skrev det där inlägget om amning trodde jag att Piff och Puff skulle bli betydligt bättre på att amma än vad det nu visade sig att de blev. Som det är nu ska de äta ungefär 100 ml sex gånger per dygn, och med tanke på att de ammar med en hastighet av ungefär 1 ml/min blir det många minuter med amning, och det pallar jag inte.

Idag bestämde jag mig för att jag nu ammat för sista gången. Däremot tänker jag fortsätta pumpa ett tag till, så får de iallafall lite bröstmjölk till.

Lappis - går du på akupunktur för att öka fertiliteten? Jag tror att jag läst något inlägg från Telis om det för ett tag sen, att det kan funka. Förstår att det är tufft att inte få träna ordentligt; det hade inte jag heller uppskattat. Just nu har jag inte tid att springa, så jag får nöja mig med promenader med barnvagnen, men det drar i springtarmen.

Vickan - med tanke på vad du skrivit vet jag knappt om jag ska beklaga ditt mf. Men jag skickar en kram iallafall; det kan man aldrig få för många av. Och jag ser det absolut inte som en plikt att skriva här; det är bara roligt.

• Lapinette

Tinga - du förstår hur jag kommer att lida. Bokade just av mitt spinningpass som jag alltid går på fredagar och bokade core istället. Hur kul är det? Nåja, jag ska verkligen försöka.

Visst akupunkturen är upplagd som en fertilitetsbehandling. Ett sista försök i denna djungel.

• muggles

Lappis: jag har en jobbarkompis som är träningsnarkoman och hon blev gravid (oönskat) så jag är skeptisk till dessa teorier. Men det skadar väl inte att försöka?!

Har bara läst denna sida - så: har ni sett att galleriet har försvunnit?! Kodak har tagit bort alltihop, trots att jag beställde ett album. Iofs beställde jag försent men då låg ju albumen kvar så jag trodde det var lugnt... Surt.

Tinga: kul att höra av dig igen! Skönt att du kunnat amma såhär länge - du har verkligen kämpat! En ev nästa gång kommer jag inte att kämpa lika hårt som jag gjorde med Moa - jag kommer att ge ersättning med gott samvete

• Telemarkgrrl

Hej Tinga!!

Muggles, min kusin blev med barn trots att hon åt p-piller men det betyder ju inte att p-piller inte fungerar. Dessutom är det ju väldigt vanligt att kvinnliga elitidrottare inte får någon mens så jag tycker inte att det verkar vara konstigt om hård träning kan påverka systemet på något sätt. Fast jag kan också tycka att det låter lite konstigt att det skulle påverka att man *har* tränat hårt tidigare i livet.

Det hjälper inte heller att vara världens lataste och aldrig träna, det är jag ett levande bevis på.

• Telemarkgrrl

Igår fick jag förresten veta att en annan kusin ska ha sitt andra barn. Det första kom till genom IVF. Efter att ha försökt på egen hand i flera år gjorde hon en titthålsoperation och då sa dom att hon inte skulle kunna bli gravid på naturlig väg. Nu när dom ville ha ett syskon ringde hon för att boka tid för FET men när hon sa att hon inte hade haft mens på ett tag så sa kliniken åt henne att ta ett test och då var hon gravid. Så det behövdes ingen FET. Det där med fertilitet och fortplantning är verkligen ett mysterium.

• JohanoCissi

men vad kul att det gick på naturlig väg.....

• Frejis

God morgon i tråden!
    Äntligen sol här och jag har som vanligt ingen lust att åka hem. Hör till de mystiska människor som säger (och känner) att här vill jag bo oavsett var i världen de landar (nåja, nästan...). Hm, maken vill dock inte ha någon utlandstjänst längre, då innebär det att jag får skaffa ett sådant jobb längre fram.

Nu ska Frejis skärpa sig och bli allvarlig/ej så ego igen

Lappis - jag tycker att det är intressant med akupunktur som dock är ett ganska okänt område för mig. Skulle kunna tänka mig att prova det själv eftersom det förmodligen inte gör någon skada, principen känns därmed enkel. Läskigt med alla nålar som man inte sätter själv...
    Jag känner mig rätt så delad i den här frågan. Förut tyckte jag som Muggles och spontant skulle jag nog säga att jag är skeptisk till det hela, men om det (eller någonting okänt under akupunkturperioden) kan hjälpa folk att bli gravida, så why not?

Telis - intressant med din kusin och så roligt att det inte behövdes något FET.

Tinga - skoj att se dig här och få höra mer om vardagen med tvillingarna. Skriv när du vill, det finns nog inget skrivtvång här.

Muggles - Dumma Kodak

Cicci - spännande när det gäller symptom! Fortsatt tumhållning garanteras

Igår föll jag i en sådan stor grop och kände mig ganska så ledsen. Är så trött på alla så kallade försök att jag snart rymmer från maken, doktorn och andra män som förknippas med barnalstrandet dessutom känner jag mig trängd i den här situationen då varje beslut får konsekvenser. Men maken var som vanligt duktig i psykologrollen.
    Förmodligen ökar pressen eftersom vi ska träffa min doktor på onsdag. Bläh

• Lapinette

Telis - håller fullständigt med! Det är verkligen ett mysterium. Min kollegas väninna (lite jag mötte Lassie varning här) har försökt att bli gravid i 20 år, lite till och från. Hon har bl a gjort IVFer och pratat om äggdonationer men tillslut sa CvL henne att ge upp, ingen idé att betala för en IVF som ger så lite chans. Nu är hon gravid i 16:e veckan, 45 år fyllda. Man kan ju undra, varför funkade det nu och inte tidigare?

Sen det där med träning, icke träning och bli gravid så är det ju som allt annat väldigt individuellt. Vissa blir gravida även om de stressar, röker, lever osunt, inte tränar över huvudtaget (vilket inte heller är bra) men jag blir ju inte gravid så något är ju fel. Har även väninnor som hållt på med samma sport som mig som inte ens fått sin mens på ett år efter de slutat med p-piller samtidigt som jag har andra som blivit gravida trots att de skyddat sig. Jag tror jag bör lyssna på den kloka akupunkturdamen och ge detta ett försök, vad kan jag förlora?

• Frejis

Lappis igen - Skrollade tillbaka och såg att du har bokat ett corepass i stället för spinning. Hm, om man går på fler corepass än ett, efter varandra? *fuskis *

• muggles

AM förresten: Langley var jättebra! Och stället på Korsika dit vi åkte var super för en lugn semester. Iofs fanns det ju massor av aktiviteter om man orkade röra på sig i värmen (tennis, segling, cykling, mm). Det finns ju en klar poäng med att åka till ett "barnhotell" när man har barn... De andra föräldrarna är socialt utåtriktade och barnen leker ihop - har aldrig pratat så mkt med mina medresenärer som denna resa.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen