• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Piggelin1

MSW - TACK för att du delade med dig så detaljerat om hur du upplevde din förlossning, vilken prestation!!
    Stort grattis igen!

• fru AM

BS: Nej vad arg jag blir på Iris dagis! Hon har ju precis börjat - inte ska hon sitta ensam och deppa medan de andra är någon annan stans. Det är väl klart att de får ta med henne till sitt hörn var de nu är. Det är ju upp till pedagogerna, som de så hödtidligt kallar sig, att aktivera de barn som är på dagis. Ända tills de går hem. Sedan KAN det ju finnas barn som gärna strosar iväg och är ensamma - men Iris är för liten och ny för det. Säger som Piggelin: ta upp det med föreståndaren (eller den verksamhetsansvariga på avdelningen) och föreslå gärna att de trollar fram lite uteleksaker som lämpar sig för barn i Iris ålder.

BH-problem. Jag har inte samma utmaning när det gäler BH som du BS - men har du varit i BH-affären Gustaf Mellbin i Gamla Stan (Västerlånggatan)? De är superproffsiga där och är jättebra på att hitta den perfekta BH:n till alla byster!

Nenne: Du gör oss galna! Ro hit med chokladkaksreceptet så kör jag det med din signatur på bloggen. Passar ju perfekt såhär till helgen (med fontänorgasmer och allt)!

• junilejon

MrsB en träff hade inte varit fel.Jag kan komma till dig någon dag näst nästa vecka om det passar fröken?? Nästa vecka ska jag upp till mina föräldrar och bli bortskämd

MSW tack för berättelsen...läskigt det där medmodekakan,men tur att allt gick bra!!!

Nenne....ge oss receptet...det rinner redan i min mun...

Ikväll ska vi på vår första fest med Melvin sen han föddes. M:s jobb firar 40 år och det ska bli en stor fest. Hans jobbar kompis fick en dotter (Tilda) 5 dagar innan oss så det ska bli kul att träffa dem och se skillnaden....
    Så idagbli det att klä sig fint och fixa håret...det var ju ett tag sen

• nennesjuttioåtta

OK, på begäran:

Fontänorgasmkaka:

smält samman:
    400 g smör
    4 1/2 dl vatten
    7 msk kakao (+ moms)

vispa ihop det med:
    4 ägg
    2 1/2 dl creme fraiche
    9 dl socker
    3 1/2 tsk vaniljsocker
    2 tsk bikarbonat
    9 dl vetemjöl

Häll smeten (den är väldigt lös) i en långpanna (jag hade folie i, men det går nog bra att bara smörja den också). 180 grader, 40 minuter i mitten av ugnen.

När kakan börjar bli färdig, smält samman:

150 g smör
    8 msk mjölk
    6 msk kakao
    500 g mörk choklad
    2 tsk vaniljsocker

Ta ut kakan, stick en massa hål i den med en gaffel och häll på den varma glasyren, så att den rinner ner i kakan. Bred ut glasyren och låt stelna några timmar innan du kan skära i den. Vinner på att få mogna några dagar i rumstemperatur, om man kan hålla sig. Räcker till hela släkten! Om man inte är blyg...

AAAAH AAAAAAAAAAAH OH YES!!!!

• nennesjuttioåtta

BS
    stackars Iris! Det där MÅSTE du ta upp med ledningen, så där ska det väl aldrig få vara?!?!?! Vi kan starta ett uppror här på BT!

• nennesjuttioåtta

Nu ska jag snart cykla ner på stan och möta maken (som varit på intervju, IIIIIIIIHHHH) och sen ska vi få en massa nålar i oss. Rapport kommer, hoppas jag, idag! Vi ska ju först till Hälsingland på kräftskiva ikväll och imorgon till Dalarna på ångestfylld föräldraträff. Måste hinna baka baguetter i eftermiddag innan vi drar. Tjingeling!

• fru AM

TAck Nenne! Nu har jag iallafall en orgasm säkrad i helgen! Lycka till på akupunkturen! Kram!

• Liten med Mindre

Ojoj, som det där receptet ser ut får jag vänta med att baka tills vi har fest med oblyga vänner... Även utan orgasm hade vi annars ätit upp allt själva.

Och idag har jag haft en väldig flax. Brukar prata lite med granntanterna som tycker att Mindre är så gullig. Idag bjöd en av dem in oss att komma och titta på en massa stickade barntröjor hon hade i lager. Får betala något symboliskt för dem. En höjdare inför vintern. Kom därifrån tre tröjor rikare. Något stora, men bebben växer ju.

Har ni någon aning om vad man bör betala för hemstickade tröjor? (syntetgarn) OK, gissar att BÖR och SYMBOLISK blir två olika summor... garn är ju inte jättebilligt.

• Lapinette

nenne - gör ni behandlingen samtidigt! Ligger bredvid varandra med en massa nålar instuckna (ser bilden framför mig)? Själv är jag tillbaka efter min tredje session och som vanligt somnar jag och snarkar högt. Som tur är går hon ut från rummet när jag ligger där och sussar. Nästa gång jag går dit ska hon åter igen kolla igenom mina värden för att se vad som hänt.

Vad mer? Jo hade ÄL i onsdags. Tempen steg nämligen i torsdag och kommer nu att ligga lite högre fram till mens. Kroppen är verkligen finurlig.

• Liten med Mindre

Lappis - jag skulle haft din akupunktör hos mig igår kväll, kunde absolut inte somna när jag äntligen fick chansen att gå till sängs tidigt. Får kanske skylla mig själv som gjorde benböj och lite situps i badrummet när jag tvättade mig.

Sen drömde jag mardrömar i natt, och när maken försökte väcka mig så dängde jag till honom. Ooops! Just nu känns det mest som en dröm, men jag tror tyvärr det var sant. :oops:

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen