• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Frejis - jag har tyckt att akupunktur är lite hokuspokus och har inte heller velat prova. Den största anledning är att det är ytterligare ett moment som tar tid och kostar pengar men jag var positivt överraskad igår och känner mig positiv igen. Det var länge sen jag hade den känslan. Attans, det kanske funkar och hon gav mig hopp.

• muggles

Bara för att förtydliga: jag är inte skeptisk mot akupunktur i sig. Men ni har nog rätt, vissa kan alltid bli gravida trots allt. Så ge det ett försök tycker jag!

• _koko_

Lappis - Jag tycker det är sååå intressant att läsa om din akupunkturresa! Tänker inte säga något om ev fortplantning, men jag hoppas att det iaf ska kännas bra i kropp och själ! Tycker du gör rätt som tar en sak i taget.

muggles - Bilderna är inte borta, jag kan fortfarande klicka in på dem via "mina vänners album"! Undrar vad de gjort med ditt konto?

Tinga - Skönt att du tagit beslutet nu. Det finns ingen anledning att amma när du bara mår dåligt av det.

Fertilitet och infertilitet är VERKLIGEN ett mysterium!! Ju mer jag lär mig desto mer ofattbart känns det att det över huvud taget föds några barn alls...

Inläggets connyrapport: Upptäckte igårkväll att 2 tänder är på väg ut i överkäken!!

• Frejis

Lappis - det låter ju väldigt bra i sig att den första erfarenheten av akupunktur blev positiv. Hoppas verkligen att det fungerar nu.

Hm, när jag tänker efter kan min grundläggande inställning sammanfattas både som skeptisk mot akupunktur och mot skupunkturens utövande som kostar en del. Men jag vet egentligen för lite så jag ska inte uttala mig. Ska googla om det på nätet i stället i väntan på att min far pressar klar färsk äppeljuice. Han har semester just nu och min mamma gillar inte att han tar fram olika apparater som stör den vanliga rytmen i hemmet. Men nu är hon på jobbet så han gick ner till källaren och hämtade upp juicepressen. Så nu är han glad och huslig!

• Frejis

*vinkar glatt tillbaka till Koko och skickar en kram*

• Lapinette

Hmmm... när jag tänker efter så har slutade min otroligt fertila väninna att tävla och träna hårt typ när hon var 20 medan jag hela tiden har fortsatt. Likaså den där väninnan som inte får sin mens, henne har jag stött på titt som tätt på samma träningspass som jag själv går på.

Har för mig att Core och Pilates ska vara ok, enligt träningstråden på FL. Fick dock redan där varningar om pump och ashtanga yoga. Jag ska ju fortfarande röra på mig men inte ta ut mig som jag brukar (gå ned 50 % i intesistet). Ska prova att gå på en dansklass i nästa vecka men gå ut när det börjar bli jobbigt dvs efter ca 40 minuter, samma sak gäller spinning - gå dit och cykla lugnt, inte ta i för kung och fosterland. Om jag inte klarar detta (vilket är tveksamt) så får jag klippa mitt SATS-kort.

• Lapinette

Helt klart hade nålarna en inverkan på mig igår. Kan inte komma på när jag var så trött senast ...troligen efter ÄP då jag är drogad. Kände mig nästan som drogad när jag låg där och flöt omkring i rummet. Men som sagt alla känner inte likadant. Tjejen på FL som också provade akupunktur för första gången igår hon storgrät.

• _koko_

Frejis - Det var en go kram, tack! Hälsa din pappa att jag står på hans sida. Har även jag en juicepress och har hittills fyllt 7 stora och några små petflaskor med äppeljuice, mums (tur att vi har frysbox)! Nu börjar de andra äppelträden också bli mogna, men det är så mycket frukt att vi nog tänker åka till ekerö och få det pressat där.

Lappis - Åh, jag får gåshud!! Jag tror som sagt mycket på österländsk medicin över huvud taget, även om jag inte vet om jag märkte så mycket av akupunkturen jag fick under förlossningen (svårt att veta, kanske hade jag haft mycket ondare om jag inte tagit den?).

• fru AM

Jag tror helt klart att nervarvning kan funka för fertiliteten! Heja Lappis!

Muggles: kul att höra om Korsika! Hittade också en länk md speciella barnhotell i Italien (som ju egentligen är favoritlandet)

Min egen fortplantning: För säkerhets skull köpte jag häromdagen ett jättepack bidrottninggelé (Apiforce). Har läst att det kan underlätta att bli gravid (om inte annat blir man kanske piggare så man orkar sexa). Tänkte att om jag köper ett storpack så blir jag nog gravid snart (eftersom man inte ska äta det när man väl är gravid) ... Tror ni den logiken funkar?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen