• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

nenne,

Jag tycker att du ska ringa om IVF istället för insemination. Inseminationer ökar ju knappt chansen överhuvudtaget, det enda som ökar är frustrationen över att tiden går och att det inte funkar. Ni borde väl vara framme i den där kön nu?

Stora stora kramar!

• fru AM

Nenne: jag är ju rätt skrymmande så någon typ av extra brett skidfodral skulle nog passa

• Liten med Mindre

:-O nenne - somrig bikinilinje och allt!

Det har faktiskt hänt mig att jag i sällskap talat om precis hur det kändes när mensen kommit för femtielfte gången - fått alla att deppa lite och sen prata om nåt annat. Det trista i kråksången är att nu som relativt ny mamma så har jag inte mycket annat att prata om än bebis. NY-resa skulle kännas grymt inspirerande...

Men fullt så många mammisar har jag ju inte träffat på en gång förstås. (Av de 6-7 som var gravida på vårt bröllop var det bara en jag vet hade bekymmer.)

• nennesjuttioåtta

telis
    ja, jag vet inte. Just nu känns det bara surt att det går så segt ohc jag vet inte vad jag kan göra för att speeda på det heller. Då måste jag väl ringa honom igen för att höra om jag ens står i den kön, eller? Eller ska jag ringa Falun direkt?

• Telemarkgrrl

Izzie, jo man får ställa sig i ÄD-kön men man får inte ha fyllt 39 år dagen för första behandlingen. När man fyller 39 så åker man ur kön om man inte hunnit fram innan dess.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Först var jag skitförbannad på Stockholms landsting men nu vet jag inte längre. Det är ju ändå mitt fel att vi inte kan få barn och att vi ställt oss i den där kön för sent. Det är kanske bättre att dom satsar pengarna på någon som är ung än på en sån gammal nucka som jag.

• Lapinette

Telis - du är absolut ingen gammal nucka (för då innebär det ju att jag också är en )!!! Så det är samma regler för ÄD som för IVF-kön, åldersgräns 39 år. Jäkla konstig ålder, varför inte ta 40 jämnt?!

Håller med Telis gällande inseminationer... fast om ni ändå ska vänta på att få göra IVF'er så skulle jag prova ett par utifall att.

• Lapinette

Själv har jag suttit och läst och kopierat lite från olika restrådar och saknar Tinga!

• Telemarkgrrl

Nenne, jag har inte gjort någon landstingsfinansierad IVF men jag antar att du måste prata med din läkare hemma först och inte Falun.

Han verkar ju vara en riktig sopa men du kan kanske ringa honom och säga att ni inte har någon lust att försöka på egen hand. Säg att ni har gjort det ett par år och ingenting händer varken på naturlig väg eller med pergo, och att ni därför bestämt att ni vill fortsätta med IVF. Han kan inte säga något om det! Det är ni som bestämmer hur ni vill gå vidare och vilka behandlingar ni vill göra, inte någon gubbaj*vel!

• pirr!

Neeej Nenne! Däremot tycker jag dina planer inför 30-årspartajet lät bra!!

Piggelin_ 13-tiden och Vasaplatsen låter perfekt. Mailar dej (är et samma adress som tidigare?)!

• Telemarkgrrl

Lappis, egentligen tycker man ju att åldersgränsen till och med kunde vara lite högre vid ÄD än vid IVF. Vid en IVF så använder man sig av sina egna, gamla , ägg men vid ÄD kan man ju få en 20-årings spänstiga ägg och då är ju chansen för graviditet mycket mycket högre än vad som är normalt för ens ålder. Men men, det är pengar och politik som styr alltihop.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen