• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Såg att ni diskuterade hur långa barnen kommer att bli, det ska bli spännande att se med Iris, fram tills nu har hon ju varit jättelång för sin ålder men det är ju inte säkert att det håller i sig. Vi är ju en kort och en lång (165 cm och 203 cm) så det beror ju vem av oss hon tar efter på lite sikt. Undrar dessutom hur lång hon är nu, hon var ju 85,5 cm på ettårskontrollen i juni. Väger massor gör hon i alla fall, enligt vår våg är hon uppe i närmare 18 kg nu.

Var hos läkaren imorse men det kändes inte som att han var så insatt i det här med ryggar och höfter utan jag fick en remiss till en ortopedläkare. Dessvärre låter det som att det kan bli närmare jul innan jag får tid och jag vet inte riktigt hur jag ska klara mig till dess! Fick mer antiinflammatoriskt också fast en sort jag inte provat än ifall att. Han tyckte att det var så dyrt med naprapat att han själv skulle provat sjukgymnast istället men jag trivs med min naprapat, det känns som att hon kan åstadkomma mer. Däremot tyckte friskvården på jobbet att jag skulle skaffa mig träningsrecept så att de kunde hjälpa mig med övningar två dagar i veckan så det ska jag väl försöka åstadkomma.

Iris är fortfarande snuvig, hoppas att hon kan gå till dagis imorgon, ingen av oss har någon större lust att vara hemma från jobbet en dag till men, men, vi får se. Måste vi vara hemma så får det bli jag.

• BrudSommar2006

MSW, grattis, ser fram emot att få höra mera. Blev det igångsättning och i så fall varför?

Nattson, skönt att det går bättre!

• Piggelin1

Stort grattis till killen, MSW! Ser fram emot att höra mer så småningom!

Tinga, grattis till att ha grejat första stunden ensam med pojkarna! Jag minns att jag tyckte det var läskigt att vara ensam första gången med Amanda, & du har ju TVÅ att ta hand om.
    Japp, nästa gång vi passerar Lund ska vi hojta till! Hade jättegärna kikat förbi i söndags & vi hade erbjudande om fika även hos min kusin i Halmstad på hemvägen, men längtan efter Amanda hos mina föräldrar var större Det var ju första gången vi lämnade bort henne över natten Men det gick som sagt bra! Det var nog vi som saknade henne mer!

Ännu en dag avklarad på jobbet & i ärlighetens namn känns det lite segt för tillfället, men hoppas på att det kommer igång med mer tempo ju mer jag kommer in i lunken... Jag blir så rysligt ineffektiv om jag för lite att göra.
    Sen är det väl lite allmän handlingsförlamning på firman nu efter varslet som lades precis innan semestern. ...och i eftermiddags gick nyheten ut att VD'n slutar, vilket iofs ingen sörjer speciellt mkt...

Trodde faktist inte att det skulle kännas så mkt att åka hemifrån Amanda på morgonen, men det är väl det där med känslor & hur man reagerar, man kan aldrig veta innan man är mitt uppe i det. Just nu känns det faktist som om mina tio månader var lite för lite. Men, å andra sidan har jag ju några månader att se fram emot till våren istället! Då får jag mer tid med henne!

Mannen var rätt utschasad när jag ringde honom kring lunch idag, Amanda hade bara sovit en halvtimme eller så på fm. Men nu sov hon iofs desto mer på em & ikväll, så det kompenserade. Det är ju inte bara en ny vardag för mannen, det är ju även nytt för Amanda att vara ensam med sin pappa hela dagarna. Lite inkörningsperoiod för båda innan de är "up & running". Rätt naturligt, antar jag.

Den där Louise Hallin eller vad hon hette, som ni skrev om innan idag - vem är det?? Jag har totalt missat henne, aldrig hört hennes namn ens Låter ganska rabiat i sina åsikter, lite som AW, fast på annat sätt.
    Jaja, det man inte vet, har man inte ont av
    Den enda jag känner till är Malin Alfvén, minns att hon var sommarpratare för ett par år sen.

Spännande med det ni skriver om akupunktur förresten!

• Piggelin1

Izzie,
    jag köpte Mosboken (Första & Andra ingår i samma paket, den ena är en pekbok för barnet, den andra en receptsamling) för ett tag sen & jag säger som Muggles, den är bra som inspiration! Recepten från BVC etc är ju ganska ospännande, men Johanna Westmans recept är lite roligare med mer färska kryddor, vitlök, parmesan etc.
    Sen kan man ju alltid ändra lite här & där som det passar, men som grund tycker jag att den är jättebra!

• Piggelin1

Ställer förresten samma fråga som Izzie, vilka är det på de senaste bilderna i galleriet??!

• viktualia

Ang foton i galleriet - jag gissar på att nr 60 och 61 är på Omsans lilla dotter... men 62 och 63 har jag ingen gissning på.

• BrudSommar2006

Tror att jag håller på att få mjölkstockning, suck, det var nog en vecka sedan jag kände att jag behövde pumpa ur senast men imorse vaknade jag och hade jätteont i höger armhåla och ner mot bröstet. Har pumpat ur lite och hoppas att det räcker så. Trodde inte att jag skulle behöva pumpa ur mer faktiskt, det kommer ju inte så mycket längre heller och man vill ju inte stimulera för mycket. Skulle kanske skaffat mig tabletter men det verkade ju gå bra ändå trodde jag...

• Piggelin1

Kollade precis in fotogalleriet & kom på att vi inte haft Storasyrran inne på väldigt länge, hoppas allt är väl där.

...och Cicci, du som undrar över Piff & Puffs namn, om du kollar i galleriet, så kan du se deras riktiga namn där!

• Piggelin1

Vickan, Omsans tjej hängde jag också med på, men sen var det de två sista. Kan det vara MSW med magen?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen