• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Izzie

Oms - Vet faktiskt inte om det är en engångsgrej eller om jag kommer att vara mer benägen att få det igen. Kanske blir en "Öron-vuxen" Hemska tanke...

• Oms

ang Mamamia - men måste storyn hålla? måste den vara superlogisk? jag tycker att filmen var rolig, en riktigt feelgood film - självklart så fattar alla som ser den att det skulle aldrig kunna vara så här IRL men thats not the point då filmen är så pass underhållande m bra skådespelarinsatser

musikalen däremot är inget för mig då jag tröttnar på att allt utspelas på en o samma scen (samma m teater opera etc)

• Liten med Mindre

izzie - inboxade dig lite mer ang mat. Vet inte om det är till någon hjälp, men jag vet hur det är med en mattrasslare (numer förhoppningsvis uttrasslad)

Gör som du vill med inputen. KRAM

• Lapinette

Mamma Mia - gillade filmen och log/nynnade för mig själv genom hela bion men såg att maken led. Han tyckte liksom många här att storyn var aldeles för klen ... och jag håller med men kunde ändå inte låta bli att vara lyrisk pga musiken.

nenne - vågar inte skriva det men du kanske är gravid? (Håller tummarna!!!) Det där med brunt klent i flera dagar men ingen rejäl blödning har hänt flera jag känner. Hoppelihoppas!

Telis - bra smak ni har ... låter som vårt badrum .

• Telemarkgrrl

Badrum: Klart jag ska lägga ut bilder på badrummet när det blir klart.

Mamma Mia: Storyn var under all kritik och skådespelarna var urusla. Inte ens söta Colin Firth lyckas dra upp betyget. Den var så utomordentligt fånig att jag led mig igenom hela filmen, så det var snarare en måilla-film än en måbra-film. Men det är ju som sagt min smak, jag hörde två på bussen imorse som var alldeles lyriska.

Tråddejt: Jag röstar på 6-7 september för jag kan inte varken 13-14 eller 20-21.

• Frejis

En hälsning från andra sidan av havet Det är onekligen en sak som är bättre i Stockholm just nu och det är vädret, här har det regnat hela helgen, mulet och trist. Nåja, kan alltid passa på att äta upp mig ännu mer, goda korv varierat med underbara bakelser är inte så dumt

Mamma Mia - tänkte spontant att ni pratar om mvc på Karlaplan, men det handlar ju musikalen och filmen. Kunde intala mig att jag gillar musikalen, kanske för att det alltid är trevligt att gå ut och äta middag innan, lyssna på musik som man känner igen, ja, ni vet Kommer nog inte att gå på filmen eftersom risken är stor att jag kommer att känna som Telis...

Lappis - bra att ni redan är igång med processen som verkar vara en långvarig historia. Ska bli intressant att höra vilken information ni får från soc *funderar på vad det är som man kan informera om under en så lång tid* Måste säga att jag redan nu väntar på en rapport.
    Här är det status quo. Maken tyckte igår att vi faktiskt kan ställa oss i kön utan att göra någonting konkret åt saken och det är nog en god idé. Märkte att vi tenderar att analysera sönder saker, inget bra när man är två om det.

Telis - hur ser det ut för dig, när ska du göra nästa ivf?

Nenne - en stor kram till dig! Håller fortfarande tummarna och ring den här doktorn!

Liten - det här kursen som du gick verkar ha varit väldigt bra. Imponerande att det har börjat fungera så bra med Mindres sömn och mat.

Cicci - håller tummarna! *kanske med tanke på den senaste tidens incidenter, men hoppas att det ordnar sig på bästa sätt* Det blir i alla fall klart till tråddejten om det blir plus eller bom. Vi behöver iofs plus i tråden

MrsB och Brudsommar - hade faktiskt ingen aning om att det finns "dagisbarn". Intressant att läsa diskussionerna även om man själv befinner sig åtminstone ett par år ifrån dem.

Nu ska jag gå ut med taxen. Kram!

• Frejis

Och så röstar jag JA till tråddejt 6-7 september. Heller på söndag än på lördag för min del.

• Telemarkgrrl

Hej Frejis!

Vad härligt det låter med att vara hemma hos mamma och äta upp sig!

Tanken var att göra nästa IVF i början på oktober men nu måste jag nog skjuta på den en vecka så det blir kanske i mitten av oktober. Det verkar nämligen som om jag ska på en jobbresa till USA dessförinnan och det lockar inte så värst att ta med kanyler och små pulverampuller genom tullen och sen försöka ta dom där sprutorna på rätt tid med tidsskillnad och allt möjligt.

• Lapinette

Telis - låter förnuftigt att skjuta på IVFandet om du ska till USA. Eftersom du redan är nedreglerad så är det ju ganska smidigt att planera in alltihop när det väl passar.

Frejis - jag tycker (fast det här är ju helt och hållet MIN personliga åsikt) att ni ska ställa er i kö. Ni behöver ju inte besluta något nu, ni behöver inte boka in ett möte på soc utan kan så snällt stå där i kön tills den dag ni har tagit ett beslut. Gå antingen in i kön NU eller vänta tills i januari, man betalar ju årsvis.

Vi är uppbokade nästan varje helg i september men inte söndagen den 7:e. Kan dock inte lova en heldag men att jag tittar förbi och säger hej.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen