• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

Vi kom hem idag och INGENTING oförutsett hade hänt (om man inte räknar in att dom faktiskt bytt ut golvbrunnen och fyllt igen det stora hålet i golvet med ny betong ).

AM, jag är så sjukt nyfiken att jag inte ens hinner ta av skorna när jag kommer hem innan jag måste titta in och se hur det går. Varje dag hoppas jag att det som av ett mirakel ska vara kaklat och klart men det är det aldrig.

Frejis, han har räknat med fyra veckor och nu har det gått en av dom, tre kvar alltså.

Nenne, så du vill inte komma nu då?

• Telemarkgrrl

Nenne, vilka superbra grejer du hade hittat på till bröllopet!

• Tinga

Nenne - vad du är gullig! Jag tänker mycket på dig också, och hoppas verkligen att du och din man snart också får bli föräldrar. Med tanke på alla roliga upptåg du hittar på kommer du helt säkert att bli en fantastisk mamma. Tänk, vad mycket bus det kommer att bli i er familj! Kram!

Telis - Men det är ju helt fantastiskt; så hantverkarna gör lite nytta också!

• pirr!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Skrev just ett superlångt inlägg i akupunkturdiskussionen som försvann..
    Sammanfattar:
    Är själv sjukgymnast och ger medicinsk akupunktur (ej österländsk). DEt finns starka bevis för att akupunktur ger effekt vid smärttillstånd, vid illamående och vid muntorrhet. Finns även forskning gjord på akupunktur vid andra sjukdomstillstånd och symtom där effekt ses. Tex finns det forskning som stöder effekten vid hormonell inbalans (klimakterie, PCOS och viss infertilitet Effekten kan enkelt förklaras i att genomblödningen i livmodern ökar vilket ger ägget en bättre miljö att fästa i!
    Så- Lappis och Nenne! Jag tror och hoppas att detta kan hjälpa er!!

Phu! Hoppas detta inte försvinner!

• Tinga

Frejis - ja, vi hade en mysig eftermiddag också. Vi tog en liten promenad då också. Det gäller ju att passa på när solen nu för en gångs skull visade sig. Sen kan jag ju säga att all min tid gick åt till att ta hand om barnen - alla hushållssysslor får göras när man är två. Å andra sidan är jag ju föräldraledig för att ta hand om barnen; inte för att städa och diska.

• pirr!

Som vanligt är jag sent ute.. Hoppa över inlägget ovan om ni redan lessnat

Piggelin- hoppas du haft en bra dag på jobbet! Tack för en trevlig eftermiddag med dej och din glada lilla tjej!

• nennesjuttioåtta

Telis
    Tack! Jag kanske kommer nästa vecka! Tänkte följa med maken... (ja, det är ju läge för det då) If the trailer are rockin' don't come on knockin'

Frejis
    Jag kommer, men tänkte att du ville ha något att kliva på så att du nådde upp till kanten också.

• nennesjuttioåtta

Shit vad många innlägg som ploppade till samtidigt!

Pirr!
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ja jajaja jajajajajajaj! fan jag blir rädd för mig själv för att jag studsar i stolen av nyfunnet hopp! Frågade maken och han var PÅ så jag ska försöka boka in ett besök asap.

Tinga
    Gulle dig!

• viktualia

Helt NY bil räcker inte pengarna till, men en schysst begagnad blir det nog. Och bilbytet ska ske så fort som möjligt. Vår nuvarande fungerar nämligen bra just nu, men det är en tidsfråga innan den börjar krångla = dags att sälja!

Kram på er!

• Piggelin1

Hej svejs!
    Så har man jobbat sin första dag efter mammaledigheten...
    Kändes OTROLIGT konstigt i morse & i ärlighetens namn hade jag svårt att slita mig när jag skulle åka hemifrån... Pussade på Amanda säkert tio ggr extra innan jag till slut tog mig i kragen & åkte Fick mail av en kompis sen idag - hon menade att när hon gick tillbaka till jobbet för några år sen (hennes sambo skulle också vara hemma då), så grät hon de första dagarna när hon skulle gå... Kändes skönt att höra
    Framåt lunch fick jag mail av mannen, med rubriken "Amanda just nu" med några bifogade bilder på A från förmiddagen
    Senare på em började jag längta alldeles gräsligt, så vid fyra fick det vara nog & jag drog hem så snabbt det gick i köerna (som faktist inte var sååå farliga idag!).

Kände mig lite allmänt rastlös på jobbet faktist - hade ingen dator under första halvan av dagen (den låg inlåst & kollegan med nyckel var inte där), så jag kunde inte ens slöläsa ikapp mailen. Tjöta med kollegorna kan man ju inte göra en hel fm heller... Är ju van vid att vara så ruskigt effektiv när Amanda tex sover & nu hände typ ingenting & ingenting... rent allmänt så verkar tempot ganska lågt just nu & ngn tycker säkert att jag ska njuta av det, men jag lär nog bli rastlös ganska snart om det inte rör på sig hyfsat iaf. Jaja, den som lever får se!!

Hmmm, skulle säkert kommentera en massa, men det mesta är bortblåst (jag väntar på att hjärnan ska bli som vanligt, nu är det ju faktist ett tag sen jag slutade amma!), men just det, nu kom jag på det:
    Grattis AM på bröllopsdagen!
    Grattis till de 30, MrsB!
    Vilken brödrost du var i helgen, Nenne! Kan vi boka dig till vi ska gifta oss?!

Liten - jag har lite tips från BVC & där står det bla att man kan koka torkade aprikoser i lite vatten tills de mjuknar & sen mixa det - sen kan man använda det för att söta sådant som är lite surt, istället för socker etc. Vi har kört det en del & det funkar finfint!

Izzie, tror det var du som frågade MrsB om mackor, men jag tar mig friheten & svarar ändå. Vi kör vitt bröd, typ formfranska. Skär bort kanterna, smöra & sen leverpastej alt. kalvkorv. Dela i småbitar. Amanda ÄLSKAR det! Även detta att hon får plocka & pilla med det själv. Leverpastejvarianten brukar vi göra som "dubbelmacka", så kletar det inte fullt så mkt...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen