• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Omsan, lycka till på jobbet! Jag lyckades tajma in det så att jag slutade amma veckan innan jag började jobba så det var i sista minuten! Fast det var ju en liten kvällssnutt vi körde med länge på slutet så det hade ju iofs inte spelat någon roll. Det var Iris som slutade visa intresse för amning, jätteskönt att hon valde bort det själv till sist.

Vickan, vad skönt att få sponsring med bilen! När blir det bilköp då tror du?

• BrudSommar2006

Zozo, det är säkert trångt! Kan man välja dagis innan barnet är fött? Här måste man vänta på personnummer innan man kan ställa sig i kö.

Sweet, tack!!!!!! Haha, nu kommer vi inte att göra oss illa någonsin mer för nu har vi dundersalva!!!!! Stora kramar och än en gång TACK att du gjorde dig besvär!

Det verkar som om Iris kommer att få ärr både under foten av spiken och på foten av skärsåret, speciellt skärsårsärret ser inte alls snyggt ut. Hoppas att det kommer att blekna lite i alla fall med tiden.

• fru AM

Grattis i efterskott mrsB!

Telis: i vilket stadium befinner sig badrumsrenoveringen nu? Utrivning? Uppbyggnad? Är hålet till grannen kvar?

Idag har vi vår första bröllopsdag! Känns väldigt stort! Trots att det är en vanlig måndag ...

• fru AM

BS: ni kan ju hitta på en spännande story om skärsårsärret så tycker hon nog det är ok att ha ett ärr. Livia fick ett brännmärke på foten på BB (!) (- det var en infraröd pulssensor som de fäste på foten och glömde där för länge ...). Ärret syns fortfarande och verkar faktiskt bli större och större på henne - men så behöver det nog inte vara för alla med ärr på foten - det beror nog lite på VAR ärret är (hennes är precis mitt uppe på "fotryggen" och huden töjer sig väl när foten växer. Var på foten är Iris ärr?

• fru AM

BS: Jobbigt med ryggen! Kräv att få bli röntgad! Nöj dig inte med bara en pillerburk!

• Liten med Mindre

Hej o hallå!
    Tillbaka efter en helg i Tällberg. Nej - tyvärr inte på hotell med maken, men svärfar fyllde 60 så det var kalas och övernattning i lätt kylslaget gårdshus. Trevligt ändå, och Mindre mår bättre och bättre, började till och med äta annat än välling igår när vi kom hem.

(Liksom Malte verkar hon ha slagit ihop det där med förkylning, 3-dagarsfeber och få en till tand.)

Måste säga att det kändes lyxigt att få ta en morgonpromenad med vagnen längs Siljan och sen hem genom gulliga Tällberg.

BS - kräv röntgen oxå! Håller med AM där. Min naprapat vill att jag skulle göra det innan han pillade för mycket, och jag fick tjata på läkaren som inte ens visste vad en naprapat var. (!)

Telis - nedrans hantverkare. Har de ingen avstånds/djup-bedömning???

Ha det så skoj på jobbet Oms och piggis! Min retur har just blivit flyttad till november - chefen hör aldrig av sig (har lämnat meddelanden i 1 månad), och då fick makens önskan om att flytta till nov istället för oktober gå igenom.

Cicci - jag törs inte ens gissa på vad det är för mysko mens du har. Hoppas att det blir rätsida på hormonerna!

• junilejon

AM grattis på bröllopsdagen...

Här är allt bra,Mevlin börja komma in i sina sovrutiner nu och sover länge på natten, vilket är helt underbart så nu är man människa igen.
    Vi håller just nu på att buda på ett radhus i Förslöv, det ligger ca 2 mil söder om Båstad.
    Mäklarn ska komma till oss nästa vecka och ta kort så att vi kan lägga ut det för försäljning...spännande och skönt att det äntligen händer något....
    Vill intebo kvar här bland träden,kossorna och myggen..

• Liten med Mindre

hmm...är det förresten någon som kan råda mig. Kokade äppelmos till lilltjejen. Men det ska ju inte vara något socker i, och med egna äpplen blev det väldigt surt.

Finns det något annat som är ok att söta med?

Lite sötare blir det väl i och för sig om man blandar med barngröten, men enbart äppelmos känns ju inte så gott som ex efterrätt.

• fru AM

Liten: kanske blir det lite sötare om du blandar i mosad banan i den portionen som hon ska äta? Om man kryddar med kanel så bler det faktiskt också lite sötare (märkligt men sant). Livias favoritmellanmål var en period ett gegga bestående av rivet äpple, mosad banan, naturell yoghurt, lite kanel ...

• fru AM

Telis: Missade ditt inlägg om hålet mellan badrummet och hallen! Djäkl-r vad arg jag hade varit om jag vore du! Det där måste de ju återställa! Har ni möjligtvis tapet kvar?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen