• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • muggles

Hej på er! Har inte läst sedan mitt senaste inlägg, har för mkt på jobbet
    Men såg att Nenne fått brunt kladd, låter hoppfullt. Hade ju jag också innan pluss... Men bara för att man börjar hoppas nu får man väl sig en däng av tanten...

Snabb update på Moa-fronten: tror jag ska börja kalla henne Modiga Moa istället för goa (fast hon är ju faktiskt väldigt go nu!). Hon var väldigt hemtam i barnpoolen och jagade de andra barnen fullt jollrande Hon har börjat säga "nam nam nam" när hon är hungrig, "vatte/atte" när hon är törstig och "bada" säger hon också. Och så tog hon sina första steg på Korsika! Klart inspirerad av de andra barnen började hon balansera själv och samma dag tog hon 2-3 steg, överlycklig.

Igår hälsade vi på Piggelin m familj och de två småtjejerna hade väldigt roligt med varandra. Ibland hörde vi inte vad vi sa för allt joller

Imorgon har jag kurs, så hinner jag inte in ikväll får jag återkomma senare i veckan.

Håller alla tummar och tår för din BIM om 178 dagar Nenne!

• _koko_

cicci - Jag mådde definitivt bättre än jag förtjänade igår!

muggles - kul att moa börjat gå!! Låter som att ni haft det härligt.

izzie - vilken otäck historia det blev med din öroninflammation!! Skönt att du är på bättringsvägen nu.

Nattsömn: För oss löste det sig när conny började äta mer på dagen (dvs omvänt jämfört med mindre som började äta bättre när hon sov bättre om jag inte missförstod?). Han är fortfarande inte superimponerad av vanlig mat, men gröt och frukt slukar han. Vi toppar med ersättning eftersom han inte har tålamod att amma, och sen sover han oftast 2 gånger á 1-2 timmar på dagen, på natten mellan ca 20.30 och 06.30, ibland med något nappgnäll.
    Vi började dock försöka låta honom somna själv tidigt, han var bara några månader.
    Nu lägger vi bara ner honom, ger napp och snuttefilt, säger godnatt och går därifrån. Ibland får man gå tillbaka och stoppa tillbaka nappen några gånger, ibland somnar han direkt.
    Tycker det är jättesvårt att råda alla eftersom alla barn är olika.

Jag tror att jag kan tråddejta alla föreslagna datum.

*vill inte jinxa nenne*

• BrudSommar2006

Halloj, har tagit mig igenom första dagen på jobbet och det var faktiskt riktigt kul! Sedan kom jag hem från jobbet och såg fram emot att få träffa Iris men då hade mamma blivit tvungen att lägga henne en stund eftersom hon var så trött. När hon vaknade fick hon ett sådan där illvrålaranfall som hon får ibland, den här gången tog jag tid, i 37 minuter skrek hon hysteriskt och jag fick kämpa för att hålla henne så att hon inte skulle kasta sig ner på golvet och göra illa sig. Då kom jag plötsligt ihåg varför jag velat komma hemifrån och låta dagis ta hand om Iris...

På dagis idag hade hon varit ledsen innan lunch och när mamma hämtade henne vid tre så hittade de inte hennes skor så hon fick gå hem utan, tur att vi har fler par!

• BrudSommar2006

Cicci, vad spännande med flera ägg, är det tvillinggenen som ger sig till känna igen tro! Jag håller tummarna ordentligt från och med nu!

Kommer gärna på tråddejt, tror att jag kan de föreslagna datumen.

Frejis, vad bra, nu låter det ju lite mer positivt med att ställa sig i kö igen!

Iris åt förresten inte speciellt bra förrän hon fyllde ett, det var så trist jämt att hon inte åt, men när hon kunde börja äta vad som helst så ändrade det sig raskt!

• BrudSommar2006

AM, såg just att dagiset tvingat er att sy dockor!!! Fy sjutton vilken skräck, måtte det inte hända oss, någonsin...

Själva måste vi få fram en massa kort på Iris familj och klistra ihop ett collage på ett färgat papper. Jobbigt nog. Plus att vi måste få fram ett par foton på Iris att listra upp på födelsedagskalendern och vid hennes saker i hallen på dagis. Undrar när vi ska få fram allt det där...

• BrudSommar2006

Vickan, när kan det eventuellt vara ny ÄL på gång tror du? Hur har det gått för dig?

• viktualia

Brudsommar - inte en ANING... jag undrar samma sak... hur långt efter mf:et ska man anta att det dröjer innan nästa mens. Jag läste på lite i samband med mf:et och drog slutsatsen att kroppen ska få vila tills nästa mens har passerat....

...och ärligt talat behöver nog knoppen också vila... måste försöka samla mig mental och ladda om.. inte helt lätt... just nu känner jag mig mer lättad än besviken över att det blev mf och det är det ju rätt lätt att få skuldkänslor över....

...och för att vara på den säkra sidan är hela hösten FULL av jobb och skojiga fritidsaktiviteter av olika slag... hm...

• pirr!

Hej på er!

Jag har inte försvunnit. Har bara lite för många mammalediga vänner och för lite tid vid datorn. Har dock läst i kapp då och då så jag tror jag har hyfsad koll!
    Vår lilla tjej är snart fem månader (!) och verkar trivas utanför magen. Smidig på alla sätt och vis. Sover på nätterna (nio till fem, mat, sover sen till nio)och är mest tillfreds som vaken. Kommer väl bli en odåga i tonåren istället

Piggelin- har du också börjat jobba eller är du och amanda sugna på en dejt?

• Telemarkgrrl

Har fått papper idag om att vi kommer att kallas till ett första ÄD-samtal runt årsskiftet. Det betyder inte att vi kommer att hinna fram i kön i tid men det är ju väldigt spännande ändå!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen