• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • MSW

Läst igenom några sidor till, men ligger fortfarande efter!!

Lappis: Låter bra med en ev "anledning" till varför det inte har tagit.. (träningen...) Och att du känner dig annorlunda av akupunkturen gör juh att det känns än mer hoppfullt!!

MrsB: SKönt att ha 30års kalasen avklarade, även om det betyder att ni är lite trötta...

Dags att mata!!

• MSW

Hann läsa ifatt lite till, men nu är det dags för oss vuxna att äta!

fru AM: Vi hade också vår första bröllopsdag, förutom att vi firade med att få ta med vår plutt hem för första gången så sköt vi firandet på framtiden! Men vi hann inte riktigt med att tänka på att det var vår bröllopsdag!

Zozo: Hade en dag ganska nära slutet när jag kände att "Nää nu räcker det!! Nu får bebben komma" så det är inget konstigt att du är lite trött!!
    Att han (Albin heter han förresten, var någon som frågade) hamnade på neo beror på att han har låga blodplättar (pga av att jag har det), men det ska inte vara ärftligt, och förutom att det i går hade gått ner har det nu börjat stiga av sig själv (men vi är fortfarande inte utskrivna..)

Annars flyter det på hyffsat bra hittills med det mesta (förutom blodplättarna då....)!

• MSW

Ang galleriet: Misstänker också att den långhåriga kan vara jag...
    Nu har jag kommit ifatt med läsnigen, men det är något väldigt knäppt med vår dator,den har börjat mata in texten jag skriver baklänges ist.. Hoppas det går att fixa lätt.. Återkommer!

• Vännerfan

God kväll alla goa tjejer!!

Sitter framför datorn då jag är själv hemma ikväll. Dödstrött, men måste få lite kontakt med omvärlden och besvara lite mail etc känner jag! Maken är hos svärisarna och sågar. Vi kom överens om att hela garaget som tillhör huset (37m2) skulle fritt få disponeras av maken då jag var mäkta trött på att se alla mc-delar och verktyg etc. ligga och "skräpa" i lägenheten och ville nu inte se de i huset. Mitt enda krav var att jag skulle få ställa in min cykel i garaget. Så nu håller han på och gör ett cykelförråd!

Liten,
    Så kul att du blivit en sån AW-fantast!

BS,
    Här är inte tandborstningen heller nån lugn tillställning. Så trist att bryta det mysiga vällingdrickandet och lätta slumrandet mot ens axel med att ta fram tandkrämen och borsten. Passar på och borstar medan han skriker och därmed gapar.

Han har 12 tänder nu!! Och är 86,5 cm lång. Har också en 2-meters far att brås på! Men jag fattar inte riktigt: Är Iris på dagis nu ibland och så är din make hemma med henne ibland eller var det bara för att hon var sjuk? Har missat det.

Vi (=maken) skolar in Prinsen nu. Det går tydligen hur bra som helst. Idag var tredje dagen och maken gick efter en stund. Prinsen bara vinkade glatt. Lekte med de andra barnen (eller: i närheten av de snarare) och sen vinkade han till allihop och gick ut på närmaste stig! Typiskt honom. Varje morgon sitter han i vår säng och leker en stund och sen vinkar han och hoppar ner när han tycker det räcker och hellre vill äta gröt.

Nenne,
    Läste om att du inte gör så mycket på dagarna etc. och jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta men VARFÖR satsar du inte på ditt skrivande???? Varför undanhåller du Världen din humor??? Alltså, jag skrattar högt ofta när jag läser vad du skriver och DET händer inte ofta! Jag tror liksom Oms att saker händer av en anledning och fattar man inte varför nåt drabbar en (kan var svårt många ggr!!) får man själv försöka skapa den anledningen. Lättare sagt än gjort och inget man gör precis när nåt trist händer, men i slutändan brukar jag försöka med det. Så man gör nåt bra man aldrig skulle gjort om inte det dåliga hänt liksom.

Slutbabblat av mig för nu! Har ju skrivit så lite på så länge, så jag kan ju bli hur långrandig som helst, men det ska ni få slippa!

Kollar om en stund igen om nån av er varit inne här!

• Telemarkgrrl

Grattis till lillkillen, MSW! Skönt att höra att allt gått bra. Tycker att ni valt ett fint namn!

Och hej på dig, Vänner! Roligt att höra från dig och att ni verkar ha det så bra där nere.

• Telemarkgrrl

Själv har jag inget nytt att berätta. Sprejar ju nässprej så någon ÄL och BIM blir det inte här och badrummet går saaaaaakta framåt utan några fler katastofer (än så länge ).

Blir det brunch på söndag förresten?

• sweetstreet

Heeeeej!!!
    Ojojoj jag har inte varit in här på hur länge som helst känns det som. Men det har bara varit full rulle. Förra veckan var riktigt uppbokad och i helgen var vi bortresta. Och nu är det inskolning på dagis!!!! Jo för här ska man börja jobba nästa vecka.....!
    Jag vet, hemma i Sverige tycker alla att vi är heeelt galan och jag tror att folk tror att vår Lilla Skrutta kommer få men för livet eftersom hon är så liten. Men men. Själv tycker jag att det känns som om det kommer bli superbra!!! Dagiset känns sååååå kalas!!! All personalen helt fantastisk och ja, det känns som sagt bra.
    Jag hade kunnat tänkt mig vara hemma ett par månader till med henne, men helst inte på heltid....
    Självklart kommer jag sakna att spendera så mycket tid med henne. Hon är så gosig! MEN jag ser också fram emot jobbet faktiskt. Haha, jag läste just Omsans inlägg och jag känner lite så faktiskt. Att det ska bli skönt att fortsätta med vuxenlivet igen. Usch jag vet att jag låter som en hemk mamma. Så SKA man bara INTE känna eller framförallt inte SÄGA som svensk när barnet är 3 månader bara. Särskilt inte som hennes "adjusted age" är bara 1,5 mån....
    Men jag känner faktiskt så.
    Samtidigt så är jag jätteöppen för att OM jag kommer känna att det känns alldeles för jobbigt med att vara borta så mycket från henne, eller att hon blir alltför trött av att vara på dagis nu så kanske jag kan tänka mig att gå ner i arbetstid lite under hösten. Vi får se helt enkelt.

Men nu undrar jag:
    VAD HAR HÄNT HÄR på sistone???!!!
    Jag har inte alls hunnit läsa ikapp.
    Man har inte så mycket datortid nuförtiden inte ens när man är hemma.
    Men jag udnrar ifall det är ngt nytt som hänt. Kan ngn vänlig själ uppdatera mig??

Och sist men inte minst:

Grattis Oms på födelsedagen!

Och Grattis Nenne till Nålstickerskan!!!!
    Tänk snart får vi väl träffas också?!

KRAAAM till er alla!

Ps BS, har du fått salvan förresten? Skickade den (äntligen...) förra veckan.

• sweetstreet

Å nu har jag läst ikapp ett par sidor och ser att Mugglan undrar om bärsele.
    Vi har lånat en babybjörn, men jag är sugen på att prova en sling.
    Har fått tips på en som ska vara jättebra (det är nämligen en djungel med hur många olika modeller o märken som helst) som dessutom ska kunna ställas om till olika storlekar. Annars är detta problemet med sling tycker jag, Att om man som jag och min man är olika långa (han är rätt mycket längre än mig) så måste man köpa två. En för honom och en för mig. Men denna kan man ställa om så den passar olika långa personer!
    Kolla in hemsidan:
    www.rockinbabysling.com/home/

Fördelen med dessa typer av slings är att man kan ha dem länge. Först kan barnen sova i dem (som en "vagga" när de är sm. Och när de växer kan man sedan bära dem sittandes på höften. Så man kan ha dem mycket längre än t ex Babybjörn. Tror även att denna typ av sling kan ställas om så man kan bära bebisarna på olika sätt. Dels på sian, dels som i en babybjörn (om man föredrar detta när barnen är små).

• Liten med Mindre

Hej Sweet!
    Spännande med dagis och börja jobba. Tror säkert det blir fint för lill-karamellen. I USA är de ju faktiskt vana att ta hand om småskruttar och småskruttor.

Emellanåt börjar jag känna att det vore skönt att jobba nu. För det mesta är det riktigt kul att vara hemma, men sen blir det plötsligt en kladdig matning för mycket, eller en "överflödig" kapplöpning till krukväxten i hallen/eluttagen.

Fast babysimmet imorse är jag glad att jag fick uppleva. Myser fortfarande över det.

• sweetstreet

Å Liten det har jag missat. Inlgget om babysimmet alltså. Kul att du gillade det!!!!!

Jag känner mig lite "out of the loop" när jag varit frånvarande från tråden i ja, en dryg vecka tror jag. Eller kanske ännulängre. Tyvärr blir det kanske inte så mycket tid att hänga här sedan jag börjar jobba heller= Fast jag kan alltid snika in lite när jag har lite tid över på jobbet såklart

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen