• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

aah jag ÄLSKADE sex and the city-filmen!

• Lapinette

Jag var lite besviken men den tog sig mot slutet då jag satt och bölade konstant.

• MSW

Snabbt hej alla!

Ska städa, men ville skriva lite iaf!

Håller tummarna för alla som behöver det, och kramar till alla som behöver det!

Grattis på 1-årsdagen Moa!

Imorgon ska vi åter till sjukhuset, ev blir det igångsättning då!
    Spännande och nervöst är det iaf!

Hör av mig när jag får tid!

Kramar!

• Telemarkgrrl

Oj, igångsättning redan. Lycka till, MSW!!

• Lapinette

LYCKA TILL!!!!

Och tack, jag tar gärna emot en kram.

• BrudSommar2006

Izzie, just det, det var ju det jag skulle skriva tidigare, att de inte har rätt att inte ge dig en kopia men nu är ju det sagt redan!

MSW, hur kommer det sig att det blir igångsättning redan nu? Lycka till i fall att!

• Mrs  B

Hej hej i svamlet!!!!

En zombi tittar in....... zzzzzzzzzzzz
    Är så trött så trött och laptopen fungerar som vanligt inte så det blir till att sitta här i "källaren" en stund om nu barnen tillåter det.

Nenne
    Börjar med att skicka en bamsekram till dig!!!!
    Livet är bra trist ibland.
    Var det denna helgen det var bröllop eller var det festen nu???
    Vi ska nämligen ha en brakfest på lördag så du kan ju titta hit istället. Endast en mamma kommer eftersom hon ammar men vet inte hur länge hon stannar. Vi andra tänker festa på, VÄLKOMMEN!!!

• Mrs  B

Izzie
    Krya på dig!!!!
    Hoppas verkligen att du blir bättre för det är INTE kul att vara sjuk och ta hand om små barn samtidigt, jag vet....
    Ja, Malte blev verkligen nöjd när han fick mat av oss båda två den där morgonen.
    Angående mat så här ser Maltes tider ut: (de är väl nästan jämngamla eller hur var det nu?)

ca 04-06 Flaska välling
    ca 08-10 Smörgås (innan fick han gröt men det bara kräktes han av på morgonen)
    ca 12-14 Lunch, frukt och AD-droppar
    ca 16-18 Gröt
    ca 20 Välling (om han är vaken)

Sova: kortpass på förmiddagen och ett långt eller två korta pass på eftermiddagen.

• Mrs  B

MSW
    Lycka till nu med bebisen!!!!!
    Och ja, nog sov vi bra den där morgonen när Malte fick mat två gånger.

Cicci
    Då hoppas vi att det har tagit nu då?
    Jag brukar också smygsova förresten, fast då enbart på helgerna när jag vet att maken inte ska upp och jobba.

Frejis
    Tja, "dagisbarn" får man väl egentligen inte kalla dem längre eftersom det heter förskolebarn, men det struntar jag blankt i.
    I Max fall ligger det till så här:
    Han hoppar dit på morgonen och vägrar gå hem på eftermiddagen. Till och med när jag jobbade länge liksom maken och Max fick extremt långa dagar så var han inte nöjd. Han skulle nog tänka sig att sova där också....

AM
    Max fick en växasäng när han fyllde 2 år och det var först då vi fick se en LITEN ändring på hans sömn. Så för hans del har det bara blivit bättre och bättre och nu vid snart 4 år sover han nästan alla nätter och hela nätter i sin egen säng på sitt eget rum.
    Hoppas det blir så för er också!

Muggles
    Grattis Moa!!!!!!
    Satt faktiskt och funderade på hennes födelsedag igår, trodde det skulle vara häromkring.

Mama Mia
    Mina föräldrar har sett både musikalen och filmen och de gillar dem,men har inte pratat med dem angående detaljer.
    Själv har jag inte sett något av det, men jag ÄLSKAR musikaler annar så det är lite synd att man inte har sett något.
    Men brukar inte fastna så mycket för storyn utan jag koncentrerar mig istället på musiken, musiker som jag är.

Försäkringskassan
    Fick inga pengar i juli månad av någon anledning men hoppas verkligen att de kommer nu denna veckan.

• Mrs  B

Har upptäckt att två tänder är på väg att titta upp hos Malte, så det kan ju förklar ett och annat.
    Har varit gnällig en längre tid och det börjar bli lite jobbigt.

I morse fick han för sig att han skulle gå upp vid 04 då maken gick upp för att åka till Göteborg. Sen somnade han inte om så det är väl därför jag går som en zombi just nu.

Har inte tid att ligga och vila heller just denna veckan för på lördag smäller det som sagt.....
    Vi firar 30 plus 30 år hela dagen, först släkten och sen kompisar, men det ska bli roligt, så då får man ta tröttheten också.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen