• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Nu känns det som läggdags men jag ska äntligen ta mig tid att läsa lite i det där forumet så får vi se. Fast buffa är ingenting för oss, provade det när Iris var liten och man får ju kramp i armen på fem röda, det gick ju bara inte.

Älskade Mamma Mia musikalen! Skulle gärna se filmen men det vete sjutton när det skulle bli av. På fredag ska Iris visserligen sova hos mina föräldrar igen - jippi - fast då tänkte vi gå ut och äta och sedan vill jag nog hem, för att inte tala om att vi borde åka hem till katten.

• BrudSommar2006

Mrs B, vad skönt att få sova!!!

Izzie, vilken otur du har haft! Hoppas att du blir av med det där eländet fortast kvickt.

Har haft lite panik i en kvart nu när jag letat efter alla mina användarnamn och annat viktigt som jag tog med mig hem från jobbet för ett år sedan men nu har jag hittat dem! I morgon är det dags, har ingengting emot att börja jobba.

• viktualia

Förtydligande: jag tycker att det är skoj med Abbamusik men Mamma Mia-storyn var för trivial för min smak..

• BrudSommar2006

Har nu försökt läsa igenom den där sovkuren men minns nu varför det aldrig blev något sist, det är ju alldeles för krångligt för att begripa sig på när man ska gå ut ur rummet och in i rummet och när barnet ska skrika och när man ska ramsa och skriva upp en massa och hej och hå. Fattade att man skulle skippa att buffa äldre barn och bara ramsa istället men fattar inte när man ska brotta ner barnet i sängen och hur länge man ska hålla på så och slåss och om det alls är någon vits att ramsa när man inte hör vad man säger ens en gång under illvrålet och om man bara ska gå därifrån och låta dem skrika eller vad vitsen är. Kuren i sig är ju skriven för mindre barn och mer än det där om ramsandet stod det inte för äldre barn. Blev så irriterad på allt krångel så jag lägger ner redan innan jag börjat! Nej, man får nog gå riktig kurs för att begripa sig på det där.

• fru AM

Brudsommar: Otroligt kul och igenkänningsbar kommentar till sova-hela-natten-metoden!

(En metod som jag visserligen tror kan funka. Men i alla fall)

• FruCicci

BS, håller med AM; gode tid vad jag skrattade nu när jag läste ditt inlägg... ha ha ha

Hej förresten!
    Hur mår ni?

Jag har varit hemma hos min mamma sen på bröllop i Malmö som var jätte roligt, fast det var storm och regnet vräkte ner!

I fredags natt (natten på lördagen) kunde jag inte sova för jag hade så ont i äggisarna, skit alltså, måste haft ÄL då. Maken och jag ficxk till en snabbis 30 minuter innan kyrk klockorna skulle ringa och brudparet skulle tåga in. Bodde på Hilton, 100 meter från kyrkan, så det funkade
    Nu får vi se... inget ihärdigt sexande för oss, men efter att jag var på gyn odenplan i tisdags och de kunde se 2 ägg (!!!!!!) och att jag skulle ha ÄL inom en vecka, så var det hem o få till det, innan jag skulle resa till mamma, sen när jag kände det jag kände på natten, så var det dags igen, så var tredje dag tekniken denna omgången.... + folsyra, mitt val kvinna och berocca - så klart!
    Bim 6/9 (antagligen bom dock, men det gör inget).

Nenne, men 4 dagar innan BIM, har det fortsatt blöda? Är det verkligen så? Ni känner mig, jag vill se möjligheten till det verkligen är kört- så jag tänkte att ditt ägg kanske fäste lite sent i livmodern o att det kom en nidis?

MrsB, vi har haft sådana nätter med, när man inte ens har vaknat och maken varit uppe... sen har vi haft många när jag låtsas att jag sover och han har fått gå upp 3 ggr i rad ( i natt var en sådan)... hi hi hi

Telis, vi har med inbyggt badkar, mycket snyggt. Underbart med badrumsrenovering. Fokus på ngt nytt fräscht och spännande i hemmet.

Mina vänner som har bommat 2a IVFen nu, bara sket i allt och köpte hund i somras o ny lägenhet, de ville fokiusera på ngt helt annat. Det kanske är det som gör det helt enkelt, jag tror det.
    När min farmor gick bort o det var fokus på massa tråkigt och annan stress, vad hände mig då? Jo på smällen.... konstigt....

AM när har du BIM nu då?

Izzie, krya på dig. Öronen usch!

KOKO hej gumman, var du bakis i går?

Mugglan, jag lovar att säga till i god tid!

VÄNNER, tack för i torsdags! Vilket fint hus ni har köpt, fantastiskt mysig tomt. När ni kommer bli klara med allt ert fix, så kommer det bli kanon ch prinsen kommer få det kalas i det området. Hälsa makens mormor att det var väldigt goda bakverk! Jag berättade för mamma att gamla mormorn hade stått och bakat och fått sina bakryck

Vinkar till ödmjuka Sweet over there. Hoppas lillskruttan kommer att trivas lika bra som Iris på "dagis"...

Nepp, nu har Victor rivit ut halva min väska, vilket var ok för att jag skulle slippa honom på tangenterna, men dags att plocka upp iaf.

Tråd dejt i september? Vilken helg kan ni?
    6/9 helgen eller efter, eller har ni kanske nämt ett datum som jag har missat?

Kramar till er alla!

• fru AM

Hej Cicci! Du verkar ha haft en bra helg - både bröllop och sexande Du ska se att ni får till en liten snart igen!

Gärna tråddejt tycker jag också! 6-7/9 skulle passa finfint fast ni kanske sagt något annat datum undrar jag också ...

Min BIM är helt omöjlig att veta. Det KAN vara i början på september eller någon gång två veckor efter det ... JAg går och känner efter väldigt mycket just nu. Tycker tuttarna blivit stunsigare/större - fast det kan inte stämma eftersom resten av mig verkar ha blivit smalare ... Inget gravidsymptom vad jag vet

• Piggelin1

Hahaha BS, du är bara för rolig Känner igen det så väl! Tack för ett gott skratt såhär på morgonkvisten!

Just det förresten, lycka till på jobbet första dagen idag, BS!!

När ni skrev tråddejt så kom jag att tänka oss Gbg:are & på Pirr!
    Ho-ho, var är du ngnstans, Pirr??! Saknar dig!! Hoppas allt är bra med dig & dottern! Hon måste väl snart vara ett halvår?

Cicci, vad kul att träffa Vänner - vad avis jag blir! Om du är inne & läser, Vänner - kram på dig!
    ...och jag känner igen det där med att låstas sova, det händer även i detta hemmet då & då

Telis - fägerna i ert badrum låter precis som det vi väljer till vårt ena badrum i huset! Fint!!

• Piggelin1

Izzie, vad skönt att du fått komma hem från sjukhuset nu, men jobbigt att det kommer att ta tid att återfå hörseln. Krya-på-dig-kramar i mängd

• Liten med Mindre

BS - jag tyckte nog också att kuren verkade knepig innan jag fick någon att prata med. Och du har rätt - Iris ska inte buffas, utan hållas på plats i sängen med ett mjukt men fast tryck tills hon slappnar av. Läste om någon pappa som stått i 45 minuter. Ryggskott nästa??

Och lycka till på jobbet!!

Cicci - heja heja! 2 ägg - kan det kanske bli flera bebbar då?

Tråddejt - gärna, är lite osäker på när jag är på landet i september (ska passa på att vara med båda mina föräldrar när de båda nu bli pensionärer på onsdag) - men hänger på när det passar.

Lunchdags!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen