• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Ojojoj, igår var grannarna vansinniga över vår badrumsrenovering och idag har hantverkaren borrat igenom golvet så att det blev hål i taket hos hon som bor under oss. Jag vet inte om jag törs gå hem ikväll.

• Lapinette

Telis - trist att bli ovänner med grannarna. Vår granne under är mäklare och har ett jäkla humör så när lite färg släppte i deras tak skrev hon en arg lapp till våra killar. Det hela löste sig med att hon fick en pyts med färg då skadan inte var större (men på den argalappen tolkade jag det som det var ett stor hål ned till dem). Ja, ja, övriga grannar sa att de hade funkat jättebra. Så jag hoppas det löser sig och inte är så stor skada skedd.

• Lapinette

Själv är jag tillbaka efter min första akupunktursession och den var minst sagt intressant. Bara av att känna på min puls så kom frågan - tränar du hårt och mycket? Kanske inte så konstigt att hon kände/visste det då min puls är låg säkerligen pga mitt tidigare elitidrottande men nu har jag fått förmaningar om att inte träna hårda pass . Det är verkligen döden för mig! Hon sa att min kropp ställer in sig på att överleva istället för att producera. Jag måste låta den få komma ned i varv. Allt detta pga att jag har tränat för hårt och mycket som ung. Idag är jag ju på normal nivå men gillar de där hårda, uttömmande klasserna. Nu får jag inte ens träna styrka eller gå på yoga. Vet inte vad jag ska göra?!

Nåja, en bagatell om man verkligen vill bli gravid men jag är verkligen träningsberoende. I övrigt så ska jag ta tempen varje morgon och sen gå dit två gånger i nästa vecka för att få rätsida på alla mina obalanser. De var många men inte alvarliga. I övrigt var hon imponerad över våra fina resultat. Enligt henne har maken väldigt fina simmare och tillsammans har vi ju lyckats att producera toppägg. Så nu ska vi bara få till min kropp också så att den vill ha barn.

• Lapinette

Ytterliggare ett ego-inlägg - jag tänker avboka infomötet om adoption i nästa vecka. Kan omöjligt springa på det plus två akupunkturer samt att det just nu känns som jag får ta en sak i taget. Nu vill jag satsa och måste på något sätt tro på det här. Adoptionsmötet kan vi ta i oktober. Måste bara få fatt i maken så vi är överens innan jag avbokar.

• Telemarkgrrl

Lappis, i min nya husbibel (den där om fertilitet och endo) står det också om hur dåligt det är för fertiliteten med att träna för mycket. Nu har ju inte jag alls såna problem men jag la märke till det och tyckte att det var fascinerande. Jag hade ingen aning om att det kunde påverka utan trodde bara att det var nyttigt att träna mycket. Man lär sig ta mig sjutton något nytt varje dag.

Det är ingen som har ringt och klagat idag och damen under oss hade tagit takraset riktigt bra sa vår hantverkare så jag hoppas att det inte blir några mer bekymmer.

• Lapinette

Skönt med taket! Inte roligt med arga grannar.

Man ska absolut röra på sig men inte få "en nära döden upplevelse" när man tränar. En sådan hade jag senast i måndags på ett underbart, härligt step-pass. Hon sa att jag får promenera, cykla, simma ... jaha, det var ju skoj . Ska nu avboka min pump idag men tror jag spinnar imorgon men med motivet att inte bli trött. Jag ska halvera min träningsdos och då inte genom att ta bort ett pass (hade varit så mycket enklare) utan att inte bli så trött som jag normalt blir. Vi får se hur det går. Ska försöka lulla runt på några klasser men har så svårt för att inte ta i. Enbart promenera i en månad tror jag inte jag pallar och så är träningen en social grej för mig också.

LÄS INTE MITT SVAMMEL. För det är enbart egoistiskt, trist svammel.

• start september

Lapinette, vi läser så gärna! Jobbigt om du tror att du mår sämre av att inte träna hårt, men kanske ligger det något i det? Håller tummarna för att toppäggen ska vilja växa till sig!

• Lapinette

september - jag är beroende av mina endorfinkickar och det märkte min akupunktur väl så jag fick en nål i örat pga endorfinet. Får inte dessa kickar när jag promenerar.

• fru AM

Lappis: Det är ju jätteintressant detta med kopplingen till träningen! Att kroppen är inställd på att överleva inte producera. Om man stressar mycket så är det ju också svårt att bli gravid. Du ska se att det är här lösningen ligger! Hopas du kan hitta en nivå på tränings som känns ok för både dig och "din producerande kropp". Kram!

Telis: Hoppsan - det är ju mina hantverkare ( i a f vår fastighetsskötare Paul) ... Tack och lov brukar de vara bra på att fixa till vad de ställer till med . Lycka till!!!!

• Lapinette

Blev helt död av akupunkturen och har nu sovit i en timme. De där små nålarna gjorde verkligen något med min kropp.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen