• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Tinga

Idag är jag ensam hemma med Piff & Puff för första gången, och än så länge går det bra. Vi var ute på en promenad i förmiddags, sen blev det matning när vi kom hem och nu sover de små medan jag precis har avslutat min lunch. Det är fint väder här idag, så jag tänkte att vi skulle försöka komma ut en runda i eftermiddag också.

Vickan - vilken lyx att bli sponsrade med en helt ny bil!

Cicci - vilken skum mens!

Telis - alltså, hantverkare ska ju vara praktiskt lagda, men ibland är de ju bara hur klantiga som helst! Men hålet i er tapet måste de ju absolut ha skyldighet att återställa.

MrsB - gärna en träff så småningom, men jag tror att vi behöver lite mer tid först för att hitta riktigt rätt i våra rutiner.

Piggelin - nästa gång ni passerar Lund får ni komma in på en fika! Lycka till på jobbet nu.

• Liten med Mindre

AM - lite sötare blev det faktiskt med kanel. Rörde i lite creme fraiche oxå för att mildra - man tager vad man haver. Skruttis lät sig väl (hyfsat) smaka.

Tinga - lycka till med rutiner, de är guld värda!

• Telemarkgrrl

AM, statusen är att det är kaos. Badrummet ser ungefär ut som Hitlers bunker efter att den plundrats, översvämmats och bombats av ryssarna. Det är kala betongväggar, ingen el, betong- och gipsdamm överallt plus ett stort hål i golvet och ett mindre i hallväggen. Varenda morgon är jag sömndrucken på väg in där och håller på att stoppa fingrarna direkt i vägguttaget där lysknappen satt förut.

Vi fick lite tapet över när vi tapetserade men jag har ingen aning om om den räcker. Som tur är tapetserade vi om hallen ganska nyligen så jag är ganska säker på att det går att köpa en ny rulle om det behövs.

Grattis på bröllopsdagen!!

• Izzie

Mrs B - Grattis i efterskott! Vad kul att det gick då bra med festen i helgen. Det tar ju på krafterna - både innan, under och efter - men är det lyckat så är det såklart värt det!

BS - Det låter verkligen inget vidare med din rygg. Du får stå på dig så du får hjälp! Trist, men man måste ofta kunna tala för sig för att få hjälp i den svenska sjukvårdskarusellen...

Tinga - Skönt att det gått bra idag på din första "egna" dag! Mindes att det kunde vara jobbigt att vara själv hemma med EN bebis i början, men det blir ju bara lättare och lättare allteftersom de växer och man lär känna varandra ännu bättre.

Junilejon - Härligt att du får sova bra på nätterna! Det gör ju superskillnad på energin och glädjen! Hoppas ni får radhuset!

AM - Grattis på bröllopsdagen!

Vickan - Det tillskottet låter ju inte helt fel om man säger så... Man får gratulera till rika och givmilda svärföräldrar!

Telis - Oj då, det lät ju inget vidare när du beskriver statusen på badrumsbygget... Men det är väl vändpunkten kanske? Allt blir värre för att blir värst och sedan börjar återuppbyggandet... När beräknar de att det ska vara klart?

Själv har jag ägnat dagen åt att städa vårt kök. Det såg för j-vligt ut redan innan, och efter att Matilda rivit ner min frukostbricka så ökade vi på kaoset ytterligare med flingor, mjölk, juice, porslinsskärvor toppat med psylliumfrön och en smörkletig knäckemacka. Hmmm. Tröttsamt.

Har haft en bra helg annars. I lördags var vi på kräftskiva och lämnade Matilda hos mina föräldrar. Vi åt gott och avslutade sedan kvällen gungandes i en hammock med utsikt över hela södra vätterstranden omgivna av levande ljus och ett antal killar med gitarrer som lite stämningsfullt köde alltfrån U2 tillLeonard Cohen. SUUUUPERMYSIGT!

Tyvärr blev Matilda förkyld igen under helgen så nu brottas vi med en ny förkylning och lite nya tänder på det. Har ändå fått henne att äta hyfsat idag. SÅ skönt.

Hade köpt några stora bollkryss för att sätta i krukor utanför våra ytterdörrar och medan jag duschade satte Matilda fart i gåstolen och käkade lite knoppar och blommor. Hur många vet jag inte. Någon som vet om det är giftigt???

Sen en fråga till Mrs B... Du pratade om att Malte åt smörgås. Hur introducerade du det? Vad är det för bröd och har du pålägg på?

• nennesjuttioåtta

ojojojo, hinner inte skriva så mycket mer än totalt egoinlägg.
    Tjejfesten är på lördag, det var bröllop nu i lördags och vi var brödrostar. Det gick bra men jag var himla nervös innan! Brudparet var mycket tacksamma och jag dansade så jag har fortfarande bortdomnade tår av pumpsen men vad gör det om hundra år.

Hur som helst! Jag har hittat en tjej som gör akupunktur här i stan som är inriktad mot (inte bara, dock) barnlöshet. Blev så inspirerad av tråden på FL där jag såg dig Lappis, så nu har jag skickat ett mail och svarar hon inte så ringer jag imorgon (jag gillar mail, synd att alla inte kollar den jämt och är snabba att svara ). Nästa vecka ska jag ju träffa farbror doktorn och jag har hämtat nya tag efter en tripp i samma grop som Frejis hamnade i (fasen vad djupt och geggigt det var där nere!) men är fortfarande instabil som ett asplöv på en telefontråd. Men jäklar om det inte fungerar nu! Maken är istället helt på att vi ska sälja lägenheten och resa jorden runt och det låter onekligen lockande men jag vill så gärna att det ska ta sig NUUUUUUUUU men det kanske det är resan som gör susen i musen??? Känner att när jag sitter själv hemma så sköter jag mig inte, vad gäller kost och motion. Går upp runt 12, äter fil eller en macka och äter lunch vid 4-5 och sen en macka till på kvällen. Vad fan blir det? Jo, förutom finnar och glåmig hy så ännu sämre ork och livsvilja. Fan, sparka mig där bak! Lappis, du kan ju ta dina get-a-grip till det istället! *vänder den sidan till* KOM IGEN!!!

Nu ska jag iaf ut och ta en promenad med en gammal kollega, får se om D-vitaminet gör något under för här har jag inte gått ut på hela dagen. Men först en nätt cykeltur på 4 km. Hej på er!

*nenne has left the building*

• nennesjuttioåtta

*susar in igen*

sorry! Grattis på bröllopsdagen Am och 30 årsdagen Mrs B!

*zip*

• Lapinette

nenne - vad härligt det låter! Sälja lägenheten och resa jorden runt. Hade absolut gjort det om jag vore yngre....SUCK.

Sitter här helt drogad efter akupunktur nr 2. Attans vad trött man blir av behandlingen. Sov under tiden och försökte räkna nålarna...kom upp till 22 st! Snacka om igelkott!

Ska nu försöka jobba ikapp lite medan maken är ute på AW.

• fru AM

Telis: Det är jobbigt att bygga om - verkligen! När vi gjorde badrummen i vintras så vägrade jag att titta förrän det var någorlunda uppbyggt igen med kakel osv. Tycker det är obehagligt att veta för mycket om hur det ser ut under och inuti ... . Polackerna försökte tvinga in mig i de halvfärdiga badrummen för att ta olika beslut om kranar och placering av badrumstorkar osv och då - i princip - kisade jag och hade STORA skygglappar. Tror de tyckte att jag var väldigt mysko.

Hoppas de kan fixa tapeten!

Nenne: Jag hade velat ha dig som brödrost på mitt bröllop!

Tinga: Otroligt imponerad av att du grejat en ensam dag med tvillingarna! Är överhuvudtaget impad av alla tvillingföräldrar (och trillingdito ...)

Tack förresten för alla grattis! Vi firade lite lagom med varsin fin present (armband/skjorta) och en väldigt vardaglig korvgryta innan sonen skulle följas till DIF-matchen som är i kväll.

Hej så länge!

• Frejis

Kom upp ur gropen Nenne! Helt rätt att cykla lite, humöret blir bara bättre efter lite fysisk aktivitet! *mumlar för mig själv att jag måste vara helt störd eftersom allt som jag skrivit nu förknippar jag med sex i barnalstringssyfte*

Lappis, 22 nålar, det var inte få! Så spännande med akupunktur, hoppas att det fungerar. Något gott gör den ju eftersom du somnar under behandlingen.
    Kom på en sak som jag ville fråga dig - kommer ni att sätta in två ägg nu eller ett?

Tinga, hoppas att du haft en fortsatt trevlig dag med killarna.

Mrs-B, grattis på födelsedagen!

AM, grattis på bröllopsdagen!

Telis - dessa hantverkare men badrummet kommer nog att bli jättefint. Hur lång tid kommer projektet att ta?

• nennesjuttioåtta

lapinette
    ok, 2 gången - HUR KÄNNS DET?!?! *ser ut som Peter Jihde* Förutom tröttheten då (undrar hur jag skulle reagera, jag som sover så mycket redan...?). Jag blev lite hoppfull när jag läste FL-tråden och med ens känns det här med barn liiiite närmre igen.

AM
    *fnissar förläget* En grej som vi blev jättenöjda med var att jag hade hittat ett kort på dem båda som jag fixade svartvit i datorn (inga gråtoner, ungefär som den där Audrey Hepburn-tavlan som finns på IKEA), sen skrev jag ut den på A3, klippte ner den i 20 st lika stora bitar sen delade vi ut dessa bitar slumpvis till gästerna, som sen fick måla "sin" ruta på rätt ställe på en målarduk med 20 numrerade rutor. De visste ju inte vad resultatet skulle bli såklart. Vi var rädda att folk skulle strunta i att måla men det blev succé och kö till staffliet! Tavlan blev ju... hmm det ser ut som två quasimodo men det är ju tur att de hittade varandra iaf.
    Sen i mitt tal till brudparet avslutade jag med att brudgummen fick hålla et tal till bruden, som jag hade skrivit på bästa prosa och gullegull, efter att han hade fått andas in helium. *kanonkul*

Tinga
    tänker mycket på er! Vad skönt att det äntligen har vänt och att ni nu njuter som föräldrar! *kramar om*

Cicci
    Kanske mensen är sådär konstig efter en abort?!?! Eller också.....Har du testat?

Telis
    Men hur långa borrmaskiner har de?!??! Hur många hål ska de göra innan de tänker till? HAHAHAHAHHA helt otroligt! Hoppas de löser det snabbt!!! Sen komemr jag på inspektion.

Izzie
    OOOH en sån kräftskiva vill jag också gå på! Ska på en på fredag så jag kan ju hinta dem om att jag vill ha en rågblond, nordisk prins med 2-dagars skäggstubb, t-shirt och avklippta jeans som bordskavaljer. Nämen, det har jag ju (nåja, mörkblond)!!! Fast han kan inte så många låtar på gitarren ännu. Men han ligger i hårdträning! och han sjunger så bra!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen