• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

jo, men nu var det ju egentligen inte honom jag pratade med utan hans sekreterare (?) som verkade vara en prao från högstadiet. Han har väldigt gott rykte med magiska fingrar (ööhh...) så jag hade velat prova inseminationer medans vi väntade på Falun, ska skriva upp en lunta med frågor tills jag träffar honom, har jag tur så går två veckor fort.

• nennesjuttioåtta

Telis
    va fasen, och så läser man om 75-åriga kärringar (där kan vi snacka nucka!!) som får tvillingar, verkar inte vara någon åldersgräns söderöver så ni kanske kan ta en tur till Italien igen?

• Lapinette

Telis - det har du så rätt i. Helt jäkla otroligt! Läste någonstans att gränsen för IVF i Frankrike var 42 år. Åter igen, varför ville jag bo här?

Nenne - så som kloka Telis säger, säg åt er läkare att ställa er i IVF-kön. Jag ångrar att vi aldrig gjorde det för då hade jag kanske hunnit med en landstingsfinansierad innan jag fyller 39 år. Nu har ju inte du det problemet men ställ er i kö, vet inte hur lång den är hos er (Stockholm 1,5 år). Sen kan ni ju prova några inseminationer under tiden. Men sparka gubben där bak så det blir lite aktion.

• Piggelin1

Pirr, om det är en yahoo-adress, så är det samma som förut!

Kram till Nenne

• Telemarkgrrl

Jo, man kan ju göra ÄD privat, där finns inte den åldersgränsen. Men det är väldigt dyrt men det känns fel att lägga så galet mycket pengar på ett enda försök. Jag har ju aldrig varit gravid eller fått tillbaka något befruktat ägg vid IVF heller så det är ju inte säkert att världens bästa befruktade toppägg har någon lust att stanna där inne?

• Telemarkgrrl

Jaa, sparka gubben där bak, nenne!

• nennesjuttioåtta

*snörar på mig stålhättekängorna*

• Lapinette

Telis - hur mycket kostar en privat ÄD? Förstår tanken, verkar ju som jag har fått toppägg varje gång och vad har det gett för slutresultat? Fast det kan ju vara så att våra gener inte matchar och inte vill växa så med ett annat ägg kanske det skulle funka. Som sagt, snillen spekulerar !

• Lapinette

nenne - på med dem bara eller vill du låna mina "Get a grip"?! Äkta stålhätta och långa skaft.

• Telemarkgrrl

Lappis, det verkar vara lite olika men jag tror att det ligger mellan 55000 och 70000 för ett försök och så tillkommer då resekostnad och boende vart man nu åker. En del åker ända till Madrid!

I Ryssland kan man göra "embryoadoption" billigare än äggdonation, dvs man får ett ägg som är befruktat av någon annan än ens egen make. Det verkar inte vara så dyrt.

Men jag vet inte alltså, det känns inte rätt.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen