Hej svejs!
Så har man jobbat sin första dag efter mammaledigheten...
Kändes OTROLIGT konstigt i morse & i ärlighetens namn hade jag svårt att slita mig när jag skulle åka hemifrån... Pussade på Amanda säkert tio ggr extra innan jag till slut tog mig i kragen & åkte
Fick mail av en kompis sen idag - hon menade att när hon gick tillbaka till jobbet för några år sen (hennes sambo skulle också vara hemma då), så grät hon de första dagarna när hon skulle gå... Kändes skönt att höra
Framåt lunch fick jag mail av mannen, med rubriken "Amanda just nu" med några bifogade bilder på A från förmiddagen
Senare på em började jag längta alldeles gräsligt, så vid fyra fick det vara nog & jag drog hem så snabbt det gick i köerna (som faktist inte var sååå farliga idag!).
Kände mig lite allmänt rastlös på jobbet faktist - hade ingen dator under första halvan av dagen (den låg inlåst & kollegan med nyckel var inte där), så jag kunde inte ens slöläsa ikapp mailen. Tjöta med kollegorna kan man ju inte göra en hel fm heller... Är ju van vid att vara så ruskigt effektiv när Amanda tex sover & nu hände typ ingenting & ingenting... rent allmänt så verkar tempot ganska lågt just nu & ngn tycker säkert att jag ska njuta av det, men jag lär nog bli rastlös ganska snart om det inte rör på sig hyfsat iaf. Jaja, den som lever får se!!
Hmmm, skulle säkert kommentera en massa, men det mesta är bortblåst (jag väntar på att hjärnan ska bli som vanligt, nu är det ju faktist ett tag sen jag slutade amma!), men just det, nu kom jag på det:
Grattis AM på bröllopsdagen!
Grattis till de 30, MrsB!
Vilken brödrost du var i helgen, Nenne! Kan vi boka dig till vi ska gifta oss?!
Liten - jag har lite tips från BVC & där står det bla att man kan koka torkade aprikoser i lite vatten tills de mjuknar & sen mixa det - sen kan man använda det för att söta sådant som är lite surt, istället för socker etc. Vi har kört det en del & det funkar finfint!
Izzie, tror det var du som frågade MrsB om mackor, men jag tar mig friheten & svarar ändå. Vi kör vitt bröd, typ formfranska. Skär bort kanterna, smöra & sen leverpastej alt. kalvkorv. Dela i småbitar. Amanda ÄLSKAR det! Även detta att hon får plocka & pilla med det själv. Leverpastejvarianten brukar vi göra som "dubbelmacka", så kletar det inte fullt så mkt...