• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

Hej Izzie,
    kul att se dig!
    apropå tänder, Amanda är en "senis", hon fick sin allra första tand för knappt en månad sen. Inte skymten av nummer två ännu...

...och ja, det känns lyxigt att ha några månader till med Amanda att se fram emot nästa vår!!

BS, önskar också er en superhärlig kväll! Njut!

• Izzie

Hej Piggelin! *vinkar glatt*

Nu ska jag på lunch med en gammal jobbarkompis och hennes lille 4-mån. Var flera mån sen jag såg dem sist så det ska bli kul att se hur han vuxit!

Ha en skön fredag allihop! Kram!

• _koko_

AM - Ja, vad var det mer som funkade? FruLlan bokade ju sydafrikaresan, men det är förstås inte lika lätt att boka en "farlig" resa när man redan har barn...

Jag tänkte köpa lite dyra businesskläder tills jag börjar jobba igen, det kanske också kan höja fertiliteten (som ivf'are får man väl göra allt man kan? )? För ja, vi önskar också syskon.

BS - Tur att man kan sitta inne på restauranger. Önskar er även jag en mysig kväll - och natt!

izzie - Connys första 2 kom runt 5 månader med ungefär en veckas mellanrum tror jag. Fast han får fortfarande kväljningar av minsta lilla bitar i maten, så tänder verkar inte göra någon skillnad för honom.

piggelin - Klart du är sentimental! Det är kul att läsa, jag är ju där om bara 2 månader och kommer säkert känna likadant. Och känner definitivt som izzie - hade velat dela upp det annorlunda med facit i hand. De första 5-6 månaderna känns som i en dimma, den tiden gick ju bara! Nu är det så mycket roligare, dels för att conny är 'med' mycket mer, och dels för att jag får sova hela nätterna och därmed är pigg på dagarna.

• Mrs  B

Lappis
    Håller tummarna för att det ska gå vägen med akupunktur!
    Fick själv hjälp för min migrän och det har blivit så mycket bättre. Trött blev jag också efter varje gång, men jag fick tillsägelser om att det var soffan som gällde efter varje besök. Så jag lydde och sov en stund.
    Maken min är också träningsnarkoman och han är inte rolig när han inte få ut och röra på sig.

Koko
    Maltes första tänder har börjat titta fram i nederkäken. Mycket gnäll blir det tyvärr. Sen gör det ju inte saken bättre att han även är fökyld.

Tinga
    Heeejjjj!!!
    Säg till om ni vill träffas en dag, hade varit mysigt!!!!
    Skönt att höra att ni verkar har det bra!
    Just nu räknar jag också sovtimmar och funderar på hur jag ska kunna tjäna in dem.....

BS
    Hoppas ni får en trevlig kväll!!!!!!!!
    De är ni väl värda.

Piggelin
    Klar man får var nostalgisk......
    När är det tänkt att du ska vara hemma igen???

• viktualia
    Tinga skrev 2008-08-28 22:53:10 följande:
    Vickan - med tanke på vad du skrivit vet jag knappt om jag ska beklaga ditt mf. Men jag skickar en kram iallafall; det kan man aldrig få för många av. Och jag ser det absolut inte som en plikt att skriva här; det är bara roligt.
    Näee du.. jag vet inte vad jag hade svarat nån som hade utttyckt sig som mig.. beklaga mf:et kan man möjligen göra för att det gjorde sjukt ont.. men näe... *skakar på huvudet*

Hoppas att du får känna dig som världens bästa mamma åt Piff och Puff, för det är du! Själv undrar jag mest när mensen dyker upp och vad livet har för överraskningar på lager!
  • FruCicci

hej Vickan pickan, du jag har fått min mens nu
    Så för mig kom den precis 4 veckor efter min skrapning, som kan liknas med missfall.
    Jävligt skumt att det är bara 7 dagar sedan jag hade ÄL förra helgen.... men men rikligt är det...

• FruCicci

Jag har gjort det förbjudna! Varit inne på FL och även googlat på nidationsblödning :-0
    Det står att den vanligtvis kommer 7 dagar efter ÄL, det är ju PRECIS vad det är sen jag hade ÄL, nu blev jag nervös....
    men men det är ju rikligt med blod för mig och inte någon lite sparsam blödning o som jag förstod det kan man få en riklig blödning med, men det var visst ovanligt. Hjälp...
    Lika bra att ställa sig in på mensen, att det är den som kom lite tidigt. Mamma sa att det inte var ovanligt efter en skrapning.

Nu är man inne i det här träsket igen, men det är ganska kul att jaga plus och leta symptom.
    Måste komma ihåg att jag inte hade symptom med Victor bara

• muggles

Cicci: asch, var det tanten ändå? Skit också...

Jag vande Moa vid bitar i maten genom att ge henne färsk frukt som inte var så väldigt noga passerad. Frukt är ju gott så det kan vara bra att börja med det. Tex skrapa kiwi med sked och strunta i att det blir lite "bitigt".

Jag trivs väldigt bra på jobbet! Man är lite nostalgisk när ngt tar slut men det var ändå väldigt skönt att återgå till det "normala" livet (förstå mig rätt).

• Vännerfan

Hej tjejer!!

Nu har jag internet igen, tjoho!!!

Bor sedan 2 veckor i hus och trivs bara bättre och bättre allt efterom man får inrett det mer.

Har skummat igenom en hel del av allt pladder nu och har lite koll iaf. Var ska jag börja?

Vickan, Vad trist med ditt mf!

Cicci, Tack för besöket! Hör gärna av dig när du är nere igen! Du var vårt första besök som inte var av släkt förresten! Trist med tant.

Telis, Spännande med äd! Men jag har för mig att du tidigare skrivit att man inte fick ställa sig i kö efter man fyllt 38 (du skrev det samma dag du fyllde)? Prinsen är inte lik mig alls för övrigt. Han har alla drag och egenskaper av maken. Så vem som helst hade kunnat vara hans biologiska mamma. Men så vitt jag vet så är det jag som är det...

Koko, Ska man tolka dig som att ni redan försöker få till ett syskon? Tiden flyger, det märker jag inte minst när du skriver hur stor Conny är och att du snart ska tillbaka till jobbet! Han föddes ju nyss!

Tinga, Så skönt att höra av dig och få veta att det flyter på bättre nu!!

Piggelin, Hoppas det går bra på jobbet på måndag! Jag kände mig klar med föräldrarledigheten när jag började jobba. Trött på att diska nappflaskor och hade inte lika mycket tålamod längre. Kan bli nostalgisk när jag tänker tillbaka, men inte så jag hade velat fortsätta vara hemma.

Muggles, Vad fint du skrev att ditt liv skulle vara som en tom öken utan din man! Vi har köpt Rodeberg (stavn?) många ggr i somras sen vi fick det av er!

Lappis, Jag tror stenhårt på att det är träningen som varit boven i dramat nu!! Om man tror man kan banta genom att inte äta reagerar ju kroppen med att spara på reserverna, dvs. man går inte ner. Jag tror den kan reagera liknande här! Spännande, jag håller tummarna!

Oms, Du skriver så kloka och goa inlägg!

Nenne, Tänker mycket på dig tjejen! Usch och fy för en sån middag du är bjuden till! Hur mycket vet dina kompisar om hur det går för er? Vet de tycker jag verkligen de borde visa hänsyn, det hade iaf jag gjort. (genom att prata om annat än barnet).

Nu fick jag onda ögat av maken då vi inte påbörjat middagen och jag är ju inte ens halvfärdig här.. Men hör av mig snart igen! Trådkram så länge!

• _koko_

cicci - Nejje, inte mens! Verkar iofs osannolikt att det ska vara nidblödning om det inte är sparsamt, men samtidigt finns det ju de som har riktig mens och ändå är gravida. Äh, hur som helst, skickar en KRAM!

Vänner - Välkommen tillbaka! Nja, får jag väl svara på syskonförsök. Vi har skippat p-medel efter förlossningen eftersom det ju inte känns så nödvändigt (även om jag såklart hoppas att det ska funka för oss på egen hand nu), men vi kollar ingen äl och ärligt talat blir det ju inte sex jätteofta... Men känner jag mig själv rätt dröjer det nog inte länge förrän jag letar symptom igen...

muggles - Bra tips med frukten, tack! Att jag inte kommit på det själv...

Vi är också förkylda nu, inte särskilt farligt, men lite snoriga hela familjen. Sambon har fått det värst med halsont också. Ingen feber dock, så vi ska nog inte klaga.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen