• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • viktualia

pip!

Nu är mf:et avslöjat för närmaste vänkretsen, himla skönt att få säga det och åååå vad lycklig jag är över mina goa vänner.

Träffade bland annat kompisen som fick barn nr 2 i gravvecka 28. Nu är ungen 5 månader och föräldrarna är SJUKT slitna av all kamp. Ungen mår bra men all utveckling går i ultrapi... huuuu så jobbigt!

• Zozo

*vinkar till alla*

Urtäppt i näsan och allmänt trött. Tycker inte att flickan rör pa sig sa mycket som innan men det böjar kanske bli trangt? Nu ska jag iaf pa dagisplatsmöte (känns urtöntigt innan man ens fött!) pa tisdag och sedan gyn pa torsdag.
    Snaaark!

• Oms

tjena tjejer!

nu e det nedräkning här för om 12 timmar börjar jag jobba igen!! känns så mysko och jag håller helt med piggelin om att vara nostalgisk redan nu - för tänk om maken skulle missa ngt i min annars så perfekta (not!) värld, haha herregud det kommer att gå superbra för dem och jag kommer att tycka det är såå skönt att slippa mata, diska, söva, leka, byta osv osv ... men nu, nu känns det bara tomt - som om jag har gjort ngt dumt o föbjudet när jag sa att jag skulle jobba igen när Mathilda bara är 9 månader - som om jag lurat henne på ngt sätt. ja skumt e det iaf - trodde aldrig att jag skulle känna såhär men så har jag haft en underbar ledighet m en superhärlig glad o positiv lite tjej!

Lappis - ang akupunktur, jag har prövat det många gånger för olika skador som jag drabbats av och det har varit oerhört framgångsrikt, har blivit av m svullnader, värk och stelhet - allt pga akupunktur enbart! jag tror starkt på det och hoppas hoppas att det fungerar för dig oxå!

övriga - det blir ett kort inlägg, måste förbereda morgondagen och göra körläxan m stora dottern så jag loggar ut nu - återkommer om ngn kväll eller så, förutsatt att jag hinner då jag ska förebereda mitt egna födelsedagsfirande m allt vad det innebär...och ovanpå det jobba heltid o mer därtill..

tjingeling och en stor trådkram till alla som vill ha

• FruCicci

Heeej...

Oj det var inte många som har skivit på helgen....

Vänner, tack för sist och mailet med uppdateringen

Var är sweetan?

Kokosen, det är TYVÄRR mensen som kommit, det kan inte blöda så mycket om det är en nidis. Men det var ju verkligen sjukt att den skulle komma på dag 6-7 EFTER ÄL, precis som det står att nidisar gör på nätet, man hoppas ju in i det sista. Det är ovanligt med nidisar överhuvudtaget, och att det skulle vara rikligt är väl ännu mer ovanligt! (WISH NOT) Sen i går när det var ganska rikligt så tänkte jag att det är en riklig nidis bara fär att jag har gjort abort...
    Man greppar efter halmstrån...

I morgon ska jag köra igång min huskur med Bisolvon och hela baletten, så får vi se vad som händer om en vecka eller så, då borde jag närma mig ÄL - om jag utgår från hur jag blev gravid sist (kansks ska köpa stickor med).
    Tror jag ska ta ett gravtest senare i veckan, bara för att få bekräftat att alla hormoner är ute ur kroppen med, så man kan köra igång ordentligt.
    Kommer ihåg i april, när jag trodde vi prickat ÄL, sen kom mensen 5 dar tidigare, så..... chansen finns där.

Lappis, säger som Oms och många andra. Akupiunktur är bra. SEN frågade jag mamma som jobbar med personer som är barnmorskor i grunden (hon utbildar ju sjuksköterskor) om detta med träning och liknelsen som vänner gjorde och hon sa att det stämmer att kroppen inte tar till sig på normalt sätt då för den är uppe i varv.
    Sen sa hon även att man skulle låta bli alkohol från mensens första dag till ÄL, båda parterna, för någon anledning. Kanske ligger ngt i det. Jag var skitonykter både innan o under förra graviditeten, men då jag blev med Victor tog jag det lugnt...

Muggles, tack för telefonsamtalet och lite pepp... Jag kommer snart till Götet, vill träffa dig!

I dag har jag o maken varit ute på en 4 timmars promenad, jag är helt slut! Fy fasen. Gick över hela söder (inte mina kvarter) o sen tog vi båten till Hammarby sjöstad o promenerad runt och tillbaka igen. Vi gick ut halv 1 och var hemma kvart över 5, galet! Det som var bra var att jag o maken hann prata en hel del, skönt.

Nu har jag muffat i mig glass och kladdkaka, o jäser i soffan...

Stor kram

• viktualia

På torsdag är det tre veckor sedan missfallet började så veckan därpå får jag väl börja fundera över om inte mensen borde dyka upp.

Själv - har jag varit på lagom galen turné under helgen! Störtnajs! Maken var iväg på sitt håll. Hans hyfsat täta pappa har just kommit på att båda sönerna är på g att köpa bil och att detta borde sponsras.... så troligen får vi i stort sett summan som täcker kostnaden för en V50... maj goooodnäääs! Chockad och djupt tacksam!

• FruCicci

godmorgon!

snabbt inlägg...

ha en bra första dag på jobbet Oms.

Konstigaste konstigaste, jag har inte mens längre. Den kom som spotting i fredags, satte igång i lördags och i går kväll var det torrt igen, jag är mega förvånad...
    Ska ringa till gyn i dag och höra i fall det är normalt, antagligen är det ju det

Telis hur går det för er förrästen? Men allt från renovering till ägg Tänkte på dig igår när vi gick på söder...

• Telemarkgrrl

Hej Cicci! Vilken spännande mens du har!

Det är bra med mig! I helgen var vi och hälsade på ett par kompisar (i Izzies hemstad tror jag ) och deras fullständigt underbara lilla dotter på 1,5 år. Jag brukar inte vara så barnkär men jag blev totalt betagen i den där lilla tjejen. Men vilket ös det var på henne, så fort hon var vaken var det full rulle och pill på allt. När jag och maken skulle hålla koll på henne i ett par minuter så hann hon äta upp ett par punschpraliner trots att vi satt och tittade på henne - jag förstår inte hur det gick till!

För övrigt var det väldigt skönt att inte vara hemma i helgen. Det är kaos i hela lägenheten. Nu har elektrikern dessutom borrat sig igenom badrumsväggen så att det är hål i väggen i hallen, och där har vi världens finaste tapet som nu är alldeles trasig.

På vår egen barnfront är det inget nytt, jag är ju i klimakteriet och ska vara där en månad till. Den där nässprejen kan ju göra att man blir arg och grinig som biverkning men det verkar som om biverkningarna kanske bara blir motsatsen - eftersom jag är arg och grinig i vanliga fall så blir jag glad och lugn av medicinen?

• Telemarkgrrl

Cicci, nästa gång ni är ute på sån där långpromenad får ni komma upp och titta på badrummet! (Om det nu någonsin blir klart, just nu känns det lite tröstlöst. )

• Mrs  B

Hej hej

Tittar in en snabbis medan Malte sover sitt pass på 30 min.....

Han är så förkyld stackarn och så börjar två tänder att komma upp så han har det inte lätt. Såg dessutom att han spytt ner sin snuttefilt i natt eller tidigt i morse.

Annars är vi TRÖTTA!!!!!

Hade FEST i lördags (30+30 år), först för släkten 13.00 och sen för kompisar 18.00 så det var full fart hela dagen.
    Barnen vaknade som vanligt 07 och sen blev det inte mycket till vila, men som tur var åkte barnen med mina föräldrar hem så vi var barnfria på kvällen vilket var super....

Tyvärr kom barnen hem redan klockan 10 igår för Max skulle på gympa, men men det gick det med.

Lycka till idag för alla som börjar jobba igen!!!!!!!!!

• BrudSommar2006

God morgon! Trodde inte att jag skulle komma till jobbet idag för maken vaknade inatt och kunde inte stödja på ena foten, för mycket trädgårdsarbete gissar jag, han har grävt rabatter och satt foten på spaden bland stenarna några gånger för mycket verkar det som. Nåja, nu kan han halta runt i alla fall på sin första föräldraledighetsdag och verkar tro att han ska klara Iris ändå!

Cicci, vad skönt med så kort mens, tänk om det alltid var så! Hoppas att du fått ut hormonerna ur kroppen nu då, annars blir det ju svårt med ÄL-tester. Vilken promenad ni hamnade på!

Själv kan jag ju knappt stå rak, än mindre vara ute och gå men imorgon har jag läkarbesök inbokat så jag hoppas att jag lyckas få lite mer hjälp då än att bli hemskickad med en burk antiinflammatoriska...

Telis, jisses vilken dramatik med ert badrum!

Vänner, hej! Kul med internet så att vi får se dig här igen!

Mrs B, kul att helgen blev lyckad!

Själva har vi haft en bra helg, middag ute i fredags, lunch ute hos mina föräldrar och hämta hem Iris, bekanta från mitt jobb på middag på lördag kväll och igår var vi och fikade hos min syssling.

Fast nu verkar Iris ha blivit snuvig så det är ju tur att hon får vara hemma med maken ett par dagar nu så får vi se om det har släppt tills på onsdag. Lite snuva är väl en sak men här rinner det gul gegga i massor...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen