• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Massor av kramar tillbaka till dig Tinga och vad härligt att höra/läsa att allt är så mycket bättre än senast!!!!

Cissi - din lilla frögurka, så klart du är gravid!

• BrudSommar2006

Cicci, när var det du hade ÄL, var det inte alldeles nyss? Då är det lite tid kvar tills det går att testa då?

Tinga vad roligt att höra att allt går så mycket bättre! Har förstått att tvillingmammor ofta lägger ner amningen tidigt och ni har ju haft så många andra problem att dras med också. Tänk, du som var orolig att du inte skulle hinna få amma så länge och nu börjar du redan tröttna! Jag började tidigt nästan ångra att jag ammade för hade jag inte gjort det hade vi ju kunnat dela mycket mer, nu delade vi ingenting alls i åtta månader, jag var jämt trött och maken låg och sov!

Blir det någon tråddejt 6:e eller 7:e? Vill ju inte boka in något annat i fall att!

• BrudSommar2006

Naprapaten kan inte riktigt komma på vad som är fel med min högra höft och ryggslutet, hon tycker inte att mina muskler är så dåliga att det kan vara bara muskler men hon hittar inte heller någon disk som verkar ligga fel och de symptom som jag beskriver borde heller inte tyda på det tydligen. Jag fortsätter gå dit men borde kanske skaffa läkartid också, suck. Allt tar ju sådan tid och nu är jag redan borta från jobbet så mycket med naprapaten och att gå tidigt för att hinna till dagis.

• fru AM

Tinga: Kul att se dig! Skönt att ni landat mer!

Cicci: Du får sälla dig till oss i skaran med intressanta symptom. Jag tycker det luktar illa överallt. Och så har jag faktiskt mjölk i brösten (men det är inget symptom bara en rest efter Liviaamningen (slutade för över ett år sedan)).

• fru AM

BS: Du borde skaffa en läkartid! Lägg inte mer tid hos naprapaten innan du varit hos doktorn och fått ok:at just sån behandling. Har fått veta att min rygg INTE ska utsättas för sånt ... Ring imorgon! Lycka till-kram!

• FruCicci

Hej igen,

man ska inte rop "hej" än så att säga, jag är inte så säker. Men enligt FL så är man mer feril efter MA/Abort och även om man har sett 2 ägg. Nu inbillar jag mig att det inte var 2 ägg utan 2 av ngt annat vi såg på vul.
    Bara för att jag sååååå gärna vill bli gravid igen, så letar jag symptom och känner efter Så nu har jag funderat på ifall mitt kissinödiga lilla jag är ett symptom och att jag är trött är ett med? Sen har jag kännt att det spännt till i boobsen, som en dragning liksom.
    Till saken hör att jag inte har haft mer än en riktig mens o en halvskum sen jag blev gravid med Victor, så kanske är det mensen som är på g och man känner sig lite konstig i och med det + det jag gick i genom?

BS, jag hade ÄL natten mot lördagen, tror jag. Det var då jag hade ont i af, sen har jag haft lite småaladåber och snigelslem med blod i måndags/tisdags. Kanske ÄL nu, kommer inte ihåg i vilken ordening?
    Testar tdigast 9 september eftersom man ska vänta extra länge efter ett ingrepp som mitt. Så nej jag kan inte testa och igentligen är det ju knäppt att jag ens känner efter, eftersom man oftast inte känner ngt så pass nära inpå ÄL. Önskekänningar antaglien
    Hade sex förra lördagen, onsdagen, sen nu i lördags och igår (för säkerhets skull). Så med 3 dagars intervall.
    Nu är det ju inte bara att sexa på rätt dag som gäller, utan en massa annat, det har vi ju lärt oss. Så antagligen är det inget utan som det var förr, att man har symptom utan anledning, för att man vill helt enkelt
    Men Victor var jag endast täppt i näsan i början.
    Appropå Victor, han är genomförkyld, så min nästäppa ska vi kanske inse är ngt annat denna gången, smittad av lilleman antagligen

• FruCicci

AM, jag såg dig igår, min tur att se dig.... Storgatan korsningen artellerigatan, jag kom på att det var du för sent, vände mig om o kände ju igen dig men det bekräftades med barnvagnen, och sen Livia i.....

• viktualia

Tinga - du behöver inte alls känna press att skriva här! Vi hejar på i bakgrunden och hoppas att sönerna, maken och du får må bra!!

Själv - undrar jag väldigt över när jag ska börja tro att mensen ska komma... snurr snurr! Mf är förvirrade saker!

Träffade en kompis och lunchade idag - HIMMELENS skönt att prata av sig.. går ju runt och tiger på jobbet... rörigt!

• fru AM

Vickan: läste på någon sajt att 4-6 veckor efter missfallet är det vanligt att mensen kommer igång ... Stor kram

• Liten med Mindre

Tinga - kul med rapport, och JÄTTESKÖNT att ni fått näsorna över ytan nu. Jag förstår att du våndas lite över att sluta amma, jag gör ju detsamma, men Mindre är i alla fall 8 månader. Den där enda gången per dag känns plötsligt värdefull. Men bara för det så känns det lite lite med bara mjölk då.

Fast just nu äter hon inte mycket alls förstås. Förkylningen tog ny fart med högre feber och en massa kräk. Vill bara ha välling och den studsar lätt i magen. Snorigt och trött. Men det blir väl folk av henne med igen. Trist bara när svärmor nu är här, och så är skruttis hängig. Fast skönt för mig som slipper bära henne hela tiden - lätt gnällig av feber...

Cicci - irriterade att inte veta om du känner ÄL, tant eller äkta symptom. Trösta dig med att det blir lättare nästa gång om det hinner bli en sån.

Vickan - fel sorts väntans tider... KRAM!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen